myHerb

תרופות פרמצבטיות VS צמחי מרפא

תרופות פרמצבטיות VS צמחי מרפא

תרופות פרמצבטיות VS צמחי מרפא

הדבר הראשון שחשוב לציין הוא כי תרופות רבות נוצרו מתוך צמחי מרפא, וכיום מעל עשרים וחמישה אחוזים מכלל התרופות, עדיין עשויות מצמחי מרפא. עם זאת, רוב התרופות מבוססות על הפרקטיקה של אלכימיה. תרופות מודרניות צמחו רק במאה השנים האחרונות, כאשר האדם פיתח את היכולת לחקור חומר כימי, לבודד ולסנתז חומרים כימיים.

צמחי מרפא כתרופה

צמחים הם תרופות טבעיות, זה לא אומר שהם בטוחים, אבל, הם כן ניתנו לנו על ידי הבורא, מהטבע. צמחים הם התרופה והאוכל שלנו. ידוע כי ככל שאנו משנים את המזון (מעבדים אותו ומוסיפים כימיקלים), הוא הופך לפחות מזין ומועיל. כל צמח מורכב מערך ייחודי של מאות מרכיבים טבעיים, ולכולם יש תפקיד ייחודי. ההנחה היא שחלק מן המרכיבים האלה, למעשה, קשורים בהשפעתם של מרכיבים אחרים, מה שהופך את תופעות הלוואי לנדירות, ואת הטבע קשה לחיקוי. \"\"

תרופות / סמים פרמצבטיים כתרופה

תרופות פרמצבטיות מסוימות מורכבות מצמחים, על ידי בידוד של מרכיבים צמחיים פעילים, בעוד שאחרים מיוצרים על ידי סינתזה של כימיקלים במעבדה. כך או כך מרכיבים בודדים אלה אינם נסבלים היטב ע\”י הגוף, וזו הסיבה לתופעות לוואי רבות וקשות שהם יוצרים. בעוד תרופות פרמצבטיות פועלות להפליא עבור רפואת חירום, וכן להקלה סימפטומטית במקרים חריפים. מה שהופך את התרופות לחלשות מאוד לטיפול במחלות כרוניות, וכן לטיפול בגורמים עצמם למחלות, שהם שורש הבעיה.

\"\"

אינטראקציות של סמים פרמצבטיים עם צמחי מרפא

בדיוק כמו אינטראקציות בין תרופות, צמחי מרפא יכולים לגרום לתגובות שליליות בשילוב עם תרופות או תוספי מזון אחרים. מחקר שפורסם באחרונה בכתב העת Journal of American Medical Association גילה כי בקרב משתמשי תרופות מרשם, אחד מכל שישה מבוגרים לוקח לפחות תוסף תזונה צמחי אחד, יחד עם תרופה מרשם, ורבים אינם מודעים לחלוטין להשפעה שיש להם אחד על השני.

חוסר המודעות עלול לגרום להשלכות חמורות. לדוגמה, הממריץ הנפוץ: צמח הגינקו בילובה, שנלקח עם אספירין עלול לגרום לדימום. St. John\’s Wort הוא תוסף צמחי פופולרי ונמצא בשימוש נרחב בעולם, כדי להקל על סימפטומים של דיכאון. יש לו אינטראקציות רבות ומסוכנות עם תרופות מרשם. אסור לצרוך אותו יחד עם: מעכבי ספיגה מחדש של סרוטונין סלקטיביים (SSRI), תרופות נוגדות דיכאון טריציקליות (TCAs), מעכבי מונואמין אוקסידאז (MAO), טריפטנים למיגרנה, דקסטרומתורפן, Warfarin, גלולות למניעת הריון, תרופות HIV מסוימות.

נשים בהריון או אלה המתכננות להרות, צריכות להיות מודעות במיוחד לאינטראקציות של תרופות מרשם / צמחי מרפא, ולהתייעץ עם הרופא שלהם לפני הוספת כל מרכיב חדש לתכנית הבריאות שלהן.

כימיים סינתטיים: ההשלכות הארוכות טווח על החברה האנושית?

כיום ברור לכולם, כי המדע איננו מסוגל לנבא את השפעתם של סמים פרמצבטיים (תרופות) לטווח הארוך. יחד עם זאת, אין כל צל של ספק, שתהיינה לכך השלכות חמורות. אם לא בעוד 5 שני אולי בעוד 50 שנים – או כבר בימינו. זאת אומרת, הם לא מודעים להשלכות, אך בינתיים, יש אישור לניסויים.

כפי שתרבות השתייה, השכרות וצריכת ה\”תרופות\” (באנגלית Drug Store), שאנו צורכים משפיעות על התרבות שבה אנו חיים, ומהרבה בחינות, בעיקר חברתיות והיררכיות. אלכוהול לדוגמה מדכא את המוח, יוצר אגרסיה, מעלה את האגו ומטשטש את הרגישות והאמפתיה כלפי הסביבה, ובגדול – הופך אותך למפגר. הוא שהפך לסמל תרבות הצריכה והחגיגות, סמל החומריות וההחלשות המוחית.

מצד שני, האלכוהול, מכיוון שהוא יוצר אלימות ופשע, למוסדות (אכיפה, גמילה, בתי משפט, עורכי דין, בתי סוהר וכו\’) כביכול יש סיבה להתקיים. זוכרים את השיטה? מוסדות, בכדי להצדיק את קיומם יוצרים לנו בעיה, ופתרון לה, ועל זה מתגלגל כסף, וזמן יקר. והקורבנות – הם בני האדם.

לסיכום: ממשיכים לטמון את הראש בחול

בתוך כל העניין הזה של מוצרים טבעיים כנגד תרופות מרשם. אנו בסך הכל עדים למצב שבו, המרדף אחרי הרווח הכספי, שם את בריאות הציבור בתחתית סדר העדיפויות. לכן, מעט מאוד מחקרים מתקיימים בנושא צמחי מרפא, מהסיבה שהדבר אינו משתלם מבחינה כלכלית. מחקר על צמח שאינך יכול לרשום עליו פטנט ולהניב רווח. מחלה שאי אפשר לעשות ממנה רווח מתרופות, וכו\’.

יחד עם זאת, תרופות סינתטיות / כימיות, משווקות בדומה למשחות שיניים, ומכילות מרכיבים דומים לפעמים. למשל פלואוריד הוא נוירוטוקסין – קיים בשלל תרופות פרמצבטיות, במשחות שיניים ובמי הברז.

*אין במידע לעיל להוות כתחליף לטיפול או יעוץ רפואי מוסמך. וכל שימוש בו הוא על אחריותו של המשתמש בלבד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמה לניוזלטר:

 לקבלת עדכונים בלעדיים.

myHerb at MIROVERSE
Join myHerb community at Slack
myHerb community at Slack
monday.com partner with myHerb
Ad
AD
Click to access the login or register cheese
Scroll to Top

האתר משתמש ב- Cookies כדי לשפר את חווית הגלישה שלך. יש לקרוא ולאשר את תנאי השימוש וכתב הויתור.

הע”י לחיצה על “אני מסכים” אתם מאשרים כי קראתם ואתם מסכימים לתנאי השימוש וכתב הויתור. המשך הגלישה באתר והשימוש בעוגיות מהווה את הסכמתכם. אם אינכם קראתם ואינכם מאשרים את תנאי השימוש וכתב הויתור עליכם לצאת מן האתר.

ברוכים הבאים

myHerb Newsletter

אנו ממליצים לכם להצטרף לניוזלטר שלנו, לקבלת עדכונים חמים ובלעדיים היישר לתיבת האימייל שלכם.

*אנחנו מתנגדים לספאם.
*באפשרותכם לבטל את ההרשמה בכל עת.