Sustainable Businesses & Entrepreneurs
מדריך קיימות לעסקים ויזמים
לחזק את הכלכלה ולשמור על הסביבה.
קיימות עסקית
כאשר הביקוש של הצרכנים למוצרים ידידותיים לסביבה עולה, החברות מנסות ליעל את עצמן ולעמוד בסטנדרטים חדשים של קיימות. צרכנים יעדיפו עסק עם מוצרים ברי קיימא כך לפי סקר בינלאומי.
מהו עסק בר קיימא?
עסק בר קיימא הוא כזה שעונה על צרכי ההווה מבלי לפגוע ביכולתם של הדורות הבאים לענות על הצרכים שלהם.
כדי להפוך לעסק בר קיימא, העסק חייב קודם כל להגדיר מהי משמעות הקיימות עבורו. מה שעשוי לכלול הפחתת ההשפעה הסביבתית שלו בדרכים שונות, כמו: שימוש בחומרים ברי קיימא או השקעה באחריות חברתית.
ברגע שלעסק ישנה הגדרה ברורה וכיוון ברור לקראת קידום או שיפור הקיימות, ניתן לפתח תכנית מסודרת להשגת היעדים.
מה עשוי להיות כרוך בביצוע שינויים בפעילות, במוצרים או בשיווק שלהם.
חשוב לזכור שקיימות היא מסע, ולא יעד סופי מוגדר עם נקודת סיום. תמיד יהיה מקום לשיפור, ועסקים צריכים לחפש כל הזמן דרכים להפוך לברי קיימא יותר.

העלאת המוניטין
עסקים ברי קיימא הם בעלי מוניטין גבוה יותר, שכן הם משקיעים מאמצים לשמור על הסביבה והקהילה שלנו. צעדים אלו מעלים את תדמית העסק ומדגישים את האחריות שלו כלפי הקהילה והסביבה.
קבלת עדיפות
- סקרים ומחקרים הראו שאנשים מעדיפים יותר ויותר עסקים בני קיימא. הסיבה לכך היא שאנשים נעשים מודאגים יותר מהסביבה ורוצים לתמוך בעסקים שעושים טוב למען כדור הארץ.
עשייה למען הקהילה
לעתים קרובות עסקים ברי קיימא מאמצים שיטות עבודה אתיות. הם יכולים לסייע ללקוחות לצמצם את טביעת הרגל הפחמנית שלהם ולחסוך כסף. מה שגורם ללקוחות להרגיש שהם לוקחים חלק פעיל במטרה חיונית למען הסביבה והקהילה.

להלן מספר צעדים שעסק יכול לנקוט כדי להפוך לבר-קיימא יותר:
על עסקים ברי קיימא. מהם השלבים הנדרשים מעסק כדי לקבל הגדרה של עסק בר קיימא?
1. עריכת ביקורת קיימות
הצעד הראשון הוא התבוננות פנימה וקבלת תובנות. מה שיעזור לך לזהות אזורים שבהם אתה יכול לשפר את ההשפעה הסביבתית שלך.
2. הגדרת יעדי קיימות
ברגע שאתה יודע היכן אתה צריך להשתפר, אתה יכול להגדיר את יעדי הקיימות של העסק שלך. דאג לוודא שיש לך את הכלים הנדרשים לממש את היעדים.
3. לפתח תוכנית קיימות
צעד זה יפרט באיזה אופן תשיג את יעדי הקיימות של העסק שלך: הדרך שלך לצמצם את הפגיעה בסביבה. אם זה ע"י שינוי פס הייצור, מעבר לאריזות ברות קיימא, הפחתת זיהום, צמצום בזבוז של משאבים וכו'.
4. יישום התוכנית
כאן מתחילה העבודה האמיתית! יישום יעדי הקיימות בשטח. זכור למדוד את התקדמות היעדים שהצבת לעסק. עקוב אחר ההתקדמות של תכנית הקיימות שלך, כדי שתוכל לראות כיצד היא משפיעה והיכן ניתן לבצע שיפור.
האם כבר התחלת את מסע הקיימות שלך?
בעל עסק? יזם? פרילנסר? הצטרף למאגר ספקי השירות כבר עכשיו וקבל פרסום בחינם, טיפים יעילים לשיפור הקיימות של הפרויקט שלך וזכה לקידום במנועי החיפוש המובילים בעולם.
דוגמא לעסקים ברי קיימא
להלן רשימה של עסקים וחברות המיישמות כל אחת בדרכים שלה, שיטות פעולה ידידותיות לסביבה.

Patagonia
חברת בגדים המייצרת את מוצריה מחומרים ממוחזרים.

The Body Shop
חברת קוסמטיקה המשתמשת בחומרים טבעיים.

Ecosia
Ecosia מנוע חיפוש ששותל עצים כאשר משתמשים מחפשים באינטרנט.

Seventh Generation
Seventh Generation חברת מוצרי בית המייצרת את מוצריה מחומרים ממוחזרים.
- חברות אלו מחויבות כולן לצמצם את ההשפעה הסביבתית שלהן ולהשפיע לטובה על העולם. כולם מהווים דוגמאות לאופן שבו עסקים יכולים להצליח תוך שהם מיישמים שיטות ברות קיימא.
חברות נוספות

- מאגר עצום של מקומות לינה
- אפשרות לאתר מקומות ידידותיים לסביבה
- חברה הפועלת לקיימות

- כלים מתכלים ללא פלסטיק
- אתיקה ושמירה על איכות הסביבה
- חברה הפועלת לקיימות
