יותר מ-100,000 נכסים ברחבי העולם זוכים כעת להכרה על מאמצי הקיימות שלהם עם תג Travel Sustainable ב-Booking.com. סקירת נתוני הנופש לשנת 2022.
81% מהמטיילים בעולם מאשרים שנסיעה ברת קיימא חשובה להם, כאשר 50% אמרו שהחדשות האחרונות על שינויי אקלים השפיעו עליהם לבחור בנסיעות ברות קיימא יותר. 57% מהמטיילים ירגישו טוב יותר כשהם שוהים במקום אירוח מסוים, אם הם ידעו שיש לו הסמכה לברות-קיימא.
דו”ח נסיעות ברות-קיימא לשנת 2022 של Booking.com מכיל תובנות שנאספו מיותר מ- 30,000 מטיילים ב- 32 מדינות וטריטוריות, המדגישים שההשפעה של הטיולים שלהם נותרה בראש מעייניהם, כאשר 71% מהמטיילים העולמיים אמרו שהם מעדיפים יותר טיול בר קיימא במהלך 12 החודשים הבאים, שהם עלייה של 10% ביחס לנתוני 2021 של החברה.
כאשר 81% מהמטיילים מאשרים שנסיעה ברת קיימא חשובה להם, מחצית מכל הנשאלים ציינו, שהחדשות האחרונות על שינויי אקלים השפיעו עליהם לבחור בנסיעות ברות קיימא יותר. לשם כך, למעלה משליש (35%) מהמטיילים בעולם אומרים כי מאמצי הקיימות של מקומות הלינה וספקי התחבורה ממלאים תפקיד חזק בהחלטות הרכישה שלהם. למעשה, 70% מהמטיילים בעולם טוענים שיש להם סיכוי גבוה יותר לבחור מקום לינה בר קיימא – בין אם חיפשו אחד במיוחד או לא.
על פי הממצאים, המודעות והנראות של שהייה בת קיימא נמשכת, כאשר 40% מהמטיילים בעולם מאשרים שנתקלו באירוח בר קיימא באתר טיולים מקוון (למשל Booking.com, Hostel World) במהלך השנה האחרונה ו- 38% מציינים שהם מחפשים באופן פעיל מידע על מאמצי הקיימות של נכס לפני שהם מזמינים.
46% מהמטיילים בעולם דיווחו על שהייה במקומות אירוח ברי קיימא במהלך השנה האחרונה. מבין אלה שחוו שהות ברת קיימא יותר ב-12 החודשים האחרונים, הסיבות לבחירתם באחת הן משתנות:
- 41% אמרו שהם בחרו בטיול כדי לסייע בהפחתת השפעתם על הסביבה
- שליש (33%) רצה לקבל חוויה רלוונטית ויותר מקומית
- 31% מאמינים שנכסים ברי קיימא מתייחסים טוב יותר לקהילה
יעדים ותזמון חלופי
קיימת הסכמה בקרב המטיילים לגבי הרצון להימנע מיעדים עמוסים ומבוקרים מדי, כאשר שליש (33%) אמרו שהם בחרו לנסוע מחוץ לעונת השיא ולמעלה מרבע (27%) בחרו לנסוע ליעד פחות פופולרי. במהלך 12 החודשים האחרונים כדי למנוע צפיפות.
כשמדובר על טיולים עתידיים, 40% אמרו שהם יהיו מוכנים לנסוע אך ורק מחוץ לעונת השיא כדי למנוע צפיפות, ו- 64% גילו שהם יימנעו מיעדי תיירות ואטרקציות פופולריים, כדי להבטיח פיזור אחיד יותר של ההשפעה והיתרונות מהביקור שלהם. כמעט שליש (31%) אפילו יהיו מוכנים לבחור באלטרנטיבה ליעד המועדף עליהם כדי לוותר על צפיפות יתר.
מהצד השני, 42% מתקשים למצוא יעדים מושכים שהם פחות צפופים ו- 34% מרגישים שלא ניתן למצוא אפשרויות טיול ברי קיימא בערים או ביעדי תיירות פופולריים אחרים. נתון זה מצביע על הזדמנות עבור פלטפורמות של תיירות ונסיעות לעבוד עם ספקי לינה ביעדים אלה, כדי לסייע להם להתקדם במסע הקיימות שלהם, ובתורם להדגיש אפשרויות ברות-קיימא יותר עבור המטיילים, כמו גם לעזור לצרכנים לגלות זמנים ומקומות חלופיים לטיול שלהם.
טיול בר קיימא יותר עבור כולם
כחלק מהמשימה של Booking.com להקל על כולם לחוות את העולם, החברה מאמינה שיש להם אחריות חשובה להקל על בחירות ברות קיימא, הן עבור ספקי לינה והן עבור מטיילים.
תג ה- Travel Sustainable של החברה מספק כעת לנוסעים דרך שקופה, עקבית וקלה להבנה ולזיהוי מגוון רחב יותר של אפשרויות לשהות ברת קיימא יותר. היוזמה הושקה בשנת 2021 וזמינה לכל סוג של נכס, מדירות ועד בתי מלון ואפילו בתי עץ שיישמו שילוב של שיטות קיימא שעומדות ברף ההשפעה הנדרש ליעדם.
עם יותר מ-100,000 נכסים ברחבי העולם שזוכים כעת להכרה ממאמצי הקיימות שלהם עם תג ה- Travel Sustainable ב- Booking.com, החברה גם הרחיבה עוד יותר את מספר האישורים והתוויות של צד שלישי, שמכשירים באופן אוטומטי את מקומות האירוח. בנוסף לאלו שאושרו רשמית על ידי המועצה העולמית לתיירות ברת קיימא (GSTC), תיירות ירוקה ותווית הסביבה של האיחוד האירופי, כוללים כעת גם את Green Seal, Nordic Swan Ecolabel, Green Hospitality Ecolabel, Ibex Fairstay, Fair Trade Tourism, LEED ו-Edge.
“עם הלחץ המוגבר על משאבי הטבע שלנו וההשפעה הבלתי ניתנת להכחשה של אורח החיים שלנו על הסביבה, אנו מחויבים ב-100% להוביל את התעשייה בהתוויית מסלול מודע ואחראי יותר לנסיעות העתידיות”, אמר גלן פוגל, מנכ”ל Booking.com.