“תפקידו של מנהל קיימות ראשי עובר שינוי מהיר ודרמטי. בהסתכלות היסטורית, סמנכ”לי קיימות פעלו כמו מנהלי יח”צ חשאיים – המשימה העיקרית שלהם הייתה להעביר סיפור אטרקטיבי על היוזמות התאגידיות הקיימות לבעלי המניות של החברה, והמטרה הלא מוצהרת שלהם בכך הייתה להדוף כל סיכון למוניטין. לא היה לתפקיד קשר לקביעת האסטרטגיה של החברה; האחריות הזאת הייתה בידי המנכ”ל, סמנכ”לית הכספים ומנהלת קשרי משקיעים.
עם זאת, חלק מסמנכ”לי הקיימות הפכו כיום למובילי האינטגרציה של ESG (סביבה, חברה ומשילות תאגידית). אנו טוענים במאמר זה לטובת ארבעה שינויים גדולים לתפקיד סמנכ”ל הקיימות: מנהל הקיימות צריך להיות מעורב באסטרטגיה ובהקצאת ההון; להיות יותר ממוקד וריאלי באינטראקציות עם בעלי מניות; להיות מעורב יותר עם משקיעים; ולקבל תמיכה במשאבי קיימות ומומחיות ברמה המספיקה לכל הארגון.”
מתדמית לאסטרטגיה: האבולוציה של תפקיד מנהל הקיימות פורסם ע”י גלובס.