myHerb

תכנית, צמח, פלנטה (Plan Plant Planet)

מתוך הספר התחייה הארכאית | מאת: טרנס מק\’קנה 

המשברים הגלובליים הנוכחיים שלנו עמוקים יותר מכל משברים היסטוריים קודמים; ולכן הפתרונות שלנו חייבים להיות דרסטיים באותה מידה. בואו נאמץ את הצמח, כמודל הארגוני לחיים במאה העשרים ואחת, כשם שהמחשב הוא הדגם המנטלי / חברתי הדומיננטי של סוף המאה העשרים, ומנוע הקיטור היה הדימוי המנחה של המאה התשע עשרה.

משמעות הדבר היא לפנות אחורה בזמן לכיוון מודלים אשר היו מוצלחים לפני חמש עשרה אלף שנים. כאשר זה נעשה, ניתן לראות בצמחים: מזון, מחסה, בגדים, ומקורות החינוך והדת.

התהליך מתחיל בהכרזה לגיטימית על מה שאנו מכחישים כל כך הרבה זמן. הבה נכריז שהטבע הוא לגיטימי. כל הצמחים צריך להיות מוכרזים כחוקיים, וגם כל בעלי חיים לצורך העניין. הרעיון של צמחים ובעלי חיים בלתי חוקיים הוא מגונה ומגוחך  [wp-svg-icons icon=\”quotes-left\” wrap=\”i\”]

ערוצי תקשורת ישירים עם כדור הארץ

יצירת ערוצי תקשורת ישירים עם כדור הארץ, התודעה שמאחורי הטבע, באמצעות צמחים הלוצינוגניים, היא התקווה הטובה ביותר לפירוק הקירות התלולים של חוסר הגמישות התרבותית, המובילה לכאורה לעבר חורבן אמיתי. אנחנו צריכים סדרה חדשה של עדשות כדי לראות דרכם את העולם. כאשר העולם בימי הביניים שינה את השקפתו, חיפשה החברה האירופית החילונית את הישועה בהפיכת הגישה היוונית והרומית הקלאסית למשפט, פילוסופיה, אסתטיקה, תכנון ערים וחקלאות. הדילמה שלנו תחזיר אותנו אחורה בזמן בחיפוש אחר מודלים ותשובות.

\"\"

אימות חווייתי של דימוי מנחה חדש

הפתרון לחלק ניכר מהחולשה המודרנית, בין השאר תלות כימית ופסיכוזות מדוכאות ומודחקות, הוא חשיפה ישירה לממדים האותנטיים של הסיכון הנגלה בזכות החוויה של צמחים פסיכדליים. העמדה הפרו-פסיכדלית היא בבירור עמדה שהיא נגד שימוש בסמים. התלות בסמים היא תוצאה של ההתנהגות הרגילה, העכשווית, ללא בקרה עצמית, אובססיבית; זהו האיפור הפסיכולוגי שלנו, שהפסיכדלים ממיסים. הצמח ההלוצינוגני ממיס הרגלים ומותיר מוטיבציה עד לבדיקה על ידי נקודת מבט רחבה יותר, פחות אגוצנטרית, ומבוססת יותר לתוך הפרט. זה טיפשי לומר כי אין בכך סיכון, אבל מה עם הסיכון הנוכחי? אותו לא שווה לקחת. מה שנדרש הוא אימות חווייתי של דימוי מנחה חדש, מטפורה כוללת שיכולה לשמש בסיס למודל חדש של החברה והפרט.

יחסי צמח-אנוש

יחסי צמח-אנוש מאז ומתמיד היו הבסיס לקיומנו האישי והקבוצתי בעולם. מה שאני מכנה התחייה הארכאית הוא תהליך של התעוררות המודעות לעמדות המסורתיות כלפי הטבע, כולל הצמחים והקשר שלנו אליהם. התחייה הארכאית מבשרת את התמוטטותה של תבנית הדומיננטיות וההיררכיה הגברית, המבוססת על בסיס ארגוני של בעלי חיים, דבר שלא ניתן לשנות בן לילה על ידי שינוי פתאומי במודעות הקולקטיבית. במקום זאת, היא תבוא באופן טבעי על ההכרה ההדרגתית שהנושא המקיף את התחייה הארכאית הוא הרעיון / האידיאל של רוח הטבע, כדור הארץ עצמו – גאיה.

\"\"

חיבור וסימביוזה

כמו צמחים, עלינו למקסם את איכות החיבור והסימביוזה בינינו. גישות מבוססות צמחים למידול העולם כוללות מודעות לאופי פרקטלי של פעילות קהילתית. רשת ייחודית של יחסים סימביוטיים יכולה כעת להחליף את מודל האבולוציה שירשנו בצורת המאה התשע-עשרה. המודל הנוכחי שלנו מבוסס על התבוננות נאיבית של התנהגות בעלי חיים. מאוחר יותר, משקיפים מתוחכמים יותר (CH Waddington ואריך Jantsch) לא מצאו את המלחמה בטבע שהדרוויניסטים דיווחו עליה, אלא גילו מצב שבו לא דובר על יכולת תחרותית, אלא ביכולת למקסם את שיתוף הפעולה עם מינים אחרים שתרמו באופן ישיר ליכולתו של האורגניזם לתפקד. צמחים נמצאים באינטראקציה זה עם זה באמצעות השורשים שמחברים את כולם למקור התזונה שלהם ומשם מחוברים אחד לשני.

יער הגשם הטרופי הוא סביבה של גיוון כימי גדול; הטופולוגיה של רקמת המוח במורכבות שלה. בתוך הרשת של שורשים מחוברים, אותות כימיים מורכבים כל הזמן מועברים ומתקבלים. האבולוציה האדפטיבית והיחסים הסימביוטיים מסדירים את המערכת כולה בכל מקום. לדוגמה, פטריות mycirrhizal חיות בסימביוזה בצד החיצוני של שורשי צמחים, מאזנות בעדינות עם מינרלים אל שורשי המארח שלהם.

\"\"

אלו היו היחסים הסימביוטיים של אדם-צמח, שאפיינו את החברה הארכאית והדת, שהתנסתה בתחושת המסתורין. והחוויה הזאת לא פחות מסתורית עבורנו כיום. הבחירה שלנו כתרבות פלנטרית היא פשוטה: להיות ירוקים או למות.

מקורות: Plan Plant Planet – Archaic Revival by Terence McKenna

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Click to access the login or register cheese
Scroll to Top