myHerb

משלבת AI ומקדמת קיימות: פורסם הדוח הסביבתי של גוגל לשנת 2023

הדוח הסביבתי של Google לשנת 2023 מספק סקירה כללית על אסטרטגיית הקיימות הסביבתית של החברה, היעדים שהציבה לעצמה ושלבי ההתקדמות לקראת השגתם. כחברה המחויבת ליישום שיטות עבודה ברות קיימא, בגוגל, מאמינים בחשיבות של שקיפות המידע ומשתפים את המאמצים, ההישגים והיעדים.

הדוח הסביבתי של גוגל לשנת 2023 פורסם לציבור הרחב וכעת הוא נגיש לצפייה ולהורדה בפורמט PDF. הדוח המפורט עוצב בסגנון ידידותי לקורא, הן מבחינת מבנה הדוח, אופן הצגת הנתונים וסגנון הכתיבה. מה שמקל על קוראים ומתעניינים ללא רקע בתחום הקיימות, והטכנולוגיות של גוגל להבין במה מדובר.

בפוסט הבא נציג בפניכם את ההישגים הבולטים של Google מתוך הדוח. כמו כן, נגלה את האפשרויות החדשות שהחברה מציעה עבור יזמים, עצמאים, פרילנסרים, עסקים ומפתחים בתחום הקיימות והבינה המלאכותית.

Google Environmental Report 2023 | הדו"ח הסביבתי של גוגל עבור שנת 2023
הדו"ח הסביבתי של גוגל עבור שנת 2023 | צילום מתוך הדו"ח הרשמי של Google

מה ניתן למצוא בדוח הסביבתי של Google לשנת 2023

בדוח החדש של גוגל לשנת 2023 תוכלו למצוא נתונים על ההשפעה הסביבתית של פעילות החברה וכל השירותים שהיא מספקת, כמו לדוגמה: דגשים, ביצועים ועדכונים לגבי שלבי ההתקדמות של היעדים משנת 2022 (1 בינואר עד 31 בדצמבר 2022). הדו”ח מתחיל בהקדמה, תוכלו לעיין בתפריט ובעיקרי ההקדמה, אסטרטגיית הקיימות הכללית של גוגל, סיכום יעדים וההתקדמות הנוכחית וגם על הזדמנויות חדשות שצצות בזכות שילוב ה- AI עבור קידום תחום הקיימות ואיכות הסביבה.

מבנה הדוח: תחומי העיקר בדוח הקיימות של גוגל

תפריט הניווט של הדוח המפורט מורכב מהתחומים הבאים:

  1. הקדמה.
  2. העצמת אינדיבידואלים.
  3. עבודה משותפת.
  4. פועלים באופן בר קיימא.
  5. ממשל ומעורבות.
  6. Appendix.

ההישגים הבולטים של Google במחצית הראשונה של 2023

לקראת השגת יעדי הקיימות שלה, עפ”י הדוח, גוגל הגיעה למספר לא מבוטל של הצלחות במישור הסביבתי, בין השאר: בחברה עשו צעדים משמעותיים בהפחתת “טביעת הרגל” (Carbon Footprint) הפחמנית שלהם ובקידום מקורות אנרגיה מתחדשת. בנוסף, בחברה יישמו יוזמות שונות כדי למזער את ייצור הפסולת ולטפח שיטות של כלכלה מעגלית.

על פי הדוח של החברה, היא הצליחה להפחית את פליטת הפחמן שלה ב- 74% מאז 2010, רכשה מספיק אנרגיה מתחדשת כדי להתאים ל- 100% מצריכת החשמל הגלובלית שלה, מיחזרה למעלה ממיליון טונות של פסולת אלקטרונית וגם נטעה למעלה ממיליון עצים.

התאמת 100% מצריכת החשמל הגלובלית של החברה ע”י רכישת אנרגיה מתחדשת: זו השנה השישית ברציפות שגוגל משיגה יעד זה. המשמעות היא שגוגל אינה משתמשת בדלק מאובנים כדי להפעיל את מרכזי הנתונים, המשרדים והמתקנים האחרים שלה.

הכרזה על תוכנית לפעול על אנרגיה נטולת פחמן 24/7 עד לשנת 2030:. זהו יעד שאפתני ולא פשוט, להתאים 100% מהשימוש בחשמל לאנרגיה מתחדשת. מכיוון שיעד מסוג שכזה ידרוש מגוגל למצוא דרכים לאחסן אנרגיה מתחדשת לשימוש מותאם לפי הצורך – גם כאשר השמש אינה מאירה או הרוח אינה נושבת.

השקעה במחקר חדש הנוגע בהסרת פחמן: גוגל מממנת מחקר על טכנולוגיות חדשות, שיכולות להסיר פחמן דו חמצני מהאטמוספרה.

השקת תוכנית חדשה שתעזור לספקים שלה להפחית את הפליטות שלהם:. גוגל עובדת עם הספקים שלה, כדי לעזור להם להפחית את ההשפעה הסביבתית שלהם. מה שכולל מתן סיוע טכני, תמריצים כספיים וגישה לאנרגיה מתחדשת.

הפיכת המוצרים והשירותים שלה לירוקים יותר: גוגל פועלת כדי להפוך את המוצרים והשירותים שלה לברי קיימא, כמו שימוש בחומרים ממוחזרים והפחתת צריכת האנרגיה.

מלבד ההישגים הבולטים, גוגל הצליחה להשיג את היעדים הבאים:

  1. השיגו אפס פליטות נטו עבור מרכזי הנתונים והקמפוסים של גוגל באירופה. זהו צעד חשוב לקראת היעד של גוגל להשיג אפס פליטות נטו בכל הפעילות שלה עד 2030.
  2. השיקו את “פרסי המחקר של Google להסרת פחמן מזהם” .פרסים אלו יהווה בסיס לתמיכה במחקר של טכנולוגיות חדשות להסרת פחמן דו חמצני מהאטמוספרה.
  3. הפחיתו את צריכת המים שלהם ב- 10% במרכזי הנתונים. זה שווה ערך לכמות המים שבה משתמשים 100,000 בתים בשנה.
  4. הטמיעו תוכנית חדשה למיחזור פסולת אלקטרונית מהמוצרים של החברה. תוכנית זו תסייע למנוע מהפסולת האלקטרונית להגיע למזבלות.
  5. התקדמות לקראת המטרה להשתמש ב-100% חומרים ממוחזרים באריזות שלה. גוגל משתמשת כעת בחומרים ממוחזרים בלמעלה מ- 80% מהאריזות של מוצריה.
הדו"ח הסביבתי של גוגל לשנת 2023 - ההישגים הבולטים
הדו"ח הסביבתי של גוגל לשנת 2023 - ההישגים הבולטים | צילום מתוך הדו"ח הרשמי

אלו הם רק חלק מההישגים מבין ההישגים הרבים שגוגל השיגה במחצית הראשונה של 2023. החברה מחויבת לקיימות ופועלת בימים אלה, בין השאר ע”י שילוב AI על מנת לצמצם את ההשפעה הסביבתית שלה ושל שותפיה.

Google משתמשת בבינה מלאכותית במגוון דרכים לקידום הקיימות

על פי דוח הסביבה של גוגל לשנת 2023 גוגל עושה שימוש בטכנולוגיית הבינה המלאכותית כדי לקדם קיימות, הנה כמה דוגמאות:

חיזוי שיטפונות ושריפות: גוגל משתמשת ב- AI כדי לפתח מודלים שיכולים לחזות שיטפונות ושריפות עד שבעה ימים מראש. מידע זה יכול לשמש ממשלות וארגונים כדי לנקוט בפעולה כדי לצמצם את הנזק שנגרם על ידי אסונות טבע.

אופטימיזציה של נתיבי תחבורה: גוגל משתמשת בבינה מלאכותית כדי לייעל את נתיבי התחבורה, מה שיכול לעזור להפחית את הפליטות ממכוניות ומשאיות. לדוגמה, Google Maps משתמשת בבינה מלאכותית כדי להמליץ על המסלול החסכוני ביותר בדלק להגעה ליעד. כמו כן, גוגל מפעילה פרויקט “Google Green Light” שמשתמש בבינה מלאכותית כדי לייעל את תזמון הרמזורים.

הפחתת צריכת האנרגיה במרכזי נתונים: גוגל משתמשת בבינה מלאכותית כדי להפחית את צריכת האנרגיה במרכזי הנתונים שלה. לדוגמה, גוגל משתמשת בבינה מלאכותית כדי לייעל את מערכות הקירור במרכזי הנתונים שלה.

שיפור היעילות האנרגטית בבניינים: Google עובדת עם שותפים לפיתוח כלים המופעלים על ידי בינה מלאכותית שיכולים לעזור לבניינים להיות יעילים יותר באנרגיה. לדוגמה, גוגל עובדת עם “city of Mountain View“, על מנת לפתח כלי המבוסס על בינה מלאכותית ויכול לעזור לעסקים להפחית את צריכת האנרגיה שלהם.

ניטור המגוון הביולוגי: גוגל משתמשת ב- AI  על מנת לנטר את המגוון הביולוגי. לדוגמה, גוגל עושה שימוש בטכנולוגיה כדי לעקוב אחר תנועת בעלי חיים וצמחים. מידע זה יכול לשמש כדי להגן על מינים בסכנת הכחדה וכדי להבין את השפעת שינויי האקלים על המגוון הביולוגי.

אלו הן רק כמה דוגמאות לאופן שבו גוגל משתמשת בבינה מלאכותית כדי לקדם קיימות. החברה מחויבת להשתמש בטכנולוגיה החדשה כדי לעזור להפוך את העולם למקום בר-קיימא יותר ופיתחה כלים חדשים בדיוק למטרה זו.

דוגמאות ספציפיות לאופן שבו גוגל משתמשת ב- AI עבור קידום הקיימות

הכלים החדשים שגוגל פיתחה עבור קידום הקיימות בשילוב ה- AI:

Google Flood Hub: הכלי Flood Hub משתמש בבינה מלאכותית כדי לעזור לממשלות מקומיות ולארגוני סיוע לחזות ולהגיב לשיטפונות. הכלי משתמש בנתונים ממגוון מקורות, כולל תחזיות מזג אוויר, צילומי לוויין וחיישני קרקע, כדי ליצור מפות סכנת שיטפונות. ה- Flood Hub נמצא כיום בשימוש ביותר מ- 20 מדינות.

Google Green Light: “אור ירוק” הוא פרויקט שמשתמש בבינה מלאכותית כדי לייעל את תזמון הרמזורים. הוכח שהפרויקט מפחית את הפליטות בשיעור של עד 10% בערים מסוימות. הפרויקט שמשלב AI מייעל את הרמזורים בצמתים ברחבי העולם במטרה לעזור למזער עומס וזיהום נלווה.

Environmental Insights Explorer :Google Environmental Insights Explorer הוא כלי שעוזר לעסקים וארגונים להבין את ההשפעה הסביבתית של הפעילות שלהם ולא רק. בנוסף לכך, הכלי משתמש בנתונים ממפות גוגל וממקורות אחרים כדי לחשב את הפליטות הקשורות לתחבורה, שימוש באנרגיה ופסולת.

AI for Earth :Google AI for Earth היא תוכנית התומכת בחוקרים וארגונים המשתמשים בבינה מלאכותית כדי להתמודד עם אתגרים סביבתיים. התוכנית מספקת מימון, סיוע טכני וגישה לנתונים ולמשאבי המחשוב של Google.

זוהי רשימה חלקית של הכלים שגוגל פיתחה בשנים האחרונות עבור קידום הקיימות. בחברה ממשיכים להשקיע במחקר ופיתוח של AI, וגם עובדים עם שותפים כדי להוציא את הטכנולוגיות הללו לשוק הרחב.

תכניות לזירוז יזמים וסטארט-אפים בתחום הקיימות וה- AI

גוגל פועלת כדי לחלוק את הידע והמומחיות שלה בנושא הקיימות עם אחרים. מלבד העובדה שהחברה מאפשרת לגשת ולהוריד מסדי נתונים עצומים בתחומי הסביבה בקנה מידה עולמי, עבור מפתחים, יזמים ולמען מטרות סטטיסטיות. החברה גם השיקה מספר יוזמות בכדי לעזור לעסקים וארגונים אחרים להפוך לברי-קיימא יותר:

גוגל השיקה את Carbon Footprint, למדידת ההשפעה הסביבתית של פעילות העסק או המיזם שלכם. כלי זה מיועד בעיקר עבור חברות, עסקים ומפתחים והוא מאפשר לקבל תובנות על רמת הקיימות של הפעילות שלהם. מה שמאפשר ליישם המלצות לייעול וחיסכון וגם לעמוד בסטנדרטים של קיימות.

בנוסף לכל אלו, בגוגל מיישמים תכניות חדשות לתמיכה וזירוז של פיתוח פתרונות דיגיטליים ברי קיימא ומשולבי AI, תוך סיוע ליזמים בתחילת דרכם, במגוון דרכים. למשל:

תוכנית “מאיץ הקיימות” Sustainability Accelerator של החברה, ואפשרויות נוספות כמו: Google for Startups ו- Google Climate Action Fund וכמו כן Accelerator Programs. למעשה, גוגל מסייעת לקדם, לממן פעילות, לפתח ו/או לשדרג את פרויקטים סביבתיים רלוונטיים. בכך, גוגל מסייעת לאחרים לעבור את מסע הקיימות העצמאי שלהם ביתר שאת, תוך השקעה מינימלית וביעילות רבה יותר.

מסתכלים קדימה: הטרנדים המובילים לשנת 2023 שגוגל עדיין עובדת עליהן

לאחר שנתיים של דיווח מרוכז, בגוגל נרגשים להציג בדוח זה ניתוח מקיף יותר של הגישה שלהם כלפי איכות הסביבה. אך יש עוד עבודה לעשות. בואו ונביט עמוק יותר אל עבר אסטרטגיית הקיימות של גוגל, ונציג את המחויבות של החברה לשימור סביבתי, יעילות אנרגטית וניהול משאבים אחראי.

שימוש מוגבר במקורות אנרגיה מתחדשים. גוגל מחויבת להשתמש ב-100% אנרגיה מתחדשת עד שנת 2030. החברה פועלת גם לפיתוח טכנולוגיות חדשות כדי להפוך אנרגיה מתחדשת לזמינה ונגישה יותר.
מיחזור חוזר. גוגל פועלת להגדלת כמות החומרים הממוחזרים בשימוש במוצרים ובאריזה שלה. החברה פועלת גם כדי להקל על אנשים למחזר את הפסולת האלקטרונית שלהם.
תחבורה ותשתית משופרים. גוגל פועלת לצמצום ההשפעה הסביבתית המזהמת של התחבורה. החברה משקיעה בפתרונות לכלי רכב חשמליים, מערכות אלקטרוניות ובאפשרויות תחבורה ברות קיימא אחרות.
הפחתת בזבוז מזון. גוגל פועלת לצמצום כמות פסולת המזון שנוצרת כתוצאה מפעילותה. החברה פועלת גם כדי לחנך אנשים לגבי החשיבות של מזעור בזבוז המזון.
שימוש חוזר ורכישת מוצרי יד שנייה. גוגל פועלת לקידום שימוש חוזר ורכישה של מוצרי יד שנייה. בחברה מאמינים שזו דרך לצמצם את ההשפעה הסביבתית ולחסוך משאבים וכסף.
חומרים ברי קיימא יותר. Google פועלת כדי להשתמש בחומרים ברי קיימא יותר במוצרים שלה. החברה פועלת גם לפיתוח טכנולוגיות חדשות כדי להפוך חומרים ברי קיימא לזמינים ונגישים יותר.
אחריות מוגברת ושקיפות המותג. Google מחויבת להיות שקופה לגבי ההשפעה הסביבתית שלה. מה שבא לידי ביטוי בפרסום דו”ח קיימות שנתי וכמו כן, פועלת לשיפור הדיווח של ההשפעה הסביבתית שלה.

ככל שאנו מתקדמים, בגוגל נחושים לשפר עוד יותר את מאמצי הקיימות שלהם. בחברה קבעו יעדים שאפתניים לשנים הקרובות, והדוח הזה מספק תובנות חשובות לגבי מפת הדרכים להשגתן. המחויבות למזער את ההשפעה הסביבתית נותרה בלתי מעורערת, ובחברה בוחנים כל העת עבור יצירה ושילוב של פתרונות חדשניים להתמודדות עם האתגרים שמציבים שינויי האקלים.

השראה לאחרים להצטרף למסע לעבר עולם ירוק ובר קיימא יותר

דוח הסביבה של Google לשנת 2023 הוא עדות למחויבות של Google לבניית עתיד בר קיימא. על ידי שיתוף ההתקדמות, האתגרים וההישגים שלהם, הם מקווים לתת השראה לאחרים להצטרף למסע לעבר עולם ירוק ובר קיימא יותר. החברה מחויבת להמשיך ולפעול לקראת השגת יעדי הקיימות שלה ולהשפיע לטובה על הסביבה.

למרות שיעדי הקיימות של החברה נראים שאפתניים, הם אכן ניתנים להשגה. יחד עם המשך החדשנות במגמה הנוכחית, תוך שילוב הבינה המלאכותית והטכנולוגיות המשניות שלה. הדרך להצלחה נראית מבטיחה וגם עשויה להפתיע בגילויים חדשים. בכך, גוגל מרחיבה את ההשפעה הגלובלית שלה, בדגש על מישור הקיימות. היא עושה זאת בין השאר ע”י הרחבת סל הכלים, ההטבות והפתרונות שהיא מספקת עבור פרויקטים עם זיקה לקיימות ואיכות הסביבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Click to access the login or register cheese
Scroll to Top