myHerb

שמן זרעי המפ: יתרונות בריאותיים

[su_note note_color=\”#f9f9f9\” text_color=\”#626262\”]שמן זרעי המפ הוא שמן צמחי המופק מזרעי צמח הקנאביס (סאטיבה). ניתן להוסיף אותו למזונות האהובים עליכם, במיוחד סלטים. בשמן ערכי שומן רווי נמוכים ביותר, והוא מספק לגוף מגוון מרכיבים מזינים. יש לו יתרונות רבים וכדאי לשקול להוסיף אותו לתפריט היומי.[/su_note]

שמן זרעי המפ הוא מקור נהדר לחומרים מזינים באיכות גבוהה, ויש לו היסטוריה ארוכה של שימוש בתרבות המזרח, כתרופה רב תכליתית – טבעית. למרות הפופולריות הרווחת שלו, דעות קדומות שקשרו את שמן זרעי ההמפ לחשיש, הציבה אותו בפופולריות נמוכה במערב. כיום הפופולריות שלו עולה במערב, כשמחקרים רבים חושפים את יתרונותיו הבריאותיים של השמן:

מרכיבים מזינים

שמן זרעי ההמפ מספק לגוף האדם מגוון מרכיבים מזינים; ויטמינים ומינרלים: אשלגן, מגנזיום, חומצה פולית וויטמינים B-6 ו- E. בנוסף השמן מכיל:

  • Sitosterol – שיכל לעזור להוריד כולסטרול.
  •  Tocopherols – בעל תכונות אנטי-אוקסידנטיות ומונע נזק לתאים.

בשמן ישנו יחס של 3:1 בין אומגה 6 לאומגה 3 , איזון זה הוכח כיעיל לשמירה על בריאות הלב וכלי הדם. חומרים מזינים אלה ממלאים תפקיד בתהליכים ביולוגיים רבים, ועשויים לסייע במניעת מספר מחלות ניווניות.

תזונה בריאה למוח

שמן זרעי המפ מכיל חומצות שומן חיוניות, בין השאר חומצת Docosahexaenoic Acid) DHA), אשר חיונית לפיתוח המוח. ה- DHA הוא מרכיב חיוני מאוד לבריאות המוח, כמו גם לרשתית העין.

תמיכה במערכת החיסונית

חומצות שומן חיוניות בשמן זרעי ההמפ, מקדם תפקוד בריא של המעיים ומשפר את תגובה מערכת החיסונית ותפקודה. מה שיכול להיות מאוד מועיל במהלך עונת ההצטננות והשפעת.

לעור ושיער בריאים

שמן זרעי ההמפ משמש לעתים קרובות כקרם לחות לעור, ומסיבה טובה; מחקרים הראו כי שמן זרעי ההמפ יכול להפחית באופן דרמטי את יובש העור בכדי להקל על גירוד וגירוי. יתרה מכך, נוגדי החמצון המצויים בשמן בעלי תכונות אנטי דלקתיות, העשויות להגן מפני תהליך ההזדקנות, תוך כדי הרגעת העור.

ללא חשש מכספית או מתכות כבדות

שמן זרעי ההמפ הוא חלופה נהדרת לתוספי חומצות שומן חיוניות (אומגה 3) המסורתית. לא קיים הסיכון של בליעה כספית (כספית: מתכת כבדה ורעילה לגוף האדם, המצויה לעתים באומגה 3 משומן דגים).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Click to access the login or register cheese
Scroll to Top