נקודת מבט אחרת – חלק ב’

אינטואיציה היא מפגש בין האורגניזם להדמיה נכונה של העולם

אינטואיציה אמורה להיות בולטת בסידור החדש של היחסים שלנו עם העולם. ישנן: אינדוקציה ואינטואיציה, דברים שונים לגמרי. המדע פועל על אינדוקציה, שהיא צורה מאוד נמוכה של לוגיקה. זה אומר שאתה עושה משהו שוב ושוב ואם זה קורה באותו אופן 100 פעמים, יש לך ביטחון שבפעם ה- 101, זה יקרה באותו אופן.

אינטואיציה לא עובדת ככה. אינטואיציה, משאירה אותך ללא מילים. ורובנו רגילים לחשוב על אינטואיציה כעל משהו נשי, מסתורי, בלתי מוסבר וקסום. וגם אתם בטח חושבים כך, כי אנחנו חיים בחברה גברית דומיננטית.

Photo by Pixabay on Pexels.com

החדר הוא אינו חלוקה של אנשים צעירים וזקנים, חלוקה של גברים ונשים, או של צבעי בגד – החדר הוא תעלומה. תעלומה אמתית, שמציגה את עצמה כסדרה של דפוסים משולבים, בעלי עומק אינסופי.

אינטואיציה היא מפגש בין האורגניזם להדמיה נכונה של העולם. עכשיו מה הכוונה להדמיה נכונה? הכוונה היא תמונה ארעית שמביאה אותך אל הרגע הבא. אנחנו הרבה יותר מתאימים לריקודים מאשר לכל מה שעשינו עד עכשיו. מה שזה לא יהיה, זה לא היה לרקוד. אנחנו חלק מהטבע, אנחנו חלק מהאור, חלק משדה אנרגיה של הפלנטה. 

תעלומה אמתית, שמציגה את עצמה כסדרה של דפוסים משולבים בעלי עומק אינסופי

אלפרד נורת ‘וייטהד אמר כי “ההבנה היא התפיסה של דפוס ככזה”. ככזה, זה הכל – אז הנה לדוגמה יש לנו חדר מלא אנשים. ובכן – זהו דפוס, דפוסים רבים, למעשה. דפוס של סטטיסטיקת גברים ונשים מעורבבים יחד. אם אני רואה שם דפוס, אני יודע משהו על הקהל. אני מבין משהו על הקהל. אבל אנחנו יכולים לנתח את הקהל מנקודת המבט של התפלגות אנשים צעירים וזקנים, או אנשים בצבעים בספקטרום האדום / כחול כמו על פי הספקטרום הצהוב / לבן.

כל אחד מהדברים האלה הוא דרך לנתח את הדפוס בחדר, וכל אחד מהדפוסים האלה אומר לך יותר על המתרחש בחדר. אבל, החדר אינו חלוקה של אנשים צעירים וזקנים, חלוקה של גברים ונשים, או חלוקה של צבעי בגד – החדר הוא תעלומה. תעלומה אמתית, שמציגה את עצמה כסדרה של דפוסים משולבים בעלי עומק אינסופי. ניסיון והבנה הם אינטואיטיביים במידה רבה.

Photo by David Cassolato on Pexels.com

להאמין שאתה מבין את לוס אנג’לס, אם יש לך את מספר הטלפון שלה

מה שיש לנו היום הוא הסתמכות זמנית, על קצה הדברים. בשום מקום לא מעצימים את הפרט, או מחזקים את המשפחה, או תומכים במדוכאים. זה לא נראה על זה. במילים אחרות, ההסבר של העולם אינו הסבר אנושי. הסבר אנושי חייב לבוא מתוך אינטואיציה. זה חייב לבוא מתוך שירה, זה חייב לבוא בסופו של דבר מן הניסיון, וכשאני אומר ניסיון, אני לא מתכוון לשיטת הניסויים של המדע, כי אלו דברים שהם הבינו, שצומצמו למכנה המשותף הנמוך ביותר, ואז תוארו. זה כמו להאמין שאתה מבין את לוס אנג’לס, אם יש לך את מספר הטלפון שלה.

התרבות הדומיננטית יותר ויותר מתוחכמת במנגנוני שליטה תת הכרתיים

אנחנו מדברים על גורלו של כוכב לכת שלם. למה אנשים כל כך סבלניים? למה הם כל כך סלחניים לבריונות ובגידה בטבע? קשה מאוד להבין.

כנראה בגלל שהתרבות הדומיננטית יותר ויותר מתוחכמת במנגנוני השליטה התת-הכרתיים שלה. ואני לא מתכוון לשום דבר גרנדיוזי ופרנואידי, הכוונה היא שבאמצעות הודעות לעיתונות, עקיצות קול והאידיוט הכפוי של הטלוויזיה, הדרמה של עולם גוסס הפכה לאופרת סבון עבור רוב האנשים. והם לא מבינים שזה הסיפור שלהם.

“נקודת מבט פסיכדלית” | טרנס מק’קנה
*מקור – The Psychedelic Salon | תורגם לעברית ונערך ע”י myHerb

  • 3
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    3
    Shares

דעתך בעניין...

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

נגישות