חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
myHerb News

Newsflow

myHerb

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כמעט כאן: הסייברטראק של מאסק מנפץ את כל ההבטחות

כמעט כאן: הסייברטראק של מאסק מנפץ את כל ההבטחות

הגרסה החשמלית של אילון מאסק לטנדר מרגשת את מעריציו, מעוררת תמיהה בקרב מומחי הרכב ונראית מגוחכת ומיותרת לשוחרי איכות הסביבה. יום לאחר שהעניק סיור מודרך ונסיעת מבחן לראש ממשלת ישראל – האם הרכב העתידני יספק את הסחורה?.

תקציר החדשות

החזון של אילון מאסק עבור טסלה משנת 2006, לפני שהיה המנכ”ל ומקבל ההחלטות הבלעדי של החברה, ריגש את שוחרי איכות הסביבה: להילחם בפליטת פחמן דו חמצני באמצעות כלי רכב חשמליים, על ידי יצירת מכונית ספורט יוקרה ולאחר מכן מעבר לדגמים משפחתיים במחירים נוחים – שמונעים על ידי השמש. 17 שנים מאוחר יותר, ההמצאה שלו, ה-Cybertruck – משאית הסייבר הגדולה והמגושמת, שתוצע למכירה בשבועות הקרובים – כבר לא כל כך קשורה למשבר האקלים.

“המשאית בנויה עם מעטפת חיצונית המיועדת לעמידות אולטימטיבית ולהגנה על נוסעים”, מסביר דף האינטרנט של החברה. “החל משלד חיצוני כמעט בלתי חדיר, כל רכיב מתוכנן לחוזק וסיבולת מעולים, החל מעור מפלדת אל-חלד אולטרה-קשיחה ועד זכוכית שריון של טסלה”. טסלה גם טוענת שהמשאית הכבדה יכולה “למשוך קרוב למסה אינסופית”.

אין שום התייחסות לתועלת סביבתית כלשהי באתר – ואין פרטים על תאריך המכירה, המחיר, המשקל וטווח הנסיעה לכל טעינה של משאית הסייבר. “זו לא מכונית קטנה”, אמר מאסק בשיחת ועידה לאחרונה, והבטיח שהמשאית תשווק השנה. הוא גם טען שהביקוש אליה גבוה במיוחד, מבלי לספק פרטים. טסלה לא ענתה לבקשת תגובה מפורבס.

המשיכה של המולטי-מיליארדר לטנדרים קשורה פחות לחשש הסביבתי ויותר לשורה התחתונה: כלי הרכב המוכוונים לעבודה הם הפלח הגדול והמשתלם ביותר בשוק הרכב האמריקני. אמריקנים קנו כ-2 מיליון טנדרים בשנה שעברה, ונמכרו בממוצע ב-59 אלף דולר בשנה שעברה. אז אם טסלה הייתה מוכרת לפחות 100 אלף משאיות מדי שנה תמורת 60 אלף דולר או יותר, החברה יכולה הייתה לראות יותר מ-6 מיליארד דולר בהכנסות שנתיות נוספות.

מאסק אולי מצפה לתמיכה מאנשי איכות הסביבה על ידי הצעת טנדר גדול המופעל על ידי חשמל, במקום שימוש בבנזין פולט פחמן או דיזל. חוקרים במעבדה הלאומית של Argonne שפיתחו טכניקה להערכת פליטת הפחמן ועוצמת האנרגיה של רכבים אומרים שאפילו רכב חשמלי ששוקל יותר מ-3,500 קילו עם מארז סוללות מסיבי יכול להזיק פחות לכדור הארץ מאשר משאית בגודל דומה הפועלת על דלק מאובנים.

כמעט כאן: הסייברטראק של מאסק מנפץ את כל ההבטחות – פורסם ע”י Forbes Israel

myHerb News

חדשות בירוק Newsflow

ארכיון הידיעות והעדכונים.
Click to access the login or register cheese
Scroll to Top

האתר משתמש ב- Cookies כדי לשפר את חווית הגלישה שלך. יש לקרוא ולאשר את תנאי השימוש וכתב הויתור.

הע”י לחיצה על “אני מסכים” אתם מאשרים כי קראתם ואתם מסכימים לתנאי השימוש וכתב הויתור. המשך הגלישה באתר והשימוש בעוגיות מהווה את הסכמתכם. אם אינכם קראתם ואינכם מאשרים את תנאי השימוש וכתב הויתור עליכם לצאת מן האתר.

ברוכים הבאים

myHerb Newsletter

אנו ממליצים לכם להצטרף לניוזלטר שלנו, לקבלת עדכונים חמים ובלעדיים היישר לתיבת האימייל שלכם.

*אנחנו מתנגדים לספאם.
*באפשרותכם לבטל את ההרשמה בכל עת.