myHerb

גינקו בילובה: איך הוא עשוי לשפר את מצב הרוח

גינקו בילובה: איך הוא עשוי לשפר את מצב הרוח

גינקו בילובה: איך הוא עשוי לשפר את מצב הרוח

אחד היתרונות הבולטים של גינקו בילובה הוא שיפור מצב הרוח ועליה ברמות האנרגיה. אך כיצד הצמח באמת משפיע על המוח?

גינקו בילובה – שיפור מצב הרוח

הצמח גינקו בילובה מכיל תרכובת בשם kaempferol, שהוא נחשב ל- MAOI (monoamine oxidase inhibitor). MAO (מעכב מונואמין אוקסידאז) שזה למעשה אנזים המפרק את הנוירוטרנסמיטורים (מַסְרָן עֲצַבִּי) במוח אשר גורמים להרגשה טובה, כגון סרוטונין ודופמין. ה- MAOIs מונעים את ההתפרקות הזו – אותו מנגנון שבו רבים מנוגדי הדיכאון עובדים. תמצית גינקו בילובה עשויה להגביר את פעילות הדופמין בכך שהיא מאפשרת לדופמין להישאר במוח זמן רב יותר.

הדופמין משחק תפקיד חשוב במיוחד בתהליכים מנטאליים כגון תשומת לב ומוטיבציה

המוח שלך משתמש בשליחים כימיים כגון דופמין כדי לתקשר בין אזורי המוח. כדי לווסת את הפונקציות הגופניות והנפשיות שלך. לדברי הפסיכולוג יוסף קארבר, במאמר מתוך enotalone.com, הדופמין משחק תפקיד חשוב במיוחד בתנועות מוטוריות ותהליכים נפשיים כגון תשומת לב ומוטיבציה. רמות נמוכות של דופמין משחקות תפקיד בהפרעות כגון ADHD ופרקינסון.

גינקו בילובה
אבקת גינקו בילובה | צילום: (Aaron Levin (myHerb

צמצום כאבי ראש

הגינקו נחשב ל- Vasodilator (מרחיב כלי דם) טבעי, מדלל דם, נוגד קרישה, כל מה שיכול לעזור בהקלה על כאבי ראש. מחקר אחד שפורסם ב- Neurological Sciences בדק 50 נשים שסבלו ממיגרנות שקיבלו תוספי גינקו במשך תקופה של ארבעה חודשים. המספר הכולל של התקפי מיגרנה הופחת באופן משמעותי.

אזהרות

אינטראקציות עם תרופות אחרות וסיכונים אחרים: Ibuprofen בשילוב עם גינקו יכול להגדיל את הסיכון לדימום פנימי. חולים עם הפרעות במחזור הדם או אנשים על נוגדי קרישה, כגון אספירין, נמצאים בסיכון לחוות תופעות לא רצויות לאחר לקיחת גינקו.

אלו הנוטלים מעכבי ספיגה מחדש של סרוטונין סלקטיביים (SSRI) כתרופות נוגדות דיכאון, אינם צריכים לקחת גינקו. שילוב של שני עשוי גם להגדיל את הסיכון של מצב פוטנציאלי קטלני המכונה תסמונת סרוטונין.

חשוב לקרוא את האזהרות והוראות השימוש בעל גבי כל תוסף תזונה של גינקו בילובה שאתם רוכשים. התייעצו עם רופא מקצועי מוסמך בעיקר אם אתם סובלים ממחלה, סימפטומים או נוטלים תרופות. גינקו בילובה מסוכן לבעלי לחץ דם גבוהה ויש לברר אינטראקציות אפשריות לפני השימוש.

גינקו בילובה לרכישה ב- iHerb

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמה לניוזלטר:

 לקבלת עדכונים בלעדיים.

myHerb at MIROVERSE
Join myHerb community at Slack
myHerb community at Slack
monday.com partner with myHerb
Ad
AD
Click to access the login or register cheese
Scroll to Top

האתר משתמש ב- Cookies כדי לשפר את חווית הגלישה שלך. יש לקרוא ולאשר את תנאי השימוש וכתב הויתור.

הע”י לחיצה על “אני מסכים” אתם מאשרים כי קראתם ואתם מסכימים לתנאי השימוש וכתב הויתור. המשך הגלישה באתר והשימוש בעוגיות מהווה את הסכמתכם. אם אינכם קראתם ואינכם מאשרים את תנאי השימוש וכתב הויתור עליכם לצאת מן האתר.

ברוכים הבאים

myHerb Newsletter

אנו ממליצים לכם להצטרף לניוזלטר שלנו, לקבלת עדכונים חמים ובלעדיים היישר לתיבת האימייל שלכם.

*אנחנו מתנגדים לספאם.
*באפשרותכם לבטל את ההרשמה בכל עת.