myHerb

ברהמי (Bacopa)

ברהמי: צמח מרפא נוטרופי מהמסורת האיורוודית

ברהמי הוא צמח מרפא איורוודי אשר היה בשימוש במשך אלפי שנים. האפשרויות הטיפוליות בהפרעות נוירולוגיות מסוימות הן מוגבלות. ברפואה המערבית, בבתי חולים ומכוני מחקר ברחבי העולם יותר ויותר מסתכלים לתוך המסורת האיורוודית עבור חלופות יעילות ובטוחות יותר.

ברהמי הוא צמח נוטרופי נודע (Nootropic) ושימושיו בהפרעות נוירולוגיות ופסיכיאטריות מוכרים היטב. יעילותו ובטיחותו נתמכים על ידי מחקר ואלפי שנים של ידע וניסיון. למרות היותו תרופה ותיקה, היתרונות החדשים שלו נלמדים כל הזמן.

נוטרופי: “Smart Drugs” משפר קוגניטיביות. נוטרופיים אלו מרכיבים העשויים לשפר את תפקוד הקוגניציה, במיוחד תפקידים ניהוליים, זיכרון, יצירתיות או מוטיבציה.

בהודו, הברהמי בעיקר ידוע כ”עשב החיים” הוא נמצא בשימוש על ידי מתרגלים רפואיים איורוודיים כמעט 3,000 שנים. הצמח הוזכר בכמה מסורות איורוודיות כולל Charaka Samhita ו- Sushruta Samhita במאה ה -3 לספירה. בנוסף להיותו צמח נוטרופי, הוא שימש גם בתור אנטי-ספסמודי (Antispasmodic), מרפא אלטרנטיבי, טוניק ללב (Cardio tonic) , משתן, נוגדת פרכוסים, נוגד דלקת, משכך כאבים, מפחית חום ואנטי-אפילפטי.

בשנים האחרונות, השימוש במוצרי צמחים גדל באופן משמעותי בעולם המערבי, כמו גם במדינות המתפתחות. ברהמי הוא צמח מרפא חשוב אשר היה בשימוש נרחב במזרח והופך פופולרי יותר ויותר במערב.

משמעות השם “ברהמי”

ברהמי נקרא על שמו של האל הינדי ברהמה, אשר מזוהה עם אינטלקט גדול ואחראי לכל ה”כוחות היצירתיים” בעולם. Bacopa monniera הוא ברהמי אותנטי, הוא מבולבל לעתים קרובות עם גוטו קולה אשר ידוע גם כ”ברהמי” בצפון הודו ובתאילנד.

מבחינה מדעית, ברהמי ידוע בשם Bacopa Monnieri; ויש לו כמה שמות אחרים: Bacopa monniera, Pennywort, Bramia monnieri. בדרך כלל גדל באזורי ביצות ברחבי הודו, נפאל, סרי לנקה, פקיסטן, סין, טייוואן, וייטנאם וארה”ב. בארצות הברית, הוא גדל בעיקר בפלורידה והוואי. הוא מופץ באופן נרחב על פני רוב אזורי העולם.

יתרונותיו עפ”י המסורת האיורוודית

ברהמי מסייע להתאושש מתשישות, מתח וחולשה. באיורוודה הוא משמש כעזר במחלת הפרקינסון, מחלת האלצהיימר, דמנציה, ADHD, תסמונת אספרגר, אוטיזם, נדודי שינה ודיכאון. אחת האיכויות שלו היא בכך שהוא מסייע לוותר על הרגלים רעים והתמכרויות. הוא מסייע להתאושש מאלכוהוליזם או שימוש בסמים, וגם מסייע לעצור את הרגל הסוכר. הברהמי הוא צמח אשר מטהר את המערכת על ידי פינוי רעלים. לכן הוא שימושי בצרעת, כיבים, אקזמה עקשנית, עור רגיש ופסוריאזיס . הוא גם מסייע בניקוי הכליות, ומרגיע את הכבד. מרגיע את הלב ומסייע להתגונן מפני התקפי לב. הוא מועיל להקלת המתח בכל המערכת ומסייע להקל על חסמים אנרגטיים שנובעים מהלחץ, מרגיע את השרירים ומקל על כאבי מחזור.

משפר את הקוגניציה ומסייע בהפרעות קוגניטיביות

אחד היתרונות הבולטים ביותר של הברהמי הוא היכולת שלו לעורר את המוח, במיוחד במונחים של זיכרון וריכוז. הצמח כבר זמן רב נמצא בשימוש כתרופה איורוודית שנועדה להגדיל את המיקוד והזיכרון. חלק מהתרכובות האורגניות בברהמי מעוררות מעברים קוגניטיביים במוח ובכך מגבירים את היכולת הקוגניטיבית.

לברהמי יש יכולת להפחית את הופעתן של הפרעות קוגניטיביות כגון דמנציה ומחלת אלצהיימר. מחקרים הראו כי זוהי דרך יעילה להמריץ את יצירתם של מסלולים עצביים חדשים ולהוריד מתח חמצוני במוח, מה ששומר על מוחנו חד.

מפחית חרדה ומתח

המרכיבים הפעילים בצמח זה עשויים להשפיע באופן חיובי על איזון הורמוני הלחץ בגוף שלנו, ובכך לגרום למצב רגוע ונינוח, באופן טבעי, תוך הימנעות מתופעות הלוואי של התרופות המסורתיות להקלה על מתח וחרדה.

נוגד חמצון רב עצמה

נוגדי החמצון הכלולים בברהמי חיוניים לקידום אורח חיים בריא. נוגדי חמצון יכולים לחסל רדיקלים חופשיים, רדיקלים חופשיים אלה משפיעים על כל דבר החל מהעור שלנו למערכת הלב וכלי הדם, ולכן מנה קבועה של ברהמי בתזונה יומית או שבועית יכולה לסייע בשמירה על איכות חיים גבוהה וחילוף חומרים בריא. נוגדי חמצון גם עשויים למנוע סוגים מסוימים של סרטן; מחקר מתמשך חשף כי רכיבים בברהמי עשויים למנוע או להאט את התפשטות הסרטן.

משפר את בריאות הנשימה

כאשר הברהמי נצרך כתה, הוא עשוי לשפר את הבריאות הנשימה שלך. הוא נמצא בשימוש ברפואה האיורוודית עבור ברונכיטיס, גודש, הצטננות, סינוסים חסומים. הוא עשוי לנקות עודף ליחה, להפחית את דלקת הגרון ולהקל על מערכת הנשימה כדי לספק לך הקלה מהירה.

מסייע באפילפסיה

העלים של ברהמי שימשו לטיפול באפילפסיה במשך אלפי שנים. הוא ידוע בשל השפעתו הישירה על מסלולים עצביים במוח. מה שעוזר למנוע התקפים אפילפטיים, כמו גם צורות אחרות של מחלת נפש, כולל הפרעה דו קוטבית, neuralgia.

המידע המופיע לעיל איננו נועד לשמש כתחליף לטיפול רפואי מוסמך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Click to access the login or register cheese
Scroll to Top