myHerb

הנימפאה הכחולה; פרח הלוטוס הקדוש

הנימפאה הכחולה ידועה ביכולת ההרגעה שלה. משמשת לבעיות שינה, וכתרופה טבעית נגד חרדה. הפרח מכיל מרכיב הנקרא Nuciferan (מרכיב טבעי נגד עוויתות) יחד עם Aporphine.

פרח הלוטוס שימש במזרח ובדרום מזרח אסיה ברפואה המסורתית במשך מאות שנים. הלוטוס הוא הפרח הלאומי של הודו והוא סמל של טוהר במסורות בודהיסטיות והינדיות.

מנגנון פעולה

אפורפין הוא אלקלואיד פסיכו-אקטיבי וגם אגוניסט דופאמין לא סלקטיבי המשמש בעיקר לטיפול במחלת פרקינסון כפי שהוא מגרה קולטני דופאמין ומשפר את התפקוד המוטורי. לנוציפרין פעילות של חסימת דופמין.
שם מדעי
Nymphaea Caerulea

מרכיבים פעילים

אלקלואידים*

Nuciferine | MyHerb
Nuciferine By Meodipt at en.wikipedia [Public domain], via Wikimedia Commons

מחקרים הראו שלנימפאה הכחולה יש תכונות פסיכואקטיביות, בעבר שימשה לטקסים דתיים במצרים העתיקה ובמספר תרבויות דרום אמריקאיות עתיקות. מינון של בין 5 ל-10 גרם גורם לגירוי עדין, שינוי בתהליכי מחשבה, תפיסה חזותית מוגברת וחזיונות עדינים בעין סגורה.

פרחי הנימפאה מכילים את האלקואידים נוציפרין (Nuciferine) ואפורפין (Aporphine). בתרבות המודרנית הפרח משמש כדי לרקוח מספר משקאות, כגון משקה חליטה, יין ומרטיני של לוטוס כחול. המתכונים לרוב המשקאות הללו כוללים השריית עלי הכותרת במים עד שלושה שבועות.

תה לוטוס נרקח על ידי הרתחת הפרח השלם במים ל-10-20 דקות. הלוטוס הכחול הוא פרח רב שנתי, והוא מבולבל לעתים קרובות עם חבצלות מים. ישנם מעל 100 מינים של לוטוס. סוגים אחרים של לוטוסים יכולים להכיל מעל 100 עלי כותרת, כמו גם זנים ורודים ואדומים. השימוש הרפואי של צמח זה הולך דורות אחורה, אך המדע הכיר בפוטנציאל שלו רק לאחרונה.

מה שעשוי לעניין אותך בנוסף

ליבידו – מיניות מוגברת

אולי הנפוץ ביותר מהשפעות של הלוטוס הוא חוויות מיניות מוגברת. אם אתם מעוניינים להחזיר את התשוקה לחדר השינה שלכם, צמח זה עשוי להיות אחד טוב להוסיף למשטר היומי שלכם. למעשה, לנימפאה הכחולה יש כבר כינוי תואם – ויאגרה טבעית, והחלק הכי טוב בזה הוא שהפרח עובד עבור גברים ונשים כאחד. מומחי בריאות חושדים כי הנאה מינית מוגברת היא תוצאה של זרימת משופרת שהזכרנו בעבר, כמו גם מודעות רגשית עמוקה יותר.

סוכר בדם וכולסטרול

להוריד את רמת הסוכר בדם ואת הכולסטרול שורש הלוטוס מכיל סיבים ופחמימות מורכבות. אלה שני מרכיבים לעבוד יחד כדי לעזור לנהל את הכולסטרול של הגוף ואת רמת הסוכר בדם. סיבים פחמימות מורכבות גם לסייע בשמירה על תהליך העיכול איטי ויציב.

להקל על דלקת

דלקת היא בדרך כלל מלווה בתחושה של חום. זוהי תופעת לוואי לא נוחה או סימפטום של מצבים רבים. המצב יכול להיגרם גם על ידי טראומה, חשיפה כימית, או פגיעה גופנית. מחקרים אחרונים מצביעים על כך שהזרעים של זני לוטוס אדומים ולבנים יכולים לסייע בהפחתת הדלקת. מחקר שנערך בשנת 2013 מצא כי שני פוליסכרידים בפריחת לוטוס הם בעלי השפעות אנטי דלקתיות משמעותיות ומראים הבטחה כבסיס לטיפול עתידי. תכונות אנטי דלקתיות ואנטי-אוקסידנטיות משמעותיות נמצאו בפרח.

מניעת אקנה

לוטוס עשוי להיות מסוגל לעזור לך במאבק שלך עם אקנה. הוספת לוטוס לתה הירוק והחלתו על הפנים, יכולה להפחית באופן משמעותי את כמות החומר הדלקתי שהבלוטות מייצרות, על פי מחקר שנערך בשנת 2013 .

להקל על המחזור חודשי

תמציות שורש הלוטוס כבר זמן רב בשימוש ברפואה הסינית המסורתית, כדי לעזור לווסת את המחזור החודשי ולעצור דימום עודף. אין הרבה מחקר מדעי כדי לתמוך בטענות אלה. כמה מתרגלים ממליצים לשתות מיץ שורש לוטוס או מרק לוטוס יכול לעזור לך למנוע אנמיה לאחר הווסת על ידי בניית דם כדי לחדש תאי דם.

להרגעת השיעול

לשים את התרגול המסורתי למבחן על ידי ביצוע ההמלצה של מחקר זה , אשר מציע שילוב של אבקת זרע לוטוס עם דבש כדי להרגיע את השיעול.

היכן לרכוש נימפאה כחולה?

פרחי לוטוס כחול מיובש 100% אורגני טבעי (50 גרם)

לוטוס כחול אורגני פרחים מיובשים טבעיים (20 גרם)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Click to access the login or register cheese
Scroll to Top