מה השמאניזם אומר על העולם שמעבר

במוות, הדבר שמטיל את הצל נסוג, והמטבוליזם מפסיק. הצורה החומרית נשברת; חדל להתקיים מבנה דיסיפטיבי באזור מאוד מוגדר. אבל הצורה שהכילה אותו אינה מושפעת 

מה זה מוות?

או יותר נכון, מה זה אומר בכלל להיות בחיים?

נקודת המבט של המסורת השמאנית מציגה את החיים כסוג של משימה. שהיא, “להכיר את הממד הזה שגורם לך להתקיים, כדי להבין אותו ברגע המעבר מהחיים”.  השמאניזם משתמש במטאפורה של “הנסיעה שלאחר המוות” ומסביר כי מטרת החיים היא להכיר את עצמך בגוף שלאחר המוות, כדי ששלב הגסיסה לא יצור בלבול בנפש.

“לכאורה, ברגע המוות יש מעין הפרדה, כמו לידה – המטאפורה היא טריוויאלית, אבל מושלמת, יש אפשרות של נזק או של פעילות בלתי תקינה”, אומר וויליאם בלייק, יש אפשרות ליפול מהמסילה המוזהבת אל המוות הנצחי, זה רק משבר של רגע – משבר המעבר – וכל תכלית השמאניזם והחיים הם לחזק כהלכה את הנשמה ולחזק את הקשר של האני לנשמה, כך שהמעבר הזה יתבצע בצורה נקייה. זו העמדה המסורתית.

“המשימה היא הכרות עם הקיום שלאחר המוות, כך ש”זה יזהה מה שקורה, ידע מה לעשות ולא יובס מפאת בורות

בפרשנות שלי למודל זה, המוות משחרר את כולם לדמיון. זאת בניגוד למודל הקודם שבו רק מי שיש לו את היכולת לנווט במיומנות בתהליך לאחר המוות כדי להתקדם. זה נראה יותר מדי כמו משחק וידאו שצריך להתאמן על מנת, למנוע “מוות נצחי” (אם כי, רוב ההיבטים של החיים נראים כמו משחק וידאו).

פאבלו אמרינגו - העולם שמעבר
פאבלו אמרינגו

“מפת העולם שלנו שגויה עד כדי כך שהתרכזנו בפיסיקה, כשאנחנו צריכים להציב את הספרות כמטאפורה המרכזית שאנחנו אמורים לעבוד ממנה, כי אני חושב שהספרות ממלאת את הקשר בין החיים למתים, אני מדמיין את המוות כמין שחרור אל תוך הדמיון

מי או מה נמצא שם?

אם תשאלו שמאן מה הדברים האלה, הם לא מהססים, הם פשוט אומרים “נו טוב אלה הם רוחות אבותינו ורבותינו” זה כל העניין, רוחות אבותינו. ובכן, לוקח זמן להשלכות של זה לשקוע. הם מדברים על *אנשים מתים* שתבינו. אלה רוחות האבות. הם סבורים כי הנפטרים היקרים אינם מתאדים אל אור השמש או משהו בעל אופי לא שמח שכזה, אלא, זה בעצם רק רמה אחת של מערכת כלשהי, שבה הלידה והמוות הם מעברים מרמה אחת לרמה אחרת.

אנחנו נוטים להתנגד ביותר בתקיפות לרעיונות האלה. זאת אומרת, זו עמדה מאתגרת ביותר מבחינה אינטלקטואלית להתייחס אל החשיבה המערבית ולטעון שאנחנו צריכים לפתוח מחדש את שאלת החיים שלאחר המוות בצורה רצינית יותר

לא סיבוב ההתגלגלות העליז שרודף חלק מזרועותיה של הדת המזרחית, אלא בעצם כזה שאומר, אתה יודע, אתה עומד למות, וכאשר תמות, אתה עומד לעבור מטמורפוזה כלשהי, שנועדה לשמר את האנושיות שלך, או את מה שאתה מכנה “האנושיות שלך”.

  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    1
    Share

דעתך בעניין...

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

נגישות