myHerb

הפטריות שבינינו: 4 דרכים מדהימות שהפטריות משפיעות על העולם

מי ידע שיש כל כך הרבה שימושים מדהימים לפטריות? מיצירת אלטרנטיבות מעור ופלסטיק חדשניות וכלה בבגדים ידידותיים לסביבה, יותר ויותר מוצרים מיוצרים כעת מפטריות פשוטות.

לעתים קרובות משתמשים במיסיליום (או תפטיר) – רשת השורשים הצומחת מתחת לפטריות – היצרנים מייצרים שלל מוצרים מדהימים, ולעיתים מהונדסים להפליא. למיסיליום היתרון הנוסף הוא שהוא קומפוסטטי לחלוטין לאחר תום השימוש בו, כלומר מתכלה באופן ידידותי לסביבה.

לכן אין זה פלא שהצרכנים מקבלים יותר ויותר את הרעיון של מוצרים ירוקים יותר עם השפעה פחות שלילית על כדור הארץ.

אלטרנטיבות לעור ופלסטיק – עשויים מפטריות

ייצור עור עובר שינוי פרדיגמה גדול מאז היווצרותם של מוצרים כמו אלטרנטיבות העור של MycoWorks. מרגיש ומופיע ממש כמו עור גמיש וללא כל התכונות עתירות המשאבים שקשורות לבעלי חיים, MycoWorks משתמש במיסיליום הצומח במהירות כדי ליצור חומר בר-קיימא, תכליתי ונטול בעלי חיים. המוצר שלהם עמיד, צבוע בקלות כמו עור של בעלי חיים, וניתן לגדל אותו כמעט בכל גודל וצורה.

\"\"

ענף אריזות הפלסטיק הוא תחום נוסף שרואה שינויים מהותיים ביחס לקיימות בשימוש בפטריות, שכן עסקים הנעים בין ייננים ליצרני חומרת מחשבים מזהים את הפסולת העצומה הכרוכה בחומרי אריזה לשימוש חד-פעמי. חברות כמו MushroomPackaging.com מחפשות לשנות את הלך הרוח הזה, עם פתרונות אריזה המיוצרים ממסיליום שאינם רעילים ומתכלים.

בתי קפה המתמחים במשקאות פטריות עשירים במרכיבים מזינים

בתי הקפה המסוגננים של Shroom Room בניו יורק ובלוס אנג\’לס עשויים להופיע על פני השטח כניסיונות טרנדיים לתפוס כותרות ודולרים מכיסכם, אך למעשה הם מהווים סימנים לפופולריות הגוברת של פטריות כמזון-על. אנשים בהודו ובסין משלבים פטריות מרפא בתה, תמיסות ומרקים במשך אלפי שנים, Shroom Room מציין את היתרונות הבריאותיים הרבים שלהן, ומגביר את הכל ממצב הרוח ועד הליבידו. צ\’אגה וקורדיפס הן עיניין רציני.

\"\"

קפה פטריות לרכישה

ניקוי פסולת רעילה

נפט שנשפך, אזורי פסולת רעילה והחומר המזיק שנותר אחרי שריפות בר – כולם יכולים להיות מטופלים על ידי פטריות בתהליך טבעי המכונה: Mycoremediation. מכיוון שפטריות פועלות כמפרקות מעולות בסביבות רבות, במהלך מיליוני שנים הן פיתחו מיומנויות ייחודיות לפירוק פחמימנים וכימיקלים אורגניים אחרים. אנזימים במיסיליום ידועים לשמצה בפירוק כימיקלים רעילים, ומפחיתים בהדרגה פחמימנים כבדים יותר לתרכובות קלות יותר שפוגעות פחות בבני אדם. עם הזמן הן שוברות את אותם מזהמים סביבתיים ומחזירים את האדמה למצב בריא.

מיסיליום (תפטיר) המזין דבורי דבש

רוב הגננים והחקלאים הנלהבים יכולים לספר לכם שאוכלוסיות דבורי הדבש נמצאת בירידה תלולה מאז 2006. בממוצע, בארה\”ב עדים להפסדים של כוורת דבורי דבש של 30% בשנה, מה שמעלה חששות כבדים בנוגע לביטחון המזון העולמי והגירעונות הפוטנציאליים בהאבקת יבולים לשנים הבאות. אחרי הכל, הדבורים הן סוסי עבודה קטנים של הטבע, ועושות את העבודה המייגעת של האבקה של עצים וירקות. כעת מדענים ב- Fungi Perfecti מפתחים תמצית mycelium המגדילה את המערכת החיסונית של הדבורים, כמו גם מכשיר מזין (המכונה מזין הדבורים \”BeeMushroomed Bee Feeder\”) שמנגיש תמצית פטריות ריפוי לדבורים. זהו פיתרון פשוט שיכול להיות בעל השלכות מאסיביות על בריאות הדבורים העולמית – ובריאות האדם.

https://www.forbes.com/sites/davidcarpenter/2019/11/26/fungus-among-us-5-incredible-ways-that-mushrooms-are-transforming-the-world/#7950a122705d

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Click to access the login or register cheese
Scroll to Top