הצורך של חברות לעמוד בסטנדרטים ירוקים נובע מהביקוש ההולך וגדל של הלקוחות למוצרים ברי קיימא (ידידותיים לסביבה). חברות רבות משקיעות מאמצים לקבל תקן של ברות-קיימא. לפניכם רשימה של חברות שמתנהלות בירוק.
תאגידים וחברות גדולות כגון Nike ו- Samsung שינו את האופן שבו הם מתייחסים לסביבה, כאשר הדבר נוגע בייצור, טביעת רגל פחמנית ועמידה בתקנים לצמצום הפגיעה בסביבה. אלו הן פעולות גלובליות שהולכות וצוברות תאוצה. יותר ויותר חברות משתדלות להצטרף לקבוצת החברות, שהן Sustainable כלומר ברות קיימא.
סטנדרטים חדשים נכנסו לשוק
התחרות בשוק מצריכה את החברות לעמוד בסטנדרטים חדשים. והמרוויחים הם הסביבה ואנחנו הלקוחות. לשם כך מיינו עבורכם מספר חברות שהחליטו ללכת בדרך הירוקה ופועלים לסטנדרטים של עמידה בתקנים לשמירה על הסביבה וצמצום טביעת הרגל הפחמנית.
1. EarthLove
Earthlove היא החברה הראשונה בעולם המספקת ערכות מנוי אקולוגיות שנשלחות עד דלתך בכל עונה. כל קופסה עמוסה במוצרי טיפוח ואביזרים לבית, מוסריים וברי קיימא, הטובים עבורך ועבור כדור הארץ.
כל הקופסאות תומכות גם במטרה ומכילות אתגרים אקולוגיים, שנבחרים על ידי החברים בכל עונה. מתנות, עיצובים, ביגוד, ספרים, אביזרים, תה, טיפוח ויופי. החברה עצמה הוקמה ומבוססת על קיימות, ושמה בסדר העדיפויות את ההשפעה של המוצרים שלה על האקולוגיה.
“כל פריט שנמצא בקופסאות שלנו נבדק לפי תקנים סביבתיים מחמירים, כך שתוכל להרגיש טוב עם השימוש בהם מבלי לתהות אם הם באמת ידידותיים לסביבה” – כך על פי החברה.
ב- EarthLove מקפידים על שקיפות ומעקב אחר המאמצים ברי-הקיימא שלהם. קראו את דוח הקיימות של החברה לשנת למטה. בנוסף לכך, יש להם עמוד בו הם מפרטים על פרויקט הקיימות שלהם. בחברה טוענים לשמירה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר בכל הנוגע לקיימות.
EarthLove היא ייחודית מכיוון שהמוצרים שהם מציגים הם טבעיים, אורגניים, טבעוניים/בייתיים, נטולי אכזריות, מקור אחראי ואפס פסולת. “אנחנו לא רק מזמינים כל מה שיוצר באופן המוני ממפעלים מעבר לים: אנחנו מנסים לעבוד עם אומנים ויצרנים בכל רחבי העולם, במיוחד בצפון אמריקה”.
2. Nike
מותג עולמי להלבשה והנעלה. נייקי הוא תאגיד רב-לאומי אמריקאי שעוסק בייצור נעלי ספורט, ביגוד וציוד ספורט, המשווק את בגדיו תחת שמו ובאמצעות חברות נוספות שבבעלותו כמו יצרנית הנעליים קונברס (Converse)
.”אנחנו רוצים להגן על עתיד הספורט ועל מגרש המשחקים הקולקטיבי שלנו. לשם כך, עבודתנו מוכוונת הפתרונות מתמקדת בפחמן, פסולת, מים וכימיה ומשתרעת על פני כל חלק בעסק שלנו.”
נייקי מגדילה את החידושים ומפעילה תוכניות חדשות המעצימות אתלטים. מיחזור ושיפוץ מוצרים, הארכת חיי המדף, כדי לתת להם התחלה חדשה. שינויי אקלים הם אחד הסיכונים הגדולים ביותר עבור כדור הארץ ועבור הספורט, והשפעתו על ספורטאים ברחבי העולם. זו הסיבה שחברת נייקי ממציאה מחדש את כל מה שהיא עשת. הפעם דרך עדשת הקיימות.
“אנחנו מתמקדים בפחמן, פסולת, מים וכימיה כי אנחנו יודעים שאלו הם התחומים שבהם אנחנו יכולים לעשות את ההבדל הגדול ביותר.” בנייקי קבעו יעדים נועזים מבוססי מדע ליצירת עתיד טוב יותר, הבנויים על יותר מ-30 שנות ניסוי, טעויות והצלחה.
והכי חשוב, שהעבודה הזו היא קולקטיבית – מדובר בשיתוף פעולה בכל התעשייה של החברה ומחוצה לה. כדי לחדש וליצור פתרונות, שעוזרים לכולנו ולהאיץ את המאמצים להגן על הסביבה.
למידע נוסף על פעילות החברה בתחום הקיימות צפו בעמוד הקיימות באתר הרשמי של Nike.
3. Autodesk
תאגיד אמריקני המייצר תוכנות בהן נעשה שימוש בתעשיות האדריכלות, ההנדסה, הבנייה, הייצור, התקשורת והבידור. ב- Autodesk, הקיימות מתמקדת ביצירת טכנולוגיה המשפרת את תפוקת האנרגיה והחומר.
מדובר בתמיכה ביזמים באמצעות מענקים, תרומות תוכנה והכשרה. ומדובר בהובלת דוגמה תוך כדי הפעילות. קידום שיטות עסקיות ברות קיימא, ותמיכה בכל עובד שישפיע לטובה.
“העצמת אנשים לעצב, לשתף פעולה, לבנות וליצור בדרכים המשפרות את הפרודוקטיביות – תוך הפחתת בזבוז, חיסכון בכסף ושמירה על תחרותיות – היא המטרה מאחורי טכנולוגיית העיצוב ברת-הקיימא שלנו.” התוכנה שלהם רותמת את כוחה של האוטומציה, על מנת להשיג יעדים עסקיים וקיימות.

בחברה מפעילים את המתקנים, שירותי הענן, האירועים והעבודה של העובדים מהבית עם 100% אנרגיה מתחדשת. זו השנה השנייה ברציפות, בה החברה ניטרלה את פליטת גזי החממה שלה (GHG) בכל תחומי הפעילות שלה ובכל שרשרת האספקה.
באמצעות הקרן Autodesk Carbon. כשזה נוגע לפרקטיקות עסקיות ברות-קיימא, בחברה מציבים יעדים שאפתניים ועובדים עם העובדים, הלקוחות והשותפים כדי להשיג אותם.
קידום שיטות עסקיות ברות קיימא
“מתכנון תשתית ענן יעילה יותר ועד לטיפול בהשפעה הסביבתית של המתקנים שלנו, אנו פועלים ללא הרף לשיפור הביצועים הסביבתיים שלנו. המחויבויות, הגישה, המדיניות והביצועים שלנו מדגימים את מאמצי הקיימות הארגוניים הללו.”
Autodesk מאפשרת ליזמים להביע את כישרונם ולפתוח תובנות חדשות כדי לקדם עולם בר-קיימא, גמיש ושוויוני יותר.
4. Booking.com
“מדי יום, מטיילים מגלים נכסים נוספים שמציגים שיטות קיימות בפלטפורמה שלנו. זה עוזר לאורחים להזמין בביטחון כשהם מחפשים חוויות ברות קיימא מכיוון שהם יודעים למה לצפות במהלך שהותם.”
ברחבי העולם, למעלה משני מיליון שותפי אירוח יכולים להציג את שיטות הקיימות שלהם ולהגיע למיליוני אורחים פוטנציאליים – לא משנה סוג הנכס, גודלם ומיקומם.
שותפים יכולים לבחור מתוך 32 שיטות קיימות – שנבחרו בשל פוטנציאל ההשפעה הגבוה שלהן ומאומתות על ידי מומחי קיימות בלתי תלויים. הנהלים גלויים בדפי הנכסים בכל השפות בהן אנו תומכים.
ב- Booking.com מציגים את תג ה-Travel Sustainable שלהם, תוכנית הכרה עולמית, ראשונה מסוגה ומאומתת באופן עצמאי.
התג Travel Sustainable ממנף את קבוצת המאפיינים הראשונה שאושרה על ידי Travalyst Independent Advisory Group. התג מדגיש שיטות עבודה הרלוונטיות ביותר למגוון רחב של סוגי נכסים, כמו גם פוטנציאל ההשפעה שלהם, בין אם מדובר בדירה באמסטרדם, אירוח ביתי בהימלאיה או אתר נופש לאורך חוף הזהב של אוסטרליה.
על פי המחקר שלנו, 78% מהמטיילים אומרים שהם מתכוונים להישאר בנכס בר קיימא יותר בשנה הקרובה – ובכל זאת 29% לא יודעים איך למצוא אפשרויות טיול בר קיימא.
התג שלנו עוזר לנוסעים אלה ועוד למצוא מקומות לינה תוך שימוש בצעדים נוספים כדי להפוך את השהות של האורחים שלהם לבר קיימא יותר.
5. Samsung
סמסונג, חברה דרום קוריאנית שהיא אחת מהיצרניות הגדולות בעולם של מכשירים אלקטרוניים.
סמסונג מתמחה בייצור של מגוון רחב של מוצרי אלקטרוניקה לצרכן ולתעשייה, לרבות מכשירי חשמל, התקני מדיה דיגיטלית, מוליכים למחצה, שבבי זיכרון ומערכות משולבות.
“אנו מפחיתים את טביעת הרגל הפחמנית שלנו על ידי שימוש ב-100% אנרגיה מתחדשת בכל המתקנים שלנו בארה”ב.”
חומרים ברי קיימא: בחברה משקיעים בנייר ממוחזר ובחומרים מבוססי ביו עבור המוצרים והאריזות שלהם.
אנרגיה מתחדשת: מורידים את טביעת הרגל הפחמנית של החברה על ידי שימוש ב-100% אנרגיה מתחדשת בכל המתקנים שלהם בארה”ב.
חסכון באנרגיה: מגבירים את יעילות האנרגיה במוצרים שלהם כדי לעזור לנו לחסוך בחשמל ולהוזיל את החשבונות שלנו.
החנות חודשה. הפסולת מופחתת. והמכשירים המוסמכים: Re-Newed מפחיתים את הפסולת האלקטרונית בעוד ה- Galaxy Buds2 מכיל חומרים ממוחזרים, ומסייע בהפחתת טביעת הרגל הפחמנית שלנו.
על פי החברה, סמסונג אלקטרוניקה נותנת עדיפות עליונה לסביבה – מרגע תחילת תכנון המוצר ועד לסילוקו הסופי של המוצר. תהליך העיצוב האקולוגי שלהם, שאומץ בשנת 2004, מנתח ביסודיות את ההשפעה הסביבתית הפוטנציאלית של המוצר.
“אנו עושים כמיטב יכולתנו כדי שהמוצרים שלנו יהיו מודעים לסביבה באותה מידה שהם פונקציונליים – משימור משאבים וייצור מוצרים חדשים וחדשניים ועד להבטיח שקל למחזר אותם בסוף חייהם. זו הסיבה שהמוצרים שלנו מוכרים ברחבי העולם כבעלי מודעות סביבתית.”
בסמסונג פרסמו איזור בו מוצגים מוצרים ברי-קיימא בלבד. הכולל הסבר המפרט את היתרונות, תהליך העשייה והשאיפות הבאות של החברה.
6. FedEx
FedEx, היא חברת שילוח מטענים שמרכזה בארצות הברית, המציעה שירותי שליחים בארצות הברית וברחבי העולם.
החברה מציעה גם שינוע מטענים כבדים, ביבשה ובאוויר, וכן שירות העתקת מסמכים ושירותים לוגיסטיים.
“אנחנו עובדים בדרכנו לקראת מתן עתיד בר-קיימא יותר, כולל יעד של פעולות ניטרליות פחמן עד 2040. Priority Earth היא היוזמה שלנו להגיע לשם. וזה המשלוח הכי חשוב שלנו עד כה, כי זה מיועד לכתובת שכולנו חולקים.” – כך עפ”י החברה.
FedEx נמצאת במסע לספק עתיד בר קיימא יותר עם גישה לנתונים ראשוניים בעזרת FedEx® Sustainability Insights, הכלי לדיווח הפליטות הגלובלי המודרני שלהם.
פעולות חדשניות לצמצום ההשפעה הסביבתית
בחברה מפחיתים פליטות ופסולת, מחליפים טכנולוגיות וכלי רכב ישנים יותר, ומחוללים מהפכה במתקנים ובאריזות.
נקיטת פעולה באמצעות מחקר ופיתוח
בחברה התחייבו לתקציב של 100 מיליון דולר כדי לסייע בהקמת Yale Center ללכידת פחמן טבעי, שבו החוקרים יתמקדו בדרכים להסרה ולאחסנה של עודפי הפחמן של כדור הארץ.
בנוסף, בחברה משתפים פעולה עם Brightdrop מבית GM כדי להפוך משלוחים באמצעות כלי רכב חשמליים למציאות.
FedEx גאה להצטרף לקואליציה מגוונת של משקיעים בקרן הפתיחה של TPG Rise Climate. הקרן נועדה לעזור ליזמים ועסקים לפתח טכנולוגיות אקלים ברות קיימא על פני חמש קטגוריות: אנרגיה נקייה, פתרונות ירוקים, תחבורה ללא פחמן, תעשיות, חקלאות ופתרונות טבעיים.
7. Sephora
Sephora היא קמעונאית רב לאומית צרפתית של מוצרי טיפוח ויופי. עם כמעט 340 מותגים, יחד עם המותג הפרטי שלה Sephora Collection, Sephora מציעה מוצרי יופי הכוללים קוסמטיקה, טיפוח עור, בשמים, פריטי יופי, קרמי גוף וטיפוח שיער.
“מסע הקיימות של Sephora מונחה על ידי האמונה שיחד נוכל להגן ולשמר את הבריאות והיופי של הפלנטה שלנו.”
בחברה נוקטים בפעולות כדי לטפח פרקטיקות ברות קיימא במרחבי הקמעונאות שלהם, במטה ובכל שרשרת האספקה שלהם. מאריזה אחראית לסביבה ושקיפות מרכיבים ועד לצריכת אנרגיה מצפונית.
הפעולות שנקטה החברה למען הקיימות
7 שנים שבהם Sephora הייתה שותפה של EPA Green Power.
100% מכל החנויות, מרכזי ההפצה והמשרדים של Sephora ארה”ב מופעלים על ידי 100% אנרגיה מתחדשת.
עיצוב אקולוגי הוא הדרך בה מפחיתים בחברה את הפסולת בחנויות שלהם, למשל האריזות. על ידי אימוץ עיצוב יעיל ועידוד המותגים שהם נושאים, הם חוסכים משאבים תוך שילוב חומרים הניתנים למחזור. Sephora היא חברה בקואליציית “אריזות הקיימות” (Sustainable Packaging Coalition) .
“המטרה שלנו היא להסיט פסולת מהטמנה.” אומרים בחברה.
8. The Container Store
The Container Store Group, Inc. היא חברת רשת קמעונאית מתמחה אמריקאית המפעילה את The Container Store, המציעה מוצרי אחסון וארגון, בין השאר למזון וארונות בהתאמה אישית.
החברה נכנסה לרשימת “100 החברות הטובות ביותר לעבוד עבורן” ע”י Fortune, בכל אחת מ-17 השנים האחרונות, עד 2016.
“מיקינתון מים ארוגים בעבודת יד וקנבס כותנה ועד לקליפת תירס ובמבוק, חומרים ברי קיימא לא רק נראים טוב, הם גם טובים לכדור הארץ.”
החברה מציגה את המעשיות והיופי של אחסון בר קיימא לכל חדר בבית שלכם עם הקולקציה של Marie Kondo, Bigso ועוד.
מהחלפת מיכלים חד-פעמיים לשימוש חוזר ועד לבחירת ארגוניות עשויות מפלסטיק ממוחזר, לכולנו יש חלק בהגנה על הפלנטה שלנו.
“המגוון הרחב של פתרונות ברי הקיימא שלנו מקלים על כך.”
המטבח מתאים באופן טבעי לחפצים חיוניים העשויים ממשאבים מתחדשים. גלו את כל האפשרויות לשמור על טריות האוכל, הסדר, המגירות והארונות.
הוסיפו מרקם וצבע תוך מיקסום שטח האחסון שלכם עם פחים ברי קיימא, סלסלות ומתלים עשויים מבמבוק, סיבים ארוגים בעבודת יד וכותנה טבעית.
מחפשים פתרונות ברי קיימא לבית?
לפרטים נוספים בקרו בעמוד הקיימות של החברה באתר הרישמי שלה.
9. TripAdvisor
TripAdvisor הוא פורטל אינטרנט אמריקני המפרסם מידע וביקורות אודות יעדים ועסקים שונים ברחבי העולם אשר מסייעים למשתמשי האתר לתכנן טוב יותר את חופשותיהם. האתר כולל גם מערכת פורומים אינטראקטיביים. ממשק האתר פועל גם בשפה העברית.
תוכנית ה- GreenLeaders של Tripadvisor מציגה מגוון מלונות וצימרים ידידותיים לסביבה, מתקציב ועד יוקרה – וכולם מחויבים לשיטות עבודה ירוקות כמו מיחזור, מזון מקומי ואורגני ותחנות טעינה של מכוניות חשמליות.
“יש אלפי מלונות ירוקים ב-Tripadvisor. וקל למצוא אותם. פשוט חפשו את התג של Tripadvisor GreenLeaders בדף הרישום של המלון ולחצו כדי לראות את הנהלים הירוקים של הנכס.”
כל המלונות והצימרים של GreenLeader חייבים להגיש בקשה לתוכנית ה- GreenLeaders של Tripadvisor. אם יתקבלו, GreenLeaders משיגים אחד מארבעה סטטוסים: ברונזה, כסף, זהב ופלטינה. ככל שהסטטוס גבוה יותר, כך גדלה ההשפעה של שיטות עבודה ירוקות של הנכס.
לקוחות מעדיפים מוצר בר קיימא
אנחנו כלקוחות מעוניינים למזער את הפגיעה שלנו בסביבה ולכן נעדיף את המוצר הבר קיימא על פני המוצר המזהם. חברות גדולות ותאגידים כבר פועלים כדי להתאים את עצמם לדרישות הלקוח והטרנד החדש והחיוני של מעבר למוצרים ידידותיים לסביבה.
מחקרים עדכניים מראים כי לקוחות אף מוכנים לשלם יותר עבור מוצר ידידותי לסביבה. מה שממחיש עד כמה חשובה הסביבה ללקוח. הגיע הזמן שחברות ילכו בדרך הקיימות כפי שכבר חברות רבות בוחרות לעשות.

במידה ותרצו להעשיר את הידע שלכם בנושא הקיימות, תוכלו לעיין ברשימת ספרים מובילים בנושא ברות קיימא (Sustainability).
בקרוב יתפרסם מאגר של חברות ברות קיימא, השארו מעודכנים.