myHerb

דב בר הסתער על דבש מסוג שונה ונותר מסטול ומבולבל

תמונה של דב יושב בצד האחורי של טנדר פיקאפ, כשהוא בתנוחת ישיבה, בזמן שמחשבותיו נודדות אל נבכי נשמתו – והוא מובל אל הוטרינר.

כשהדוב הרעב הזה נתקל בחוות דבש בטורקיה, הוא בטח חשב שזכה בקופה. שם, לכאורה היו כוורת אחרי כוורת מלאות בדבש המתוק האהוב הזה בהישג יד. הוא לא חשב פעמיים והתחיל לזלול. אבל הדוב קיבל יותר ממה שהוא התמקח עליו. זה לא היה הדבש היומיומי שאליו הוא רגיל. וזה גרם לו ללא מעט תופעות.

מסתבר שסוג הדבש שהדוב אכל, נקרא “דלי בל” – הידוע גם בשם “דבש מטורף”. הדבש מופק על ידי דבורים שאוספות אבקה מפרחים ספציפיים ממשפחת הרודודנדרונים שמקורם באזור. במשך אלפי שנים, אנשים קוטפים “mad honey” הן על המתיקות והן על השפעותיו הפסיכואקטיביות.

במינונים קטנים יותר, הוא יכול ליצור תחושות של אופוריה ואף לגרום להזיות. עם זאת, אפשר לאכול יותר מדי “mad honey”. ולפי המראה שלו, זה בדיוק מה שהדב עשה. למרבה המזל, אנשים מצאו אותו ונשאו אותו לווטרינר לטיפול.

הדוב רק ניסה למלא את בטנו – לא לחוות חוויה פסיכדלית חוץ-גופית. אבל למרבה המזל, הטריפ שלו לא נמשך לנצח. על פי משרד החקלאות והיערות של טורקיה, ששיתף את הידיעה על ההרפתקה של הדוב: “[הוא] במצב בריאותי תקין, והצוותים שלנו ממשיכים בטיפול.”

הדוב יהיה כשיר לשחרור בקרוב – בתקווה שיזכור להימנע מחוות הדבש הספציפית הזו במהלך מסעותיו העתידיים לחיפוש אחר מטעמים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Click to access the login or register cheese
Scroll to Top