myHerb

מצבי תודעה שונים; כשכל תרבות בוחרת לעצמה את הסמים שלה

אין הגדרה כללית למצב תודעה שונה, שכן כל ניסיון הגדרה צריך קודם כל להסתמך על הגדרה של מצב תודעתי רגיל וכולנו שונים. ניסיונות להגדיר את המונח ניתן למצוא בפילוסופיה, בפסיכולוגיה ובמדעי המוח. אין קונצנזוס סופי של מה ההגדרה המדויקת ביותר.

כחברה הורגלנו לנטול חומרים ממכרים. במיוחד כדי לשנות את התודעה (לעבוד מהר יותר, בלי לחשוב \”מחוץ לקופסה\”), לבצע פעולות חוזרות ונשנות ללא כל תועלת מהותית לאנושות, לעצמך ולדורות הבאים. בני אדם משתמשים בסם הממכר ביותר המוכר לאדם, מה שמייצר רווח אדיר לברוני הטבק, מדובר ברווחים של מיליארדי דולרים מדי שנה. הסמים העיקריים של התרבות אותה התבקשנו לשרת – סוכר, קפאין, ניקוטין ואלכוהול. הם נמצאים בכל פינה.  זמינים בקיוסקים, מרכולים, חנויות אלכוהול אפילו בתי מרקחת. כמו גם סמים אחרים כגון – טלוויזיה וסמאטפונים.

מצבי תודעה שונים בתרבות הדומיננטית

ממריצים ומעוררים

טבק, קפה, משקאות אנרגיה, ריטלין, אמפטמין, פסאודואפדרין: חשבתם פעם, מדוע מחלקים קפה בעבודה, בכזו התלהבות – אף פעם לא חסר, הסם שמעלה דופמין ואדרנלין במוח – קפאין. מטרתם ליצור חברה שמבצעת פעולות מהירות ויעילות לטובת הרווח של הארגון אותו אתה משרת. התפוקה שלך בעבודה תגדל, המשכורת כנראה שלא. במילים אחרות אלו הסמים שנועדו להמריץ את העבדות וליצור חברה אנרגטית, שעושה שטויות במהירות רבה. זה הגוף שלך – התודעה שלך, אבל במקרה הזה משתמשים בך לטובת רווח אישי ע\”י הדחתך לצרוך סם אנרגטי ממכר שישפיע על המוח שלך, על מערכת העצבים שלך וישבש את ההרמוניה שלך עם עצמך.

סמים מסוכנים במרשם בתרבות: המכונים \”תרופות\” — מתי שנוח לקרוא להם כך: Methylphenidate, Amphetamines.

הקפה הוא צמח בריא ופופולרי. אין סיבה שלא לצרוך אותו אם חושקים בכך, העניין הוא שמעודדים את צריכתו למטרות מסוימות – והן לא קשורות בטובתכם אבל בואו נשתה לכיף שלנו, ונדאג לעשות דברים יעילים לנו ולסביבתנו בחיינו הנדירים, כמה קשה שזה לא יהיה. אבל בואו ולא נשכח שאנחנו תחת השפעה ומדובר בסם – ואת הדבר הזה מסתירים ובתרבות שלנו אף פעם לא מקשרים קפה למילה \”סמים\”.

מרגיעים ומדכאים

אלכוהול, כדורי שינה, כדורי הרגעה: אתנול / אלכוהול הוא חומר דליק אשר במקור נועד לתעשייה ולחיטוי. השפעות: עליית האגו, אלימות, איבוד שליטה ותחושה, מלמול שטויות, דיבור לקוי ופגיעה בזיכרון. בנוסף, אתנול רעיל לגוף ולמוח האדם, עם הזמן גורם להתקבצות תאי המוח. אלכוהול מעלה את רמות ה- GABA והדופמין ובכך יוצר תחושת אופוריה זמנית, המלווה בהאנג אובר (תסמיני גמילה) והרס תאי הכבד. תסמיני גמילה משימוש כבד באלכוהול, כוללים: רעידות בגוף, עצבנות, חוסר ריכוז ושינה, שבץ מוחי ומוות. תסמיני גמילה אלו תקפים גם לכדורי שינה או הרגעה במרשם (כמו לדוגמה: אלפרליד, ואליום, אטיבן וכו\’)  שכן, מנגנון פעולתם דומה לאלכוהול (GABArgenic).

משככי כאבים

פרצטמול, אופיאטים, אנטי דלקתיים: מה ניתן לומר? הפרצטמול ידוע ביכולתו לגרום לנזק בלתי הפיך לכבד, בדקו בגוגל כמה אנשים מתים מידי שנה מהרעלת פרצטמול (אפילו במינונים המקובלים) הוא עשוי לגרום לפגיעה בינונית בכבד ולהחליש את תפקודו.

האופיאטים – הם נושא בפני עצמו מכיוון שקיים כאן פרדוקס, שכדאי לשוחח עליו – האופיאטים, שנקראים גם סמים נרקוטיים, למעשה, הסם החזק ביותר לאדם. המילה Opiate או Opioid הם תיאור של מרכיב פסיכואקטיבי שפועל על הרצפטורים האופיאטיים במוח. העיניין הוא שסמים האלו מקורם בפרח הפרג, פרח תמים כביכול, ואכן – הוא באמת תמים! כי הסמים הנרקוטיים המודרניים שמיוצרים במעבדות כיום הם חזקים פי 1.5 פי אופיום (פרג), והסם החדיש ביותר, הקרוי \”פנטניל\” הוא חזק פי 100 ממורפין ואחראי למותם של מאות אלפי בני אדם בשנה בארה\”ב וברחבי העולם כולו. מי שיצר את הסמים הקשים הוא האדם, הוא מסוכן לעצמו כי הוא מונע ממטרות רווח ולא בריאות. העובדות הן שהפרח פחות מסוכן והרבה יותר מתון בהשפעתו לאדם בהשוואה לרעל הסינתטי שמיוצר בחסות ובפיקוח.

אנחנו הורגים את הפלנטה, בכדי לשמור על שלמות ההנחות הלא נכונות, של סגנון התרבות הדומיננטית של האגו.

פסיכדליים / אנתאוגנים

התרופות ה\”מקובלות\” של התרבות שלנו, הן אלה שמגבירות את תפקוד המוח והאישיות כך שתתאים לתרבות היררכית, הנשלטת על ידי אגואיסטים. ה\”סמים\” ה\”לא מקובלים\” – איוואסקה, DMT, פטריות ועד קקטוסים – כולם היו קיימים בתרבויות שוויוניות. התודעה האנושית באה בצורתה הנוכחית כתוצאה ישירה מהאינטראקציה של בני אדם הפרימטים עם צמחים פסיכואקטיביים. שהוסיפה והגבירה את המורכבות של מוחנו, המורכבות שנוספה למוחנו היא יצירתיות, סטאנד-אפ, מוזיקה, דמיון, טכנולוגיה – והרשימה עוד ארוכה. כיום, אנחנו מתמודדים עם ההשלכות של הכחשת המימד הרוחני של הטבע – הקיים בנו.

ברור, אנחנו לא יכולים להמשיך לחשוב על שימוש בסמים באותן דרכים ישנות. כחברה גלובלית, עלינו למצוא תמונה מנחה חדשה לתרבות שלנו, המאחדת את שאיפות האנושות לצורכי הפלנטה והאדם. מצב של חוסר השלמות שבתוכנו, הוא זה שמניע אותנו ליצור יחסים של תלות והתמכרות עם צמחים ותרופות. בשחר ההיסטוריה איבדנו משהו יקר, שהיעדרו גרם לנו לחלות בנרקיסיזם. רק ההתאוששות של היחסים שהתפתחו עם הטבע באמצעות שימוש בצמחים אנתאוגנים מסורתיים, יכולה להציע לנו תקווה לעתיד אנושי.

אז לפני שאנחנו מתחייבים באופן בלתי הפיך לתרבות נטולת \”סמים\”, שנרכשה במחיר של הטיה מוחלטת של הערכים של חברה פלנטרית חופשית. עלינו לשאול שאלות קשות, מדוע, כמין, אנחנו כל כך מוקסמים משינוי מצבי התודעה?, מה הייתה השפעתן על שאיפותינו האסתטיות והרוחניות?, מה איבדנו על ידי שלילת הלגיטימיות של דחף הפרט להשתמש בחומרים כדי לחוות באופן אישי את הטרנסצנדנטלי והמקודש?

היינו בירח, היינו במעמקי האוקיינוס ​​ובלב האטום, אבל יש לנו פחד מלהביט פנימה אל תוך עצמנו. משום שאנו חשים כי זהו המקום שבו כל הסתירות זורמות יחד.

טרנס מק\’קנה

ויתור: הבלוג איננו מעודד שימוש בחומרים האסורים על פי החוק במדינתך. השימוש במידע המופיע לעיל הוא על אחריותו של המשתמש בלבד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Click to access the login or register cheese
Scroll to Top