myHerb

תרבות שעוברת מחומר אחד לשני – ומנהלת מלחמה בצמחים

[su_quote class=\”post-quote\”]ההיסטוריה האנושית היא סיפור של מעבר מחומר אחד לאחר, שעיצבו את ערכי החברה. דוגמה מושלמת לכך תהיה: סוכר. רוב האנשים אפילו לא חושבים על סוכר כסם, אך הסוכר הוא סם ממכר ביותר שהחזיר אותנו לעבדות – טרנס מק\’נה[/su_quote]

הציוויליזציה התעשייתית המודרנית היא בעלת כישרון רב מאוד, בפרסום חומרים מסוימים ודחיקת חומרים אחרים. דוגמה מושלמת לכך היא: קפאין. הוא גורם לעלייה בייצור של הדופמין במוח, מה שמוביל לתחושה מוגברות של רווחה ומצב רוח טוב.

לדברי הסופרים בנט אלן ויינברג ובוני ק\’ בילר בספרם \”עולם הקפאין: המדע והתרבות של התרופה הכי פופולרית בעולם\”, בדיוק כמו הסמים הלא חוקיים, הקפאין מייצר ריכוז מוגבר של דופמין בסינפסות המוח.

למה הקפאין – לא רק שהוא נסבל, אלא מצליח מאוד? כי זוהי התרופה המושלמת לייצור תעשייתי מודרני. הפסקת הקפה המפורסמת – מדוע היא מעוגנת בכל חוזה עבודה כזכות בתרבות שלנו? אם רק מישהו ינסה לקחת מהם את הפסקת הקפה, אתם יודעים, ההמונים יקפצו בזעם.

סמים כגון קפה, טבק, מחזקים את ערכי התרבות התעשייתית, למעשה, הם ברכה עבורם. לכן, הם מעודדים ומקלים על היכולת להשיג ולשתות קפה, בכל פינה, בכל שעה, בלי הגבלה.

לגבי שימוש בקנאביס: הם רואים בזה כפירה, חוסר נאמנות עמוקה לערכי התרבות הדומיננטית. לגליזציה של מריחואנה היא לפיכך נושא מורכב, שכן הוא כרוך בלגיטימציה לפקטורים חברתיים, שעשויים לשפר או אפילו לשנות ערכי אגו דומיננטיים, הרי שמדובר בנקודה רגישה עבורם.

הממשלות מטפלות בנושא זה בציניות רבה, כך שהסמים שמסייעים לתפקוד המערכת התרבותית: הם זולים, חופשיים וקלים להשגה. והתרופות שגורמות לאנשים לחקור את מצבם, מדוכאות בפראות.

\"\"

\”אם המילים: חיים, חירות, ורדיפה אחר אושר אינן כוללות את הזכות להתנסות בתודעה של עצמך, אזי מגילת העצמאות אינה שווה את נייר הקנבוס שהיא שנכתבה עליו\” – טרנס מק\’קנה

\”אין צמח מסוכן, יש בנאדם מסוכן לעצמו\”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Click to access the login or register cheese
Scroll to Top