חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ג’ינג’ר

שם מדעי: Zingiber officinale

Ginger

ג’ינג’ר או בעברית התקינה זַנְגְּבִיל רפואי הוא צמח עשבוני רב-שנתי המתנשא לגובה של כמטר. הוא יוצר קנה-שורש מעובה. קנה-השורש שולח גבעולים ועלים כלפי מעלה. הגבעול זקוף, עטוף ניצני עלים ונושא עלים. העלים דמויי אזמל מוארך, צר ומחודד בבסיסו, התפרחת נראית כשיבולת אליפטית. מקורו בדרום-מזרח אסיה.

ג’ינג’ר הוא סוג של צמח פורח המשמש למטרות רפואיות במשך אלפי שנים. כמה יתרונות בריאותיים פוטנציאליים של ג’ינג’ר כוללים:

  1. הפחתת בחילות והקאות: ג’ינג’ר משמש לעתים קרובות להפחתת בחילות והקאות, במיוחד במקרים של בחילות בוקר, בחילות תנועה ובחילות לאחר ניתוח.
  2. הקלה על כאבים ודלקות: לג’ינג’ר מאמינים כי יש תכונות אנטי דלקתיות, אשר עשויות לסייע בהקלה על כאבים ונפיחות, במיוחד במקרים של דלקת מפרקים ניוונית וסוגים אחרים של כאב כרוני.
  3. שיפור העיכול: לפעמים משתמשים בג’ינג’ר לשיפור העיכול, שכן מאמינים שהוא עוזר להפחית נפיחות, גזים ובעיות עיכול אחרות.
  4. הורדת רמות הסוכר בדם: לעיתים משתמשים בג’ינג’ר להורדת רמות הסוכר בדם, שכן מאמינים שיש לו השפעה חיובית על רגישות לאינסולין ומטבוליזם של גלוקוז.
  5. הפחתת רמות הכולסטרול: לעיתים משתמשים בג’ינג’ר להפחתת רמות הכולסטרול, שכן מאמינים שיש לו השפעה חיובית על חילוף החומרים של השומנים ומונע הצטברות של כולסטרול מזיק בגוף.

ג’ינג’רול, מרכיב טבעי בשורש הג’ינג’ר, מועיל לתנועתיות מערכת העיכול – הקצב שבו אוכל יוצא מהקיבה וממשיך בתהליך העיכול. אכילת ג’ינג’ר מעודדת עיכול יעיל, כך שהאוכל לא נשאר כל כך הרבה זמן במעיים”. הג’ינג’ר יעיל להקלה בבחילות.

חשוב לציין שבעוד שג’ינג’ר שימש למטרות אלו במשך אלפי שנים, יש צורך במחקר נוסף כדי להבין היטב את ההשפעות והיתרונות שלו. חשוב גם לדבר עם רופא לפני השימוש בג’ינג’ר או בכל צמח מרפא אחר, מכיוון שחלקם עלולים לקיים אינטראקציה עם תרופות או להיות בעלי תופעות לוואי.

תזמון ומינון הג’ינג’ר

יתרונות פוטנציאליים של הג’ינג’ר

מידע על ג’ינג’ר

יתרונות בריאותיים, תכולת מרכיבים פעילים, ויטמינים ומינרלים

ג’ינג’ר הוא עשב נפוץ שנמצא בשימוש במשך מאות שנים ברפואה המסורתית. חלק מהיתרונות של ג’ינג’ר עשויים לכלול:

  1. השפעות אנטי דלקתיות: ג’ינג’ר מכיל תרכובות שעשויות לעזור להפחית את הדלקת בגוף. זה עשוי להיות מועיל למצבים כמו דלקת מפרקים ניוונית, דלקת מפרקים שגרונית ומצבים דלקתיים אחרים.
  2. בריאות מערכת העיכול: ג’ינג’ר עשוי לעזור לשפר את העיכול ולהקל על תסמינים של בחילות, הקאות ונפיחות. זה עשוי גם לעזור להפחית את הדלקת במעיים ועשוי להועיל למצבים כמו תסמונת המעי הרגיז (IBS).
  3. שיכוך כאבים: לג’ינג’ר עשוי להיות תכונות משככות כאבים והוא עשוי להועיל למצבים כמו כאבי מחזור, כאבי ראש וכאבי שרירים.
  4. בריאות לב וכלי דם: ג’ינג’ר עשוי לסייע בשיפור בריאות הלב וכלי הדם על ידי הפחתת רמות הכולסטרול ושיפור זרימת הדם. זה עשוי גם לעזור להפחית את הסיכון למחלות לב ושבץ.
  5. תמיכה במערכת החיסון: ג’ינג’ר עשוי לסייע בחיזוק המערכת החיסונית ועשוי להועיל להפחתת חומרת תסמיני הצטננות ושפעת.

אמנם לג’ינג’ר יש יתרונות פוטנציאליים רבים, אך חשוב לזכור כי הוא אינו מהווה תחליף לטיפול רפואי.

ג’ינג’ר (Zingiber officinale) מכיל מספר תרכובות פעילות שאחראיות ליתרונות הבריאותיים שלו, כולל:

  1. ג’ינג’רולים (Gingerols): אלו התרכובות החריפות העיקריות בג’ינג’ר ואחראיות לטעמו החזק והחריף. יש להם גם תכונות אנטי דלקתיות ומשככות כאבים.
  2. שוגאולים (Shogaols): תרכובות אלו נוצרות כאשר ג’ינג’רולים מיובשים או מבושלים והן חריפות יותר מג’ינג’רולים.
  3. זינגרונים (Zingerones): לתרכובות אלו יש טעם עדין יותר בהשוואה לג’ינג’רולים ושוגאולים ובעלות תכונות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון.
  4. שמנים נדיפים: ג’ינג’ר מכיל גם שמנים נדיפים, כמו ג’ינג’רולים ובטא-פלנדרן, בעלי תכונות אנטי דלקתיות ומשככות כאבים.
  5. מינרלים: ג’ינג’ר הוא גם מקור טוב למינרלים כמו מנגן, אשלגן, מגנזיום ונחושת.

חשוב להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות לפני נטילת תוספי ג’ינג’ר או תכשירים צמחיים, מכיוון שהם עשויים לקיים אינטראקציה עם תרופות ותוספי מזון אחרים, וייתכן שלא יתאימו לכולם.

ג’ינג’ר (Zingiber officinale) הוא מקור טוב למספר מינרלים חיוניים, כולל:

  1. מנגן: כ-2.8 מ”ג מנגן ל-100 גרם ג’ינג’ר, שהם כ-129% מהערך היומי המומלץ (DV). מנגן חיוני לשמירה על בריאות העצמות, העור והשיער.
  2. אשלגן: כ-415 מ”ג אשלגן ל-100 גרם ג’ינג’ר, שהם כ-9% מה-DV. אשלגן חשוב לשמירה על תפקוד תקין של הלב והשרירים.
  3. מגנזיום: כ-43 מ”ג מגנזיום ל-100 גרם ג’ינג’ר, שהם כ-11% מה-DV. מגנזיום חיוני לשמירה על בריאות העצמות, תפקוד השרירים ובריאות הלב וכלי הדם.
  4. נחושת: כ-0.3 מ”ג נחושת ל-100 גרם ג’ינג’ר, שהם כ-33% מה-DV. נחושת הכרחית לתפקוד תקין של מערכת החיסון ומסייעת בייצור תאי דם אדומים.

ערכי מינרלים אלו עשויים להשתנות בהתאם לתנאי הגידול והמיקום של הג’ינג’ר, כמו גם שיטות עיבוד ובישול.

ג’ינג’ר הוא מקור טוב למספר ויטמינים, כולל ויטמין C, ויטמין B6.

מאמינים שמקורו של הג’ינג’ר (Zingiber officinale) בדרום מזרח אסיה, במיוחד ביערות הגשם הטרופיים של דרום סין, משם הוא הועבר לאזורים אחרים של העולם. ג’ינג’ר מעובד כיום באופן נרחב באזורים טרופיים וסובטרופיים ברחבי העולם, כולל הודו, ניגריה, אינדונזיה, ג’מייקה ואוסטרליה, בין היתר. ג’ינג’ר שימש בסגולותיו הקולינריות והמרפאות כבר אלפי שנים, וניתן לייחס את השימוש בו לסין והודו העתיקה. כיום, ג’ינג’ר הוא תבלין וצמח מרפא חשוב המשמש בתרבויות רבות ברחבי העולם.

מנגנון הפעולה של הג’ינג’ר

כיצד פועל הצמח בגוף ובמוח, מתי לקחת ומינון מקובל

ג’ינג’ר הוא תבלין פופולרי ורפואה מסורתית המשמשת לטיפול במגוון מחלות, כולל בחילות, דלקות וכאבים. מנגנוני הפעולה של הג’ינג’ר מורכבים וכרוכים במספר מסלולים ביולוגיים. הנה כמה מהדרכים העיקריות שבהן ג’ינג’ר עשוי להפעיל את השפעותיו הבריאותיות:

  1. השפעות אנטי דלקתיות: ג’ינג’ר מכיל תרכובות ביו-אקטיביות כגון ג’ינג’רולים, shogaols ו- paradols בעלות השפעות אנטי דלקתיות חזקות. תרכובות אלו עשויות לעכב את פעילותן של מולקולות פרו-דלקתיות כגון cytokines ו- chemokines, ובכך להפחית דלקת וכאב.
  2. השפעות נוגדות חמצון: לג’ינג’ר יש גם תכונות נוגדות חמצון שעשויות לסייע בהגנה על התאים מפני נזק הנגרם על ידי רדיקלים חופשיים. זה עשוי להגביר את הפעילות של אנזימים נוגדי חמצון כגון סופראוקסיד דיסמוטאז (SOD) וגלוטתיון פרוקסידאז (GPx).
  3. השפעות נוגדות בחילות: ג’ינג’ר משמש בדרך כלל להקלה על בחילות והקאות הקשורות למחלת תנועה, הריון וכימותרפיה. מנגנון הפעולה המדויק אינו מובן במלואו, אך הג’ינג’ר עשוי להשפיע על פעילותם של נוירוטרנסמיטורים כגון סרוטונין ודופמין במעיים ובמוח.
  4. השפעות אנטי-סרטניות: כמה מחקרים העלו שלג’ינג’ר עשויות להיות השפעות אנטי-סרטניות על ידי עיכוב הצמיחה והתפשטות של תאים סרטניים. ייתכן שהסיבה לכך היא תכונות אנטי דלקתיות ונוגדות החמצון שלו, כמו גם יכולתו לגרום לאפופטוזיס (מוות תאי) בתאי סרטן.
  5. ויסות סוכר בדם: ג’ינג’ר עשוי גם לסייע בוויסות רמות הסוכר בדם על ידי הגברת הרגישות לאינסולין והפחתת תנגודת לאינסולין. זה עשוי להיות מועיל עבור אנשים עם סוכרת סוג 2.

בסך הכל, מגוון הפעילויות הביולוגיות הקשורות לג’ינג’ר הופכות אותו לתרופה טבעית מבטיחה למגוון מצבים בריאותיים. עם זאת, יש צורך במחקר נוסף כדי להבין היטב את מנגנון הפעולה שלו ואת היתרונות הטיפוליים הפוטנציאליים.

המינון המתאים של הג’ינג’ר יכול להשתנות בהתאם לצורת הג’ינג’ר שבה אתה משתמש והסיבה לנטילתו. להלן כמה הנחיות כלליות:

  1. ג’ינג’ר טרי: אם אתה משתמש בשורש ג’ינג’ר טרי, המינון המומלץ הוא 0.5-1 גרם ליום, אשר שווה ערך לכ-1/2 עד 1 כפית של ג’ינג’ר מגורר או קצוץ.
  2. אבקת ג’ינג’ר: אם אתה משתמש באבקת ג’ינג’ר, המינון המומלץ הוא 1-2 גרם ליום, אשר שווה ערך לכ-1/2 עד 1 כפית אבקת ג’ינג’ר.
  3. תוספי ג’ינג’ר: אם אתה נוטל תוספי ג’ינג’ר, עקוב אחר הוראות המינון על תווית המוצר. המינונים יכולים להשתנות במידה רבה בהתאם לתוסף הספציפי ולריכוזו.

הקפד לבחור ספק בעל מוניטין כדי להבטיח את הטוהר והעוצמה של מוצר הג’ינג’ר שבו אתה משתמש.

תה ג’ינג’ר הוא נהדר בכל עת במהלך היום, אבל הזמן הטוב ביותר לשתות תה ג’ינג’ר הוא בבוקר. כשהוא נלקח ב-30 הדקות הראשונות לאחר ההתעוררות, הוא עוזר לגוף לסיים את הצום הלילי שלו, להגביר את חילוף החומרים ולמנוע בחילות.

העיתוי של צריכת הג’ינג’ר יכול להשתנות בהתאם לסיבה לנטילתו ולהעדפה האישית שלכם. להלן כמה הנחיות כלליות:

  1. בריאות מערכת העיכול: ג’ינג’ר משמש לעתים קרובות לתמיכה בבריאות מערכת העיכול, כגון הקלה על בחילות, נפיחות ועצירות. ניתן לצרוך אותו לפני או אחרי הארוחות כדי לעזור להמריץ את העיכול ולהפחית אי נוחות במערכת העיכול.
  2. דלקת וכאב: לג’ינג’ר יש תכונות אנטי דלקתיות ומשככות כאב חזקות. ניתן לצרוך אותו לאורך כל היום כדי לעזור להפחית דלקת ולהקל על כאבים.
  3. לפני פעילות גופנית: כמה ספורטאים וחובבי כושר צורכים ג’ינג’ר לפני פעילות גופנית כדי לעזור להעלות את רמות האנרגיה, לשפר את הביצועים ולהפחית את כאבי השרירים.
  4. לפני השינה: ג’ינג’ר עשוי לעזור לקדם רגיעה ושינה על ידי הפחתת מתח ודלקת. שתיית תה ג’ינג’ר או צריכת תוספי ג’ינג’ר לפני השינה עשויה לסייע בשיפור איכות השינה.

חשוב לעקוב אחר הוראות המינון שסופקו על ידי היצרן או ספק שירותי הבריאות שלך, ולהיות מודע לכל אינטראקציה אפשרית עם תרופות או תוספי מזון אחרים. כמו תמיד, התייעצו עם איש מקצוע בתחום הבריאות לפני שמתחילים להשתמש בג’ינג’ר לכל מצב בריאותי.

המידע המופיע לעיל איננו נועד להוות המלצה או תחליף לטיפול רפואי מקצועי מוסמך. יש לקרוא את המידע במלואו בויקיפדיה בלחיצה על “קראו עוד” ולוודא תופעות לוואי. כל שימוש במידע המופיע באתר הוא על אחריות הקורא בלבד. במידה והינך נוטל/ת תרופות או מתמודד/ת עם מצב רפואי כלשהו עלייך להתייעץ עם גורם רפואי מוסמך לפני נטילת תוספי תזונה.

תוכן זה אינו מספק ייעוץ רפואי הוא מיועד למטרות אינפורמטיביות בלבד. הוא אינו מהווה תחליף לייעוץ, אבחון או טיפול רפואי מקצועי. לעולם אל תוותרו על ייעוץ רפואי מקצועי בגלל משהו שקראתם באתר.השימוש במידע המופיע בבלוג הוא על אחריות הקורא בלבד.

רכישת ג’ינג’ר

מבצעים למימוש

מגיעים לכם קופונים למימוש ב- iHerb

קוד קופון

FPJ342

העתיקו והדביקו במעמד הרכישה ב- iHerb

שיתוף ג’ינג’ר

צמחי מרפא דומים לג’ינג’ר

ניווט בין צמחי מרפא

איתור ג’ינג’ר

חוות דעת על הג’ינג’ר

להגיב

  • דירוג

יתרונות

+
הוסיפו שדה

חסרונות

+
הוסיפו שדה

Scroll to Top

האתר משתמש ב- Cookies כדי לשפר את חווית הגלישה שלך. יש לקרוא ולאשר את תנאי השימוש וכתב הויתור.

הע”י לחיצה על “אני מסכים” אתם מאשרים כי קראתם ואתם מסכימים לתנאי השימוש וכתב הויתור. המשך הגלישה באתר והשימוש בעוגיות מהווה את הסכמתכם. אם אינכם קראתם ואינכם מאשרים את תנאי השימוש וכתב הויתור עליכם לצאת מן האתר.

ברוכים הבאים

myHerb Newsletter

אנו ממליצים לכם להצטרף לניוזלטר שלנו, לקבלת עדכונים חמים ובלעדיים היישר לתיבת האימייל שלכם.

*אנחנו מתנגדים לספאם.
*באפשרותכם לבטל את ההרשמה בכל עת.