myHerb

6 צמחי מרפא להקלה טבעית בכאבים שונים

6 צמחי מרפא להקלה טבעית בכאבים שונים

6 צמחי מרפא להקלה טבעית בכאבים שונים

לפניכם שישה צמחי מרפא, שעשויים לסייע להקל על כאבים מסוגים שונים:

אסטרגלוס – השורש האדפטוגני

עשוי לסייע בכאבים הבאים: כאב דלקתי, כאבי שרירים, כאב מפרקים, כאב במתן שתן

הוא אחד מהאנטי-דלקתיים החזקים בעולם, מניסיון אישי, בעזרתו אפשרי לעבור את החורף ללא צינון או שפעת.

מאמינים כי ביכולתו לזרז ריפוי מהיר יותר של פצעים ולמנוע זיהומים במהירות על ידי הגבלת התגובה הדלקתית. דלקת כרונית מתישה את הגוף והיא סיבה למחלות רבות, כולל: מחלות לב, סוכרת, דלקות פרקים. Polysaccharides, המצויים באסטרגלוס הוכחו שוב ושוב כי ביכולתם להפחית דלקתיות. נטילת אסטרגלוס באופן קבוע כתה צמחים או כמיצוי, יכולה להפחית חומרת מצבים דלקתיים כמו דלקת פרקים ואקזמה ולהגן עליך מפני הנזקים הבלתי הפיכים הנגרמים על ידי דלקות כרוניות.

כורכומין – איורוודי מסורתי

עשוי לסייע בכאבים הבאים: כאב דלקתי, כאבי בטן, כאב נוירופטי, פיברומיאלגיה, כאבי שרירים, דלקת מפרקים, ואוסטיאוארתריטיס.

לכורכומין יש פוטנציאל לשנות את המסלולים הנוציסקטיביים כדי להקל על הכאב. בהתאם לסוג הכאב מנגנונים אנטי-נוסיספטורים שונים מעורבים. הכורכומין מפחית את הרגישות לכאב. יתר על כן, מחקרים רבים הוכיחו את בטיחותו ויעילותו של הכורכומין כמשכך כאבים. .

הנימפאה הכחולה – הפרח הקדוש

עשוי לסייע בכאבים הבאים: התכווצויות שרירים, מיגרנות, כאבי מחזור.

צמח מרפא עתיק יומין, בעל מעורבות רבה בהיסטוריה האנושית, צמח מסתרי, הנחשב לקדוש (קרוי באנגלית Sacred Blue Lotus). הוא ידוע במקומות רבים בעולם כאפרודיזיאק (חומר המגביר ומעורר חשק מיני). הוא נחשב למשכך כאבים יחסית מתון, לעומת שאר הצמחים בעלי תכונה דומה. אולם, הנימפאה הכחולה יכולה להיות שימושית במיוחד להקלת עוויתות שרירים, מיגרנות, כאבי מחזור, טיניטוס (צילצולים באוזניים). ניתן לצרוך כתה על ידי הרתחת הפרחים וראשי פרחים, או לערבב עם יין להקלה על כאבים (החומר הפעיל בנימפאה הכחולה מסיס בכוהל). הנימפאה הכחולה נחשבת לצמח בעל עצמה רוחנית.

צמח הפסיפלורה – פרח עם תשוקה

עשוי לסייע בכאבים הבאים: פיברומיאלגיה, כאב עצבי, כאב הנובע מחרדה.

צמח אדיר ביופיו, זנים רבים של משפחת הפסיפלורה מכילים משככי כאבים טבעיים, בשם – פלבנואידים. אלה כוללים: chrysin, orientin, vitexin ו isovitexin. מכיוון שמרכיבים אלה מרגיעים את מערכת העצבים המרכזית, ביכולתם גם לעזור עם סוגים שונים של כאב. כגון כאבי גב או כאב עצבי הקשורים. צמח הפסיפלורה הוא גם בעל תכונות אנטי דלקתיות אשר יכולות לעזור להקל על הכאב. הוכח גם כי לפרח תכונות נוגדות פרכוסים ואנטיספסמודיים (Antispasmodic) מה שעשוי להסביר את יכולתו להקל על הכאב. הפרח גם נחקר כתרופה פוטנציאלית עבור מחלת פרקינסון כדי לעזור להקל על רעד. למרות שהוא אינו יכול לרפא את המחלה, כיום יש ראיות כי הוא עשוי לעזור להפחית את הסימפטומים. העלים והשורשים של זנים רבים תשוקה פרח מכילים תרכובות הנקראת בטא-קרבולין ואלקלואידים של Harmala.

אלקלואידים אלה פועלים כמו מעכבי MAO טבעיים (מונואמין אוקסידאז). מעכבי MAO מסייעים בחילוף של נוירוטרנסמיטורים שיוצרים הרגשה טובה – סרוטונין ונוראפינפרין. הוא עוזר להפחית את תחושות החרדה והמתח על ידי העלאתם רמתם של כימיקלים במוח, הקשורים בשיפור מצב הרוח.

צ’וצ’וואסי – העץ מהאמזונאס הפרואני

עשוי לסייע בכאבים הבאים: כאבי דלקת, בדלקת פרקים וכאבי גב.

הצ’וצ’וואסי (Chuchuhuasi), בשמו המדעי: Maytenus krukovii הוא פופולרי מאוד ברחבי האמזונאס, במיוחד באיזור הפרואני. הוא עץ חופה גדול מאוד, שורשו שימש כתרופה להרגשה הכללית במשך מאות שנים. הוא אף שימש שמאנים באמזונאס, כמרכיב בתוך תערובות לטקסים שמאניים. באופן מסורתי הצמח משמש כדי להקל על כאב ודלקת, כמו כן לטיפול בדלקת פרקים, שיגרון וכאבי גב, כדי לשחזר את רמות האנרגיה לאחר מחלה מתישה, כטוניק, להקלה על כאבי מחזור ושיפור הליבידו.

Chuchuhuasi
שורש ה- Chuchuhuasi
Takiwasi, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

קווה קווה – איי דרום האוקיינוס השקט

עשוי לסייע בכאבים הבאים: כאב נוסיספטיבי, כאבי פרקים, כאבי גב, התכווצויות שרירים, כאבי ראש / מיגרנה.

קווה קווה (Kava Kava), הידועה גם בשם שורש קווה או פשוט – קווה. הוא נמצא בשימוש נרחב בתרבות הפולינזית. תרכובות פעילות הנמצאות בשורש הקווה וחלקים אחרים של הצמח, הידועים בשם Kavalactones או Kavapyrones – ביכולתם להפחית כאבים מסוגים שונים. יש להם גם השפעות נוגדות עוויתות ותכונות נוירו-פרוטקטיביות.

הקווה משרה תחושה קלה של אופוריה. הוא יוצר תחושה של הרדמה מקומית בלשון ובחניכיים כאשר נצרך. אזהרות: למרות שמשקאות קווה היו בשימוש תדיר באזורי האוקיינוס השקט במשך כל כך הרבה שנים. במערב, תופעות לוואי הכוללות פריחה בעור ורעילות בכבד, לפעמים, נקשרות לשימוש בצמח הקווה. במידה והנך חש בכאב ורוצה לנסות צמחי מרפא, אנא, וודא כי אין לך אלרגיה לצמחים או מרכיבים מסוימים. המידע המופיע לעיל איננו תחליף לייעוץ או טיפול רפואי מוסמך, במיוחד אם את בהריון, מצב סיעודי או תרופות כלשהן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמה לניוזלטר:

 לקבלת עדכונים בלעדיים.

myHerb at MIROVERSE
Join myHerb community at Slack
myHerb community at Slack
monday.com partner with myHerb
Ad
AD
Click to access the login or register cheese
Scroll to Top

האתר משתמש ב- Cookies כדי לשפר את חווית הגלישה שלך. יש לקרוא ולאשר את תנאי השימוש וכתב הויתור.

הע”י לחיצה על “אני מסכים” אתם מאשרים כי קראתם ואתם מסכימים לתנאי השימוש וכתב הויתור. המשך הגלישה באתר והשימוש בעוגיות מהווה את הסכמתכם. אם אינכם קראתם ואינכם מאשרים את תנאי השימוש וכתב הויתור עליכם לצאת מן האתר.

ברוכים הבאים

myHerb Newsletter

אנו ממליצים לכם להצטרף לניוזלטר שלנו, לקבלת עדכונים חמים ובלעדיים היישר לתיבת האימייל שלכם.

*אנחנו מתנגדים לספאם.
*באפשרותכם לבטל את ההרשמה בכל עת.