myHerb

שמן זרעי המפ (קנאביס)

שמן זרעי המפ: עובדות מעניינות שכנראה לא ידעתם

מדוע שלא תתעניינו בשמן עשוי זרעי קנאביס? ובכן, אתם עומדים לגלות. 7 עובדות מעניינות על שמן זרעי המפ העשוי מזרעיו של הצמח השנוי במחלוקת.

1. שמן ההמפ מלא בחומרים מזינים

זרעי ההמפ הם טבעיים ועשירים בחלבון, חומצות שומן בלתי רוויות (ביניהם אומגה 3 ואומגה 6), כמו גם סיבים תזונתיים. הם גם עשירים בויטמין E ונוגדי חמצון. כמו כן, הם מלאים באלקטרוליטים חיוניים, מיקרו אלמנטים כגון אשלגן, מגנזיום, ברזל, אבץ, סידן, זרחן וכרום.

2. מחקרים רפואיים מאשרים את היתרונות הבריאותיים

אומגה 3 הוכחה כמנטרלת מחלות לב וכלי דם, כמו גם ביכולתה לשפר את מצב העור ולהגביר את החוסן של המערכת החיסונית. מחקרים רפואיים אחרים הראו כי חומצה לינולאית (אחד השומנים הבלתי רוויים הכלולים בשמן ההמפ) יכולה להאט את תהליך ההזדקנות ואפילו להילחם בפסוריאזיס (הפרעה אוטו-אימונית של מערכת החיסון).

ויטמין E הוכח כנוגד חמצון רב עצמה, אשר מגביר את החסינות ומעט את תהליך ההזדקנות.

3. שמן המפ לא מרפא סרטן

עובדה מצערת לגבי שמן ההמפ היא כי יש אנשים אשר ינסו לשווק אותו ככלי לחימה בסרטן, שהוא כביכול יכול לעשות ניסים ונפלאות בן לילה. למרות שאת שמן ההמפ ניתן בהחלט להחשיב כחלק מתזונה אנטי-סרטנית, אך זה בהחלט לא מספיק כדי לרפא סרטן.

4. שמן זרעי ההמפ תורם לאיזון הורמונלי

בשל תוכן השומנים המזינים שלו, שמן ההמפ יכול לעזור בהקלה במצבי חוסר איזון הורמונלי. הוא מכיל חומצה גמא-לינולנית. חומצה זו מומרת בגופנו להורמון בשם PGE1 (הורמון Prostaglandin). הורמון זה מסדיר את האיזון ההורמונלי בגוף, הוא חשוב במיוחד לבריאות בגיל המעבר.

5. שמן ההמפ הוא טבעוני וידידותי לצמחוניים

בשל העובדה כי צמחוניים וטבעוניים נמנעים מאכילת פירות ים, שמירה על יחס טוב של אומגה 3 ואומגה 6 חומצות שומן עלולה להיות מסובכת עבורם. שמן ההמפ יכול להיות פתרון רב תכליתי עבורם. הוא מכיל את היחס האופטימלי של חומצות מזינות, ללא צורך לפגוע בבעלי חיים במהלך תהליך הייצור.

6. שמן המפ נהדר עבור חולי סוכרת

שמן ההמפ אינו מכיל פחמימות או סוכר, אשר ביכולתם להעלות את רמות הסוכר בדם. לכן הוא יכול להוות תוספת מצוינת לתזונה יומית של אדם הסובל מסוכרת – השמן יכול לעזור להם לנהל טוב יותר את רמות הסוכר בדם.

7. שמן המפ מפחית כולסטרול

בשל יחס אופטימלי של שומנים בלתי רוויים (3:1 אומגה 3: אומגה 6), שמן המפ מסייע להאיץ את חילוף החומרים, ומכאן הורדת רמות הכולסטרול. בשל חילוף החומרים המואץ, שומנים ישרפו בקצב מהיר יותר, תוך כדי הימנעות הצטברות שלהם על קירות העורקים.

אזהרות: אנשים הסובלים ממחלות לב וצורכים מדללי דם צריכים להימנע מהשמן בשל העובדה כי שמן ההמפ הוא נוגד קרישה.

Click to access the login or register cheese
Scroll to Top