myHerb

כוחה של האינטואיציה טמון ביכולתה להביע אמת

אינטואיציה, איך זה עובד בכלל לתוך הדברים שבאים? אינטואיציה זוהי תחושה לתוך הדברים, היא הופכת לתשובה ולא משאירה סימן מאחור. אז, יש לך את זה, אבל אין לזה וויכוח. אז הכוח של זה נשען על האמת. הכוח של האינטואיציה טמון ביכולתה להביע אמת, בניגוד מוחלט לזרימה הלוגית הפשוטה.

האם זה תמיד יהיה ככה? אינטואיציה תמיד הוצגה ע\”י התרבות הדומיננטית כמשהו נשי, ולכן לא ניתן לסמוך עליה. אבל זה פשוט נובע מתוך הבורות והאלטרנטיבה הנוכחית. קחו דוגמה למשל, מה שאנחנו קוראים לו להיות חיי. אינטואיציה זה מה שרובנו, מכחישים שזו אינטואיציה אך אנחנו פועלים מתוכה. האינטואיציה היא כמו רשת שמאגדת את מה שקורה מאחורי הקלעים, למה שקורה בחוויה של ההווה. זו כמו הבנה מקודדת, שמקדמת סינכרוניזציה ומובילה אותנו לכיוון של מטרה כלשהי.

המדע רץ על אינדיקציה, שזו רמה נמוכה ביותר של לוגיקה, שאתה עושה משהו שוב ושוב, ואם זה קורה מאה פעם, יש לך את הביטחון שבפעם המאה ואחת זה יקרה באותה הדרך. כביכול שהכל ברור ומוגדר, והכל פועל לפי חוקים מסוימים. אך למעשה המבנה העמוק יותר של הטבע, איננו הופך למודל שמבוסס על מידע, שנבנה בעזרת מדידה. זה לא עובד כך בימינו. המבנה העמוק של הטבע. כל הדברים שהובאו לעולם, הטכנולוגיה – ההתחלה של הרעיון הופיע קודם כל בדמיון, במוח. כל החלומות שלנו, הרעיונות, החזיונות.

אינטואיציה – סינכרוניזציה

אנחנו נתקלים במודלים מתמטיים אקזוטיים, שהובאו לתוך העולם דרך האינטואיציה, מהמוח שלנו. ומה אנחנו מסיקים מכך? שהמוח האנושי, בונה מודלים מתת המודע שלנו, מודלים מוצלחים הרבה יותר, שהם בעלי סינכרוניזציה למה שאנו מכנים הוויה, בניגוד למודלים מאלו שעוברים דרך הפילטר של המדע.

אינטואיציה לא עובדת כמו מדע. היא אינה משאירה סימן מאחור. רובינו הורגלנו לחשוב על אינטואיציה כמשהו נשי, מסתורי, לא מוסבר ומשהו קסמי. מכיוון שאנו חיים בתוך חברה שמנוהלת בידי גברים, הפחתנו מהערך שלה.

מתמטיקה, מדע ואינטואיציה

יש עניין מרתק בנוגע לאינטואיציה, שבטח לא שמעתם עליו. מתמטיקה – מבוססת על אינטואיציה. יוצרים משוואה ועוד משוואה, שנראת כמו חידה ללא קשר למציאות, וכשעושים את החיבור הזה ביניהם ומגיעים לפתרון, החיבור הזה מתרחש בעזרת האינטואיציה. מתמטיקה טהורה מבוססת על אינטואיציה (לא המתמטיקה של ההנדסאים והמהנדסים), מתמטיקה אינטואיטיבית. אשר מתארת את הטבע במספרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Click to access the login or register cheese
Scroll to Top