myHerb

התחדשות הערכים הארכאיים – הקשר של נפש האדם לצמחים

התחדשות הערכים הארכאיים – הקשר של נפש האדם לצמחים

התחדשות הערכים הארכאיים – הקשר של נפש האדם לצמחים

קשרי אדם – וצמחים תמיד היוו את קיומינו האינדיבידואלי והקבוצתי בעולם. מה שאני מכנה “הערכים הארכאיים” זהו תהליך של התעוררות הגישה המסורתית כלפי הטבע. צמחים והיחס שלנו אליהם.

לפניכם תרגום מתוך הספר “הערכים הארכאיים” מאת טרנס מק’קנה, בתוספת תוכן מן המערכת.

ההתעוררות הארכאית מסמלת את התפרקותה של התרבות הדומיננטית, דפוס שליטתו של הזכר והיררכיה מבוססת על התנהגות של בעלי חיים. זה משהו שלא יכול להשתנות בן לילה בתודעה האנושית הקולקטיבית. אלא בעזרת שינוי והכרה טבעיים והדרגתיים של הבנת הנסיבות והקיום האנושי.

השתקפות הנשמה האנושית

האדם משקף משהו, הזה קשור לנשמתו של האדם אשר חייה בסימביוזה עם הטבע (אמא אדמה, או אלוהים – איך שתרצו). הצמחים שתמיד גדלו בסביבתו של האדם, ליוו אותו במשך אלפי שנים, מהפרימיטיביות, לאינטליגנציה. הקשר של האדם אל הטבע נקרע לפני אלפי שנים, ומאז אנו חיים בתוך תרבות תעשייתית – היררכית המבוססת על האגו הזכרי. כל תרבות בוחרת לעצמה מספר חומרים פסיכו-אקטיביים, אשר מסייעים לה להדגיש את העקרונות שלה. העולם המודרני בו אנו חיים כיום, מבוסס על רעיונותיהם של אנשים שיכורים, אשר אבדו כל קשר לטבע.

משתמשים בטבע לטובתם

הרי האמונה הדתית היא שהטבע הוא בשירות האדם, שהוא איננו מושלם והאדם מתעלה עליו. זוהי שגיאה חמורה, שיוצרת חוסר הרמוניה בחברה האנושית. הגישה לצמחים מסוימים נסגרה, לטובת דרכה של ההיררכיה התעשייתית. הרי ברור שאנו הורסים את כדור הארץ כדי להגן על ההנחות השגויות של התרבות הנוכחית. הטבע איננו כאן כדי שנשתמש בו לטובתנו, הטבע כאן כדי שנלמד לחיות אתו בהרמוניה, הוא איננו חירש, זה האדם שמתנהג כאילם.

אבותינו אחראים לאן שהגענו

אנחנו חושבים שהכל קורה בטעות, אך אין כך הדבר ,העולם בו אנו חיים כיום הוא פרי יצירתם של אבותינו, שהביאו אותנו למקום של חומרניות ואשליה תרבותית. האחריות היא שלנו לקבוע את סדר העולם שבו אנו חיים. האנשים הפשוטים. הרי אנחנו אלה שמשתפים פעולה עם הדרך השגויה הזאת, שמובילה אותנו לקטסטרופה והחלשות הנשמה האנושית. למה זה לא בסדר העדיפויות? כי את הנשמה האנושית לא ניתן למסד. ומה שלא ניתן למסד (להפוך לממסד), לא משתלם לתרבות ההיררכית. חוקי הטבע אינם פועלים על רווח כספי ודוחות. וכל ניסיון להתנהג כחברה צרכנית וחומרנית, יסתיים בזיהום והרס, זה מה שקורה כשרווח עולה על בריאות האדם והטבע.

לא סתם מדובר בחייה שהרסה את הכוכב שלה

בואו נדבר על מה קורה הלאה… לאן כל זה הולך. ואיפה הטבע נכנס כאן למשחק. אל תשכחו שלטבע ולכוכב הזה יש תפקיד, ויש מי שדואג מאוד שלא יקרה לו משהו, זה הדבר הכי מסתורי שקיים, וזה רוח הטבע, רוח הכוכב הזה, אלוהים. הרי ברור שלא מדובר בסיפור של חיה מסכנה, שהלכה לאיבוד והשמידה את עצמה ואת הפלנטה שלה, שהייתה קיימת מיליארדי שנים – בטעות! ובזה נגמר הסיפור. כנראה, שלא כך הדבר, המלחמה על קיום ההרמוניה והברירה הטבעית על פני הכוכב יסתיימו אחרת. לטבע יש את היכולת לתקן את דרכו של האדם בפלנטה, דרך צמחים שבאים במגע עם תודעתנו, ביכולתם להשפיע על תת המודע שלנו בדרכים שונות, כדי לנתב את החברה לחיי הרמוניה וסימביוזה עם הטבע.

האינטרנט כרשת תודעתית קולקטיבית

ידוע כי התרבות הדומיננטית איבדה את הכלי הכי חזק שלה – האינטרנט. שבמקור היה כלי, שהותאם אך ורק לצרכי הצבא. במקרה התגלגל לידיו של האזרח, ומשם, אין דרך חזרה. האינטרנט, מיד הפך לכלי רב עצמה, שמאחד בין אנשים. רשת של מידע שמאחדת את כל העולם. מידע אותנטי זורם בין מרחקים אדירים, בשניות. אתה לא חייב יותר להיות תלוי ב”חדשות”, אם תרצה תוכל לשאול בני אדם מכל העולם, מה באמת קרה. לעתים מתח בין מדינות מתגלה כבולשיט, כאשר, אנשים ממדינות כביכול “עוינות” אחת לשנייה, מדברים, ומסתבר שהמציאות היא שונה מכפי שאמרו לנו בטלוויזיה.

חילקו אותנו, היינו מאוחדים

חילקו אתנו לקבוצות שונות על מנת שנהיה עסוקים בקונפליקטים ולא יהיה לנו זמן לחשוב. מטרת התרבות הנוכחית הוא ליצור אדם מבוהל וצרכי. הם דואגים שהפחד ממלחמה תמיד ירחף באוויר, יחד עם מתח בין עדות, בין מדינות, בין קבוצות שונות. כל זאת בכדי להצדיק הלאה את המשך השליטה והחדירה לפרטיות. יש לנו את האמצעים לרפא אנשים, לטפל ברעב ומחלות, לחיות בשלווה והרמוניה. אך זה לא מה שקורה. מכיוון שבעלי אג\’נדה משתמשים בנו לטובת בצרכים האישיים שלהם, סדר העדיפויות הוא לטובת הרווח האישי. לטובת האגו.

הצמחים מובילים אותנו להרמוניה

הצמחים פועלים כעזר, הם “מרעננים” את התודעה האנושית הקולקטיבית, ומנווטים אותנו בחזרה לדרך הטבעית, הדרך שנועדנו אליה. אנחנו באנו מתוך הטבע, אנחנו בנויים לתוכו ואנחנו חוזרים אליו. וזה קורה בימינו, אמנם לאט לאט, אבל זה קורה. האדם תמיד היה סקרן וניהל קשר סימביוטי עם הצמחים למעלה מעשרות אלפי שנים, הקשר הזה עומד להתחדש שוב, כי האלטרנטיבה השנייה היא חורבן. וחורבן לא בא בחשבון בטבע, הטבע הוא צמיחה, שגשוג ופריחה.

הצמחים מובילים אותנו לעולם של יצירתיות, חיבור בין אנשים, אהבת חינם, החצנת נפש האדם, שגשוג הדמיון, שימוש בטכנולוגיות טבעיות – ביו-טכנולוגיה שאינה מזהמת, פחות אגו – יותר אמפתיה. לא מה משתלם לי, אלא מה כדאי לפלנטה ולדור הבא. הצמחים גורמים לנו להבין שכולנו משפחה, אנחנו שייכים למשפחת בני האדם, האנושות ושהמתח הזה בין אנשים הוא מחלה, שמקורה, באגו, בהיררכיה הפרימיטיבית. לאגו קשה להיכנע לנסיבות הקיום האמתיות שלנו.

תרשו לי לנפץ כאן מיתוס ותיק שאומר “צמחים זה לסטלנים”, “איזה הרמוניה בראש שלך, נרקומן”?, אך בפועל, האמת היא הפוכה, ולרוב, אנשים אינטליגנטים נמשכים לצמחים ופטריות מרפא, עצם המשיכה לצמחים או לפטריות מרמזת על חיבור חזק יותר לסביבה, ראיית הדברים מעבר לפני השטח והפשטות, משיכה כלפי אסטתיקה ואמנות, רגישות וקרבה לרוח הטבע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמה לניוזלטר:

 לקבלת עדכונים בלעדיים.

myHerb at MIROVERSE
Join myHerb community at Slack
myHerb community at Slack
monday.com partner with myHerb
Ad
AD
Click to access the login or register cheese
Scroll to Top

האתר משתמש ב- Cookies כדי לשפר את חווית הגלישה שלך. יש לקרוא ולאשר את תנאי השימוש וכתב הויתור.

הע”י לחיצה על “אני מסכים” אתם מאשרים כי קראתם ואתם מסכימים לתנאי השימוש וכתב הויתור. המשך הגלישה באתר והשימוש בעוגיות מהווה את הסכמתכם. אם אינכם קראתם ואינכם מאשרים את תנאי השימוש וכתב הויתור עליכם לצאת מן האתר.

ברוכים הבאים

myHerb Newsletter

אנו ממליצים לכם להצטרף לניוזלטר שלנו, לקבלת עדכונים חמים ובלעדיים היישר לתיבת האימייל שלכם.

*אנחנו מתנגדים לספאם.
*באפשרותכם לבטל את ההרשמה בכל עת.