myHerb

ברהמי (Bacopa monnieri) | צמח מרפא איורוודי בעל תכונות נוירו-פרוטקטיביות, עשוי לחדש תאי עצב ולקדם תפקוד קוגניטיבי בריא

ברהמי: הצמח שעשוי להעלות את רמת האינטלקט ולשפר יכולת עיבוד מידע

ברהמי מזה זמן רב משמש כתרופה איורוודית מסורתית, להתמודדות עם מתח ושיפור הזיכרון. הברהמי מכיל תערובת מורכבת של Phytochemicals (חומרים המצויים באופן טבעי בצמחים), אשר עשויים להיות מועילים למוח.

החוקרים מעריכים כיום כי היתרונות של צמח זה הם בעיקר להילחם בהפרעות נוירולוגיות כגון אלצהיימר, דמנציה ואחרים. בואו נעיף מבט על היתרונות העיקריים של הצמח העתיק הזה, שעוזר לאלצהיימר.

משפר ביצועים קוגניטיביים

צמח הברהמי עשוי לשפר את הביצועים הקוגניטיביים ויכולות הלמידה. במחקר שפורסם בכתב העת Journal of Alternative – לרפואה משלימה, המשתתפים שקיבלו 300 מ”ג של ברהמי במשך 12 שבועות. הראו שיפור בביצועים הקוגניטיביים שלהם. משתתפי המחקר הראו גם שיפור בזיכרון מילים והורדת מפלס החרדה. ברהמי יכול גם לסייע בניהול הירידה הקוגניטיבית שמגיעה עם הגיל, ולעזור ליצור מחדש רקמות עצביות במוח. כמו כן, יש לו תכונות נוגדות חרדה, אשר יש להן השפעה חיובית על המוח.

משפר זיכרון

תרופה איורוודית מסורתית זו משמשת זמן רב כמאיץ זיכרון. במחקר שנערך על מבוגרים בין הגילאים 40 ו -65, אשר צרכו באופן קבוע ברהמי. הגיעו למסקנה, כי ברהמי שיפר את שיעור הזיכרון לגבי מידע חדש שנלמד לאחרונה.

השפעות נוירו-פרוטקטיביות

יש לו השפעות נוירו-יעילות על המוח (Nueroprotective). המרכיבים בצמח הברהמי פועלים בכדי להגן על מערכת העצבים מפני נזק ולשפר את הביצועים הכוללים של הנוירונים. ברהמי מגן על מערכת העצבים נגד Neurotoxins כמו אלומיניום, ועשן סיגריה.

מאפיינים אנטי-דלקתיים ואנטי-אוקסידנטיים

ל- Brahmi יש תכונות נוגדות דלקת ונוגדות חמצון והוא מסוגל להסיר מתכות כבדות ושאר רעלים מהמוח. זוהי אחת הסיבות מדוע הוא נבדק על יכולתו להגן מפני מחלת האלצהיימר. מחקרים שנערכו על ההשפעה של ברהמי על נוירונים במוח עולה כי הוא מדכא חמצון עצבי ומקטין את הסיכון למחלת אלצהיימר.

המידע המופיע לעיל הוא אינו תחליף לייעוץ או טיפול רפואי מוסמך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Click to access the login or register cheese
Scroll to Top