myHerb

דר’ רהונדה פטריק, PhD חושפת את הדיאטה האישית שלה; 11 מהתוספים המובילים והמומלצים

דר’ רהונדה פטריק, PhD חושפת את הדיאטה האישית שלה; 11 מהתוספים המובילים והמומלצים

דר’ רהונדה פטריק, PhD חושפת את הדיאטה האישית שלה; 11 מהתוספים המובילים והמומלצים

ד\”ר. רהונדה פטריק, PhD, היא ביוכימאית אמריקאית שעשתה מחקר מקיף בנושא הזדקנות, סרטן ותזונה. עבודתה פורצת הדרך כוללת מחקרים על האופן בו מחסור בוויטמינים ובמינרלים משפיע על חילוף החומרים, על דלקתיות, על ה- DNA ועל תהליך ההזדקנות, והאם תוספי התזונה יכולים לתקן את הנזק?. בנוסף, היא חקרה את תפקידו של ויטמין D בתפקוד המוח ובהתנהגות.

כשמדובר באילו תוספי מזון לקחת ועל אילו מקורות לסמוך, אין אף אחד שאנחנו סומכים עליו יותר מאשר ד\”ר רונדה פטריק בתחום הדיאטה.

ריכזנו עבורכם 11 מההמלצות המובילות שלה במקום אחד.

1. שמן דגים DHA ו- EPA

אומגה 3 ממקור נורבגי איכות

דר’ רהונדה פטריק צורכת 3 גרם שמן דגים אומגה 3-6-9 נורבגי PURE-3 באיכות גבוהה. היא ממליצה על 6 כמוסות מדי יום.
דר’ רהונדה גם מעניקה לבן שלה שמן דגים נורבגי PURE-3, במקביל לארוחת שיבולת שועל.

לרכישה

2. מולטי-ויטמין

מולטי-ויטמין מתקדם מארה”ב המשלב קו-אנזים

דר’ רונדה ממליצה על טכנולוגיה חדשה ויעילה יותר של עיכול ותאימות לגוף: מולטי-ויטמין “Pure Encapsulations”.

השילוב בין רוב הוויטמינים והמינרלים, כולל מינון 2,000 IU של ויטמין D ומתיל פולאט, אשר יכולים לשמש אנשים עם פולימורפיזם גנטי MTHFR (מחצית מהאוכלוסייה). יש בו גם מרכיבים חיוניים נוספים כמו לוטאין, CoQ וכו’.

לרכישה

3. ויטמין D

ויטמין D מתקדם עם ספיגה יעילה

כ -5% מהגנום האנושי מווסת על ידי ויטמין D ~ ל 70% מהאמריקנים אין מספיק ויטמין D.

– כווננו לרמות ויטמין D בין 40 – 60 ננו-גרם למ”ל
– באופן כללי, 1,000 IU של ויטמין D יעלה את רמות הדם ב- 5 ננוגרם למ”ל
– שדרגו לטיפות עם ויטמין K-2: כאן ויטמין D (מבית Thorne Research)

לרכישה

4. סולפוראפן (Sulforaphane)

המרכיב הצמחי החזק שמגן על ה- DNA

סולפורפאן הוא מרכיב isothiocyanate מקבוצה של תרכובות organosulfur. הוא מצוי בירקות ממשפחת המצליבים כגון ברוקוליכרוב ניצנים, ובכרוב .

הוא מופק לאחר פגיעה בצמח (כמו למשל לעיסה או רתיחה במהלך הכנת המזון), המאפשר לשתי התרכובות בצמח לעבור תהליך, שבו הצמח בעצם מפיק את החומר ככלי הגנה. 

ה- Sulforaphane מעלה את רמות הגלוטתיון (נוגד החמצון הראשי של הגוף) בפלזמה ובמוח, וכן מונע הפרשת חומרים מסרטנים.

היא ממליצה: לפחות טבליה של 10 מ”ג ליום.

לרכישה

5. מגנזיום

אחראי על יצירת אנרגיה והפעלת 600 אנזימים בגוף

מגנזיום (ת’ורן) – מגנזיום הוא גורם הכרחי עבור אנזים המתקן DNA פגום.
נזק ל- DNA מבשר על מוטציות שעלולות להוביל לסרטן ולהאיץ את תהליך ההזדקנות.

לרכישה

6. חומצה פולית

5-MTHF, הצורה הפעילה של חומצה פולית

חומצה פולית – חיונית לנשים בהריון / מניקות

חומצה פולית (פולאט) הכרחית ליצור תאים חדשים ולשימורם, והיא חשובה במיוחד בתקופות של חלוקת תאים מהירה – כגון בגדילת תינוקות ובהריון. מחסור בחומצה פולית בשלב מוקדם של ההריון – עוד לפני שהאישה יודעת שהיא הרה – עלול לגרום למומים בתעלה העצבית ובמוח.

נטילת חומצה פולית לפני ההריון ובמהלכו מפחיתה באופן משמעותי את הסיכון למומים אלה.

פולאט נחוץ לשכפול DNA, ועוזר במניעת שינויים גנטיים העלולים לגרום לסרטן. לכן, חוסר בפולאט מעכב יצירת DNA וחלוקת תאים, ומשפיע בעיקר על מח העצם – מקום עם תחלופה רבה של תאים.

לרכישה

7. ויטמין E

ל -60% מאוכלוסיית ארה”ב אין רמות מספיקות של ויטמין E

ויטמין E (ת’ורן) – ויטמין E מסייע למחזר ויטמין C, ולהיפך
זה נוגד חמצון, אך הוא חשוב גם לשמירה על שלמות התא – הוא ממוקם בתוך קרום התא ומונע מתהליכי חמצון תקינים שם.
ל -60% מאוכלוסיית ארה”ב אין רמות נאותות של ויטמין E (נמצא באגוזים, אבוקדו ושמן זית)

לרכישה

8. ויטמין C

ויטמין C חשוב מאוד לייצור קולגן, המרת דופמין לנוראדרנלין

הנוראדרנלין אחראי על ערנות ותגובה לחרדה. ובוודאי שמדובר גם בנוגד חמצון ידוע לשמצה.

לרכישה

9. קטון (Keton) (HVMN)

ירידה בחרדה ובמתח הכללי

אסתר קטון (HVMN) – כאשר נטלה אות דר’ רהונדה היא חשה ירידה בחרדה (קטוני הדם שלה היו עד ~ 4.5 בתוך שעה) והופיעה תחושה של “להיות נוכח בזה הרגע”.

לרכישה

10. פרוביוטיקה

אחרי מנה של אנטיביוטיקה

הפרוביוטיקה חיונית לחיזוק הגוף תוך כדי שימוש באנטיביוטיקה.
רהונדה השתמשה בפרוביוטיקה מעת לעת, במיוחד במהלך או אחרי מנה של אנטיביוטיקה כדי לתמוך בחיידקים החיוניים לתפקוד תקין. הרי האנטיביוטיקה הורגת גם חיידקים ידידותיים, אשר אותם ניתן להשיב בעזרת הפרוביוטיקה הטבעית.

לרכישה

11. ניקוטינאמיד ריבוזייד

מולקולת מפתח להצערה ואריכות חיים

כאשר תאי השריר מתבלים מזקנה או נחבלים מפגיעה פיזית, תאי הגזע מתגייסים לפעולה, הופכים לתאי שריר ומחליפים את הרקמה הפגועה. אך עם הגיל חלה ירידה במספר תאי הגזע ובפעילותם. הירידה הזאת פוגעת ביכולת ההתחדשות של השרירים בבעלי החיים המזדקנים, ועלולה להוביל לאובדן מסת שריר. מחקר חדש שפורסם בכתב העת המדעי Science הראה כי ניקוטינאמיד ריבוזיד שהוא נגזרת של ויטמין B3 הגבירה את פעילות תאי הגזע של השריר בעכברים קשישים והאריכה את תוחלת חייהם.

ניקוטינאמיד ריבוזייד מהווה חומר גלם שבעזרתו הגוף מייצר בתוך התאים עודף של חומר אחר הנקרא NAD+, או בשמו המלא ניקוטינאמיד אדנין דינוקלאוטיד (NICOTINAMIDE ADENINE DINUCLEOTIDE), וזה האחרון מהווה הקטליזטור לאותם חלבנים האחראים לתיקון יתר.

לרכישה

עכשיו בואו נתעמק בטיפים של הדיאטה של ​​ד\”ר רהונדה פטריק, בואו נסתכל על אסטרטגיות הליבה שלה:

יצירת חלון זמן לארוחות

רהונדה משתדלת לפרוס את הארוחות שלה בתוך חלון של 10 שעות – כך יוצא שהיא צמה 14 שעות ביום (בהתבסס על מחקר מבטיח של ד\”ר סצ\’ין פנדה).

הפחתה משמעותית בשימוש בסוכרים ודגנים מזוקקים (מעובדים)

רהונדה נמנעת מדגנים ופחמימות פשוטות; מאכלים כמו לחם, אורז, פסטה, צ\’יפס, עוגה, עוגיות וכו\’, וכתוצאה מכך התזונה שלה כמעט כולה מורכבת מירקות, פירות, בשר ודגים.

מה שכן, היא אכן צורכת שיבולת שועל (בגלל תכולת בטא הגלוקן שלהם) וקינואה עד כמה פעמים בשבוע.

\"שייק

שייקים עשירים במיקרו-מרכיבים-מזינים

רהונדה היא חסידה גדולה של שייקים טבעיים. הם דרך מצוינת לצרוך כמויות נדרשות של ירקות במהירות ובקלות. אין צורך בכישורים קולינריים, פשוט שטפו אותם וזרקו אותם לבלנדר.

במידה והארוחות שלכם הן מתחת לממוצע מבחינה בריאותית, אם תעבירו את היום עם שייק, תוכלו לחפות את החסרים הנדרשים לגוף מבחינת צריכת כמות מספקת של ירקות בריאים.

היא משתמשת בשייקים כשיטת ליבה להגדלת צריכת הירקות הגולמיים שלה, והעשרת התזונה במיקרו-רכיבים-מזינים וסיבים פרה-ביוטיים.

סולפוראפן

רהונדה צורכת סולפוראפן באופן קבוע – הן באמצעות נבטי ברוקולי אשר מכילים אותו בשפע וכמו כן תוספי מזון. 

\"\"

הוא מגביר את ביטוייהם של שורה של גנים האחראים על הגנת התאים. היא לוקחת סולפורפאן (בצורת נבטי ברוקולי שהיא מוסיפה לשייק שלה) פעמיים עד שלוש בשבוע.

גנומיקה תזונתית (Nutrigenomics)

ד\”ר רהונדה משלבת נתוני DNA בהחלטות שלה לגבי הדיאטה. לדוגמא, מוטציות דנ\”א מסוימות גורמות לכך שיש אנשים שצריכים השלמה נוספת של חומצה פולית, אחרים צריכים להפחית שומן רווי ולהחליפו בבלתי רווי.

נתונים אלה יכולים להשפיע על בחירות התזונה שלך + כיצד להשיג נתונים אלה לעצמך ולנקוט בפעולה בנושא?.

בנוסף לאסטרטגיות הדיאטה המרכזיות שלעיל, רהונדה מתזמנת את ארוחותיה כך שהיא נוגעת בוויטמינים והמינרלים העיקריים לה היא זקוקה לבריאות מיטבית. 

\"\"

בחלק הבא נרחיב יותר על כל נושא הדיאטה, ההמלצות, היתרונות ופירוט מלא של זמני אכילה וכו\’.

Dr Rhonda Patrick Diet – What, Why & How She Eats

 

דר\’ רהונדה פטריק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Click to access the login or register cheese
Scroll to Top

האתר משתמש ב- Cookies כדי לשפר את חווית הגלישה שלך. יש לקרוא ולאשר את תנאי השימוש וכתב הויתור.

הע”י לחיצה על “אני מסכים” אתם מאשרים כי קראתם ואתם מסכימים לתנאי השימוש וכתב הויתור. המשך הגלישה באתר והשימוש בעוגיות מהווה את הסכמתכם. אם אינכם קראתם ואינכם מאשרים את תנאי השימוש וכתב הויתור עליכם לצאת מן האתר.

ברוכים הבאים

myHerb Newsletter

אנו ממליצים לכם להצטרף לניוזלטר שלנו, לקבלת עדכונים חמים ובלעדיים היישר לתיבת האימייל שלכם.

*אנחנו מתנגדים לספאם.
*באפשרותכם לבטל את ההרשמה בכל עת.