myHerb

גינקו בילובה: מאנרגיה ועד שיפור תפקוד המוח

גינקו בילובה: מאנרגיה ועד שיפור תפקוד המוח

גינקו בילובה: מאנרגיה ועד שיפור תפקוד המוח

גינקו בילובה, הוא עץ עתיק (על פי ממצאים: בן 350 מיליון שנים), יליד סין. העלים והזרעים משמשים לעתים קרובות ברפואה הסינית המסורתית, המחקר המודרני מתמקד בעיקר בתמצית גינקו, אשר עשויה מן העלים. לגינקו ושימושים בריאותיים, שרובם מתמקדים בתפקוד המוח ובזרימת הדם. לפניכם היתרונות העיקריים.

מונע אלצהיימר ודמנציה

גינקו בילובה יכול למנוע הפרעות קוגניטיביות כמו אלצהיימר ודמנציה. בשימוש בגינקו נצפו שיפורים ביכולת הקוגניטיבית, בעיקר בשל תרכובות נוגדות החמצון הקיימות בו, כולל טרפנואידים ופלבונואידים. מרכיבים אלה מעוררים פעילות עצבית ושומרים על המצב הקוגניטיבי. הם גם מסייעים בהפחתת הסימפטומים של אוטיזם והפרעות קשב וריכוז (ADHD) אצל צעירים.

בסקירה של 21 מחקרים עולה כי כאשר משתמשים בשילוב עם רפואה קונבנציונלית, תמצית גינקו עשויה להגדיל את היכולות התפקודיות אצל אלו הסובלים מאלצהיימר מתון. סקירה נוספת העריכה ארבעה מחקרים וחשפה ירידה משמעותית בספקטרום של סימפטומים הקשורים לדמנציה כאשר גינקו נצרך במשך 22-24 שבועות.

תוצאות חיוביות אלו עשויות להיות קשורות לכך שגינקו עשוי לשחק תפקיד בשיפור זרימת הדם למוח, במיוחד כאשר מדובר בסוגים של דמנציה. בסך הכל, זה מוקדם מדי כדי לקבוע באופן סופי או להפריך את התפקיד של גינקו בטיפול דמנציה.

מגביר את היכולות הקוגניטיביות

מחקרים מראים כי לתמצית גינקו יש את היכולת לשפר זיכרון, להגביר את המיקוד ולעורר חשיבה יצירתית. המחלוקת, כמובן, נובעת אם מדובר באפקט פלסבו, שכן היתרונות הרפואיים של צמח זה כבר ידועים אלפי שנים. מיליוני אנשים ברחבי העולם צורכים גינקו להגברת הלמידה, הזיכרון והריכוז.

מסדיר את זרימת הדם

מחקרים הראו כי תמצית גינקו בילובה מסוגלת להרחיב את כלי הדם ולגרום לזרימת הדם לגפיים בגוף, כולל העור ואיברים חיוניים אחרים, חמצון תקין של הגוף כולו והגברת האנרגיה והחוזק. בשל אפקט אנטי קרישה שלו ותכונותיו האנטי דלקתיות, גינקו נלקח גם על ידי אלה הסובלים ממחלת הגאוט.

מסייע בפיברומיאלגיה

מחקרים הראו כי תמצית גינקו, בשילוב עם תרכובת קואנזים Q10, מסייעים לטיפול בפיברומיאלגיה. מחלה זו מאופיינת בכאבי שרירים, אבדן זיכרון, שינה לא סדירה ועייפות. גינקו ידוע ביכולתו להקל על הסימפטומים האלה.

הקלה בכאב

לגינקו תכונות של הקלה בכאבים קלים, זה קורה בזכות תכונות אנטי דלקתיות של המרכיבים בו. במילים אחרות, כאשר דלקת יורדת, כך גם יורד הכאב שהיא גורמת. מה שהופך את הגינקו לאופציה פופולרית עבור אנשים אשר מחלימים מפציעות, כמו גם עבור אלה הסובלים מכאבי ראש כרוניים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמה לניוזלטר:

 לקבלת עדכונים בלעדיים.

myHerb at MIROVERSE
Join myHerb community at Slack
myHerb community at Slack
monday.com partner with myHerb
Ad
AD
Click to access the login or register cheese
Scroll to Top

האתר משתמש ב- Cookies כדי לשפר את חווית הגלישה שלך. יש לקרוא ולאשר את תנאי השימוש וכתב הויתור.

הע”י לחיצה על “אני מסכים” אתם מאשרים כי קראתם ואתם מסכימים לתנאי השימוש וכתב הויתור. המשך הגלישה באתר והשימוש בעוגיות מהווה את הסכמתכם. אם אינכם קראתם ואינכם מאשרים את תנאי השימוש וכתב הויתור עליכם לצאת מן האתר.

ברוכים הבאים

myHerb Newsletter

אנו ממליצים לכם להצטרף לניוזלטר שלנו, לקבלת עדכונים חמים ובלעדיים היישר לתיבת האימייל שלכם.

*אנחנו מתנגדים לספאם.
*באפשרותכם לבטל את ההרשמה בכל עת.