myHerb

כל פעם שהתרבות נכנסת לצרות, היא מחזירה עצמה אל העבר ומחפשת את הרגע האחרון השפוי שהיא הכירה

כל פעם שהתרבות נכנסת לצרות, היא מחזירה עצמה אל העבר ומחפשת את הרגע האחרון השפוי שהיא הכירה

כל פעם שהתרבות נכנסת לצרות, היא מחזירה עצמה אל העבר ומחפשת את הרגע האחרון השפוי שהיא הכירה

התרבות הדומיננטית הובילה את המין האנושי לסמטה עיוורת. וכאשר הבלגן הבלתי נמנעת מתקרב, אנשים מחפשים מטפורות ותשובות. בכל פעם שהתרבות נכנסת לצרות, היא מחזירה עצמה אל העבר ומחפשת את הרגע האחרון השפוי שהיא הכירה. והרגע השפוי האחרון שהכרנו היה לפני כ- 15,000 שנה.

האמונה הסודית של המאה ה- 21

לפני צבאות עומדים, לפני עבדות ורכוש, לפני מלחמות ומונותאיזם. לפני, לפני, לפני. וזה המקום שבו העתיד לוקח אותנו. בגלל שהאמונה הסודית של המאה ה -20 היא לא המודרניזם. האמונה הסודית של המאה העשרים היא נוסטלגיה לערכים הארכאיים. וזה מביא לנו פירסינג, אקספרסיוניזם מופשט, סוריאליזם, ג\’אז, רוק אנד רול, טראנס. המוח של המאה ה -20 נוסטלגי לגן העדן ששרר פעם, שם התרחשה הסימביוזה הצמחית-אנושית שמשכה אותנו מגוף החיה אל תוך הכלי, הפכנו ליצור חוקר בעל דמיון.

הטבע: מנוע לחדשנות

המדע התעלם מכך, אך זה בולט ביותר העובדה כי הטבע הוא מנוע לחדשנות. ואיפה אנחנו משתלבים בכל זה? פעם היינו חיה מסוג כלשהו. היכן נהיה חמישה מיליון שנים מהיום? מה שאנו מייצגים אינה מצגת, או תופעת שווא, או משהו משונה זה או אחר על קצו של שום מקום. מה שאנו מייצגים הוא החידוש המתהווה.
\"\"

מורכבות המוח האנושי

ככל הידוע לנו, שום דבר אינו מתקדם יותר ממה שיושב לנו מאחורי העיניים. המוח האנושי הוא המבנה המסועף והמורכב ביותר ביקום הידוע לאדם. אנחנו חוד החנית של השינוי האורגני של החומר ביקום הזה. וזה נמשך כבר זמן מה. מאז גילוי האש, מאז גילוי השפה, אבל עכשיו, ואני מתכוון ל -10,000 השנים האחרונות, נכנסנו למשהו חדש: לא מידע גנטי, לא מוטציה גנטית, לא ברירה טבעית, אלא פעילות אפי-גנטית: כתיבה, תאטרון, שירה, מחול, אמנות, קעקוע, פירסינג ופילוסופיה.

האצת תהליך החידוש

הדברים האלה האיצו את תהליך החידוש, כך שהפכנו לכוח – שמפריש רעיונות בטבע, בונה מקדשים, בונה ערים, בונה מכונות, מנועים חברתיים, מתכנת ומתפשט על פני האדמה, לחלל; לתוך התחום המקרו-פיזי. אנחנו, שהיינו בעלי חיים, יכולים להדליק במדבריות שלנו, ואם יש צורך בערי אויבינו, את האנרגיה שמאירה את הכוכבים בלילה.

מימד אחר

עכשיו, משהו מוזר קורה כאן. משהו קורא לנו מהטבע ומשקף אותנו בצלמו. והפגישה עם המשהו הזה לא כל כך רחוקה. פירושו של דבר הוא שההשפעה האנושית על ההיסטוריה עומדת להתרחש ולהיחשף כתהליך אוניברסלי של התמצאות וחידוש, החידוש שעכשיו הולך ומתעצם עד כדי כך, שהוא הולך לזרום לממד אחר.

\"\"

מקורות: Alien Dreamtime – Terence Mckenna

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמה לניוזלטר:

 לקבלת עדכונים בלעדיים.

myHerb at MIROVERSE
Join myHerb community at Slack
myHerb community at Slack
monday.com partner with myHerb
Ad
AD
Click to access the login or register cheese
Scroll to Top

האתר משתמש ב- Cookies כדי לשפר את חווית הגלישה שלך. יש לקרוא ולאשר את תנאי השימוש וכתב הויתור.

הע”י לחיצה על “אני מסכים” אתם מאשרים כי קראתם ואתם מסכימים לתנאי השימוש וכתב הויתור. המשך הגלישה באתר והשימוש בעוגיות מהווה את הסכמתכם. אם אינכם קראתם ואינכם מאשרים את תנאי השימוש וכתב הויתור עליכם לצאת מן האתר.

ברוכים הבאים

myHerb Newsletter

אנו ממליצים לכם להצטרף לניוזלטר שלנו, לקבלת עדכונים חמים ובלעדיים היישר לתיבת האימייל שלכם.

*אנחנו מתנגדים לספאם.
*באפשרותכם לבטל את ההרשמה בכל עת.