myHerb

הזגזוג של האו”ם; שינה את הכותרת “מסווגים מחדש את הקנאביס, שאינו נחשב עוד לסם מסוכן”

נציבות האו\”ם לסמים נרקוטיים (CND) קיבלה מספר החלטות ביום רביעי (2 בדצמבר), מה שהוביל לשינויים באופן בו מתייחסים לצמח הקנאביס ברמה הבינלאומית, כולל סיווגו מחדש, והוצאתו מתוך רשימת ה- \”סמים המסוכנים\”.

שימו לב, עדכון חדש: היום (09.12), נכנסתי לכתבה באתר הרשמי של האו\”ם, פתאום אני רואה שהם שינו את הכותרת מ-

\”UN commission reclassifies cannabis, no longer considered risky narcotic\”

ל- \”UN commission reclassifies cannabis, yet still considered harmful\”

ובתרגום לעברית:

  • מלכתחילה הכותרת הייתה: \”ועדת האו\”ם מסווגת מחדש את הקנאביס, שאינו נחשב עוד לסם מסוכן\”.

  • הכותרת השתנתה ל- \”ועדת האו\”ם מסווגת מחדש את הקנאביס, אך עדיין הוא נחשב כמזיק\”

אני מזכיר לכם, שהשינוי ההוא שהאו\”ם הצהיר עליו, נעשה אחרי הצבעה ואחרי כל השלבים הנדרשים. ופתאום, הם מתנדנדים?

האם האו\”ם שינה את הכותרת בגלל לחץ חיצוני ושוחד?

אני חושב שכן, ישנם אינטרסנטים רבים, רובם טייקונים שקשורים לשוק הכדורים ובעלי אחוזים בחברות שמייצרות מיליארדים בשנה. הכסף יכול לעשות הרבה, לקנות הכל כולל דיעות, אנשים שנמצאים בעמדות מפתח ומחליטים עלינו וכל מיני מומחים – שמוכנים לוותר על תוצאות מחקריהם רק בשביל כסף.

ארגון רציני, \”נקי כפיים\” מושחת

אז, מן הסתם, גם לשנות כותרת בארגון בינלאומי, כביכול ארגון רציני ו\”נקי כפיים\” זה קלי קלות. הארגון הזה הוא רקוב ומלא בשוחד. לדעתי ארה\”ב בהובלת טראמפ, לא סתם יצאה מארגון הבריאות העולמי. יש שם זליגת כסף לצדדים והרבה שחיתות וחוסר יעילות. אם האו\”ם יסגר אף אחד לא ירגיש את זה לדעתי.

משחק שחמט אינטרסנטי; אחרי הכסף מגיעה התאווה לשליטה

הטייקונים רואים בחיים כמשחק שחמט, הם מסתכלים קדימה ורואים הפסדים גדולים עקב הלגליזציה. כפי שהנתונים בארה\”ב במקומות בהן ישנה לגליזציה או אי הפללה של קנאביס, ישנה ירידה בצורך של המטופלים בסמים הנרקוטיים, או שהם מסתפקים בחצי מהכמות (מקור). מדובר באופיאטים, נגד כאבים חזקים שגורמים לתלות פיזית ונפשית קיצונית, ונחשבים לממכרים ביותר שמתקבלים במרשם.

גמילה שעשויה להיגמר במוות

וגם השימוש בבנזודיאזפינים המסוכנים יורד (מקור) אגב, גמילה מהירה מהבנזו עשויה לגרום לפרכוסים ומוות, תכתבו בגוגל \”Benzo Withdrawal\”. באופן כללי אנשים פחות נשענים על \”תרופות\” בעלי תופעות לוואי הרסניות ורחבות הרבה יותר מצמח הקנאביס.

הצבעה היסטורית של 27 בעד, 25 נגד ונמנעת אחת

לאחר סקירת סדרה של המלצות של ארגון הבריאות העולמי (WHO) לגבי צמח הקנאביס ונגזרותיו, ה- CND סיווג את הקנאביס בקטגוריית \”סמים נרקוטיים\” עוד משנת 1961 – והוא מצוי לצד אופיואידים קטלניים וממכרים.

53 המדינות החברות ב- CND הצביעו על הסרת הקנאביס מהרשימה של החומרים המסוכנים – בה הוא הוצב במשך 59 שנים. עם הצבעה היסטורית של 27 בעד, 25 נגד, ונמנעת אחת, ה- CND פתח את הדלת להכרה בפוטנציאל הרפואי והטיפולי של תרופת הפנאי הנפוצה בעולם, שעדיין אינה חוקית.

\”לשקול מחדש את החוקים על השימוש בצמח למטרות פנאי\”

יתרה מכך, על פי דיווחי החדשות, ההחלטה עשויה גם להניע מחקר מדעי נוסף על תכונותיו הרפואיות של הצמח, ולשמש כזרז למדינות להכשיר את התרופה לשימוש רפואי, ולשקול מחדש את החוקים האוסרים על השימוש בצמח למטרות פנאי.

מקורות:
*דעה אישית
*הכתבה פורסמה באתר הרישמי של האו\"ם: https://news.un.org/en/story/2020/12/1079132
https://www.liebertpub.com/doi/full/10.1089/can.2018.0020
https://www.sciencedaily.com/releases/2019/08/190807092350.htm

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Click to access the login or register cheese
Scroll to Top