myHerb

טרנס מק’קנה; מחשבות וציטוטים מפתיעים על תרבות, חירות וטבע

טרנס מק’קנה; מחשבות וציטוטים מפתיעים על תרבות, חירות וטבע

טרנס מק’קנה; מחשבות וציטוטים מפתיעים על תרבות, חירות וטבע

טרנס מק’קנה המנוח, היה בוטניק, פילוסוף, סופר ומרצה בתחומי הצמחים, השפה, התודעה האנושית והתרבות. הנה כמה מרעיונותיו המרתקים: מחשבות על צמחים פסיכדליים. הציטוטים נלקחו מתוך ספרים שונים, מאמרים והרצאות.

“חלק ממה שפסיכדליים עושים זה לפרמט ערכים תרבותיים. זה מה שהופך את זה לתפוח אדמה פוליטי שכזה. משום שכל תרבות היא סוג של משחק, הממתק המסוכן ביותר שאתה יכול לחלק הוא כזה, שגורם לאנשים להתחיל לחקור את כללי המשחק.”

“אם המילים “חיים, חירות, ורדיפה אחר אושר” (חוק בסיס) אינן כוללות את הזכות להתנסות בתודעה שלנו, אזי, מגילת העצמאות אינה שווה את הקנבוס שעליו נכתבה.”

“אתה חוקר, ואתה מייצג את המין שלנו, והטוב ביותר שאתה יכול לעשות הוא להביא רעיון חדש לעולם, כי העולם שלנו הוא בסכנת היעדר רעיונות טובים. העולם שלנו נמצא במשבר בגלל העדר מודעות”.

“פסיכדלים הם בלתי חוקיים לא בגלל שהממשלה אוהבת אותך או מודאגת שאתה יכול לקפוץ מתוך חלון הקומה השלישית. פסיכדלים הם בלתי חוקיים משום שהם מפרקים מבנים של דעה ומכניסים מודלים תרבותיים של התנהגות ועיבוד מידע. הם פותחים אותך לאפשרות שכל מה שאתה יודע הוא שגוי”.

“כשאתה משיל את מערכת ההפעלה התרבותית, אתה בעצם עומד עירום לפני בדיקת הנפש שלך … וזה קורא מתוך עמדה שהיא מחוץ למערכת ההפעלה התרבותית, כי אז אפשר  להתחיל לשאול שאלות אמתיות לגבי מה זה אומר להיות אנושי”.

“היינו בירח, יש לנו תרשים של מעמקי האוקיינוס וניפצנו את לב  האטום, אבל יש לנו פחד להסתכל פנימה לתוך עצמנו.”

“התרבות שלנו, שמרעילה את עצמה על ידי תוצרי הלוואי הרעילים של הטכנולוגיה והאידאולוגיה האגוצנטרית, הגישה האומללה של התרבות, ששינוי התודעה על ידי שימוש בצמחים או בחומרים הוא איכשהו מוטעה ובלתי-סוציאלי. אני אטען כי דיכוי השאמניזם, בהסתמכותו ובהתעקשותו על התמוטטותו האקסטטית של האגו, גזל מאיתנו את משמעות החיים והפך אותנו לאויבי הפלנטה, לאויבים של עצמנו ונכדינו. אנחנו הורגים את הכוכב כדי לשמור על שלמותן של ההנחות הלא נכונות של סגנון התרבות הדומיננטי של האגו”.

“אנחנו יכולים להתחיל לבנות מחדש את הרעיון, על ידי הכרזה לגיטימית של מה שהכחשנו במשך זמן כה רב. להכריז שהטבע הוא לגיטימי. הרעיון של צמחים לא חוקיים הוא מגונה ומגוחך מלכתחילה.”

“האקסטזה השמאנית היא מעשה של כניעה לאותנטיות ולמסתורי ההוויה. מכיוון, שמפות המציאות שלנו נקבעות על פי הנסיבות הנוכחיות שלנו, אנו נוטים לאבד את המודעות לדפוסים גדולים יותר של זמן ומרחב. רק אם רק נשיג גישה אל האחר הטרנסצנדנטי, נוכל לראות את דפוסי הזמן והמרחב ואת תפקידנו בהם”.

ויתור: אין האתר מעודד שימוש בחומרים אסורים עפ”י חוק. המידע לעיל מבוסס על דעות ומחשבות של אישיות מוכרת כמו כן, מידע זה נגיש ומופץ בשפה האנגלית ברחבי הרשת. השימוש במידע המופיע באתר הוא על אחריות הקורא בלבד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמה לניוזלטר:

 לקבלת עדכונים בלעדיים.

myHerb at MIROVERSE
Join myHerb community at Slack
myHerb community at Slack
monday.com partner with myHerb
Ad
AD
Click to access the login or register cheese
Scroll to Top

האתר משתמש ב- Cookies כדי לשפר את חווית הגלישה שלך. יש לקרוא ולאשר את תנאי השימוש וכתב הויתור.

הע”י לחיצה על “אני מסכים” אתם מאשרים כי קראתם ואתם מסכימים לתנאי השימוש וכתב הויתור. המשך הגלישה באתר והשימוש בעוגיות מהווה את הסכמתכם. אם אינכם קראתם ואינכם מאשרים את תנאי השימוש וכתב הויתור עליכם לצאת מן האתר.

ברוכים הבאים

myHerb Newsletter

אנו ממליצים לכם להצטרף לניוזלטר שלנו, לקבלת עדכונים חמים ובלעדיים היישר לתיבת האימייל שלכם.

*אנחנו מתנגדים לספאם.
*באפשרותכם לבטל את ההרשמה בכל עת.