myHerb

היקום שבנו: רשת של שכבות רב-ממדיות נמצאו במוח האנושי

מודל חדש של פרויקט \”המוח הכחול\” מתאר את המוח כמורכב ממבנים ומרחבים גאומטריים \”רב ממדיים\”.

מרקם של מבנים מורכבים במוח שלנו, יכול להיות המפתח להבנת האופן שבו פועל האיבר, על פי מחקר חדש. העניין יכול אפילו לספק תשובה למסתורין כמו: היכן מאוחסנים הזיכרונות שלנו.

המוח הוא יותר ממה שחשבנו

בעזרת שיטות מתמטיות של טופולוגיה אלגברית, מדענים מצאו מבנים וחלל גאומטרי רב-ממדי ברשתות המוח האנושי. מחקר חדש הוכיח כי המוח האנושי מכיל מבנים וצורות בעומק של עד 11 ממדים.

מומחים הצהירו בעבר כי מוח האדם מכיל באופן מוערך כ- 86 מיליארדים נוירונים, כולל קשרים בין כל תא ותא, הרחבה וחיבור לכל כיוון אפשרי, וכל זה כדי ליצור מחשבות, הרגשות ותודעה. עתה, צוות בינלאומי של חוקרים שנאספו סביב \”פרויקט המוח הכחול\” השיג תוצאות שמעולם לא נצפו מעולם בעולם המדעי, על פי המחקר שנכתב בכתב העת: Frontier בתחום מדעי המוח.

מתמטיקה חושפת את הבלתי יתואר

מדענים הצליחו לאתר מבנים במוח האנושי המציגים עולם רב-ממדי, וחושפים את העיצוב הגאומטרי הראשון של קשרים עצביים וכיצד הם מגיבים לגירויים שונים. החוקרים השתמשו בשיטות מעמיקות של מודלים ממוחשבים כדי להבין כיצד תאי מוח אנושיים יכולים להתאים עצמם על מנת לבצע משימות מורכבות ביותר.

מדענים עשו שימוש במודלים מתמטיים של טופולוגיה אלגברית כדי לתאר מבנים שונים ומרחבים גאומטריים רב-ממדיים ברשתות המוח האנושי. במחקר, מדענים מציינים כיצד מבנים נוצרים בזמן שהם משתלבים ויוצרים \’אחדות\’, שיוצרת מבנה גאומטרי מדויק.

\”מצאנו עולם שלא חשבנו עליו מעולם. חשפנו עשרות מיליונים של חיבורים, אפילו באזורים קטנים של המוח, נמצאו שבעה ממדים. עם זאת, בכמה רשתות אחרות, אפילו גילינו מבנים עם עומק של עד 11 ממדים.\”

מדענים מצאו עדות לקיומה של רשת שכבות בעומק של 11 ממדים בתוך המוח האנושי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Click to access the login or register cheese
Scroll to Top