myHerb

הפסיפלורה: צמח מרפא שעשוי להפיג חרדה ודיכאון ולעודד שינה ורוגע

פרח יפה להפליא, יליד אמריקה, שבה הוא שימש במשך מאות שנים לריפוי חבורות וחתכים. הרבליסטים (מרפאים בעזרת צמחי מרפא) מודרניים ממליצים עליו כעל טוניק רב עצמה לטיפול בלחץ, חרדה וסיוע למוח להתכונן לשנת לילה נינוחה.

כמו כן הוא שימש באופן מסורתי כדי לספק הקלה לנשים אשר חוות סימפטומים של גיל המעבר, כגון: גלי חום, והוא עשוי להיות יעיל במיוחד בהתמודדות עם נדודי שינה הקשורים לשינויים אלו בחיי האישה.

פרח הפסיפלורה: יתרונות עיקריים ושימוש מסורתי

חרדה / דיכאון

אם הדיכאון קשור לגיל המעבר אז הפרח עשוי להיות צמח אפקטיבי ביותר. בנוסף לסימפטומים כגון גלי חום והזעות לילה (שהם בעצמם מדכאים מספיק), האלקלואידים \”chrysin\” ו- \”benzoflavone\” אשר נוכחים בצמח זה, נמצא כי ביכולתם להגדיל את רמות ה- (GABA (gamma amino-butyric acid במוח. GABA הוא אחד הנוירוטרנסמיטורים, המשמשים את המוח כדי למנוע התרגשות יתר, להשיג איזון. מה שגם עוזר להפחית את הפעילות שהדיכאון גורם לתאי המוח.

נדודי שינה

פרח הפסיפלורה הוא נוגד חרדה עדין ומרגיע, הוא יכול אפילו לעזור לשינה טובה אצל ילדים. מחקר מתנדבים עם בעיות שינה שהתבקשו לשתות כוס תה פסיפלורה לפני השינה במשך תקופה של זמן, כולם דיווחו שיפור משמעותי באיכות השינה.

העליה ברמת ה-GABA במוח אשר הפרח גורם עשוי להפחית את החרדה הקשורה לנדודי שינה. בנוסף, פרח הפסיפלורה ידוע כ- Muscle Relaxant (מרגיע שרירים), מפיג את המתח אשר מקשה להיסחף לשינה.

נוגדי חמצון / נוגדי דלקת

הפסיפלורה היא נוגדת חמצון חזקה בשל נוכחותם של חומרים נוגדי חמצון כגון; vitexin, isovitexin, kaempferol, quercetin, rutin, apigenin ו- luteolin glycosides. היא מכילה גם אלקלואידים וחומצות שומן. תרכובת אחת במיוחד – quercetin – נחקרה בהרחבה, היא נמצאה יעילה במיוחד בחיזוק הגוף כנגד רדיקלים חופשיים מזיקים והיא מעכבת אנזימים שונים שגורמים לדלקת.

תרכובת זו גם עשויה להרפות את מערכת העצבים, עוזרת להקל על כאב הקשור בעצבים כגון כאבי גב.

מוריד לחץ דם

מחקרים מראים כי באמצעות תמצית הפסיפלורה ניתן לעזור להפחית את לחץ הדם (יתר לחץ דם). נמצא כי כוס אחת של תה פסיפלורה יומי יכולה לעזור לווסת את רמות לחץ הדם אצל אנשים עם בעיות לחץ דם קל. עם זאת, חשוב לציין כי אלה אשר צורכים תרופות ללחץ דם אינם צריכים לצרוך את צמח הפסיפלורה כפי ששילוב זה עשוי להוריד את לחץ הדם לרמות מסוכנות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Click to access the login or register cheese
Scroll to Top