myHerb

הקלה על כאבים בטבעיות: צמחי מרפא ותוספי תזונה לכאב כרוני

אם אתם חיים עם כאבים, הוספת צמחי מרפא לשגרה עשויה לעזור להקל על אי הנוחות שלכם, במיוחד בשילוב עם פעילות גופנית סדירה, דיאטה ותרגול של טכניקות הרפיה.

השורש למצבים רבים הגורמים לכאב כגון דלקת פרקים, כאבי גב ודלקת בגידים הוא דלקת, תגובה טבעית לחיסון לזיהום או לפציעה. בנוסף לגרימת כאב, דלקת – אם היא הופכת להיות כרונית – מהווה גורם סיכון למחלות כרוניות כמו סרטן, מחלות לב, כלי דם וסוכרת.

להלן מבט על שישה עשבי תיבול המשמשים לעיתים קרובות להקלה על כאבים טבעיים:

1. כורכום (Turmeric)

זהו תבלין איורוודי הידוע כמפיג כאבי מפרקים, הכורכום מכיל תרכובת נוגדת חמצון הנקראת כורכומין. במחקר שפורסם בשנת 2007, גילו מדענים כי כורכומין יכול להכריע את החלבונים הפרו-דלקתיים הנקראים ציטוקינים. התרכובת כורכומין עשויה לסייע גם בהפחתת הכאב הקשור להפרעות אוטו-אימוניות ודלקת בגידים.

חוקרים שבדקו שילוב של כורכום עם שני חומרים נוספים, ציפורני השטן והברומלין, בקרב חולים הסובלים מכאבי דלקת מפרקים ניוונית, מצאו כי התערובת הקלה על הכאב. המטופלים נטלו שתי כמוסות של 650 מיליגרם פעמיים או שלוש ביום.

\"\"

טיפ: כורכומין בטכנולוגיית \”Meriva\” המכיל פלפל שחור יעיל יותר בשיכוך הכאב עקב ספיגה יעילה יותר מאשר כורכומין רגיל.

[products ids=\”8793,34323\”]

2. ציפורני השטן \”Devil\’s Claw\”

הצמח מדרום אפריקה עשוי לשמש באופן מסורתי לטיפול בדלקת מפרקים שגרונית, עלול לטפל בכאבים הנובעים כתוצאה מהפרעות דלקת מפרקים ניוונית, דלקת גידים ובעיות בגב ובצוואר.

\"\"

במחקר שנערך ב -2007 בקרב 259 אנשים הסובלים ממצבים ראומטיים, החוקרים גילו כי 60 אחוז מחברי המחקר הפחיתו או הפסיקו את תרופת הכאב שלהם לאחר שמונה שבועות של נטילת תוסף תזונה של ציפורני השטן. נראה שהעשב שיפר את איכות חייהם של המשתתפים.

[product id=\”253086\”]

3. פטריית צ\’אגה

לצ\’אגה יש יכולת לעורר את התגובה החיסונית ולהפחית את הדלקתיות מה שהופך אותה לאדפטוגן חזק מאוד לגוף. צ\’אגה נוגדת דלקת, מקלה על כאבים, מטהרת את הדם ומגנה על הכבד.

[products ids=\”34264,11234\”]

4. קליפת עץ ערבה לבנה (White Willow Bark)

היא מכילה תרכובת דמוי אספירין המכונה סליצין (salicin), קליפת ערבה לבנה שימשה זה מכבר כתרופה טבעית לדלקת וכאב. נמצא כי היא יעילה כמו תרופות הרפואה הקונבנציונאלית בהפחתת כאבים בקרב אנשים עם בעיות ברכיים וירכיים קלות עד יחסית קשות במחקר שנערך בשנת 2008.

\"\"

קליפת ערבה לבנה עשויה גם להקל על כאבי גב חריפים, כאבי מפרקים ודלקת מפרקים ניוונית. עם זאת, בדומה לאספירין, הקליפה עלולה לגרום להפרעת בטן, להשפיע על תפקוד הכליות, להאריך את זמן הדימום ולהגדיל את הסיכון לדימום. כמו כן, ילדים לא צריכים להשתמש בהם.

לרכישה: 100 כמוסות תמצית קליפת העץ ב- 17 ש\”ח בלבד

5. בוסווליה (Boswellia)

מקורו של שרף אשר נמצא בקליפת עץ הלבונה (frankincense), הוכח כי Boswellia מסכל תגובות כימיות המעורבות בדלקת. מתרגלי המסורת האיורוודה השתמשו זה מכבר בבוסווליה לטיפול בדלקת מפרקים.

לרכישה: תמצית בוסווליה 120 כמוסות צמחיות 52 ש\”ח בלבד

6. ברומלין

סוג של אנזים המופק מגבעולי אננס, ברומלין מפחית את רמות הפרוסטגלנדינים (prostaglandins), שהם הורמונים המעוררים דלקת. ברומלין עשוי להועיל לאנשים הסובלים מדלקת פרקים ומצבים הקשורים במתח שרירים ושלד (כמו תסמונת TMJ), כמו גם לאנשים הסובלים מדלקת הקשורה לטראומה. יתרה מזאת, האנזים עשוי לקדם ריפוי בשרירים וברקמות החיבור.

לרכישה: ברומלין 120 כמוסות צמחיות 58 ש\”ח בלבד

7. ג\’ינג\’ר

בזמן שלגימת תה ג\’ינג\’ר יכול לסייע בהקלה על גודש הקשור בקור, תוספי תזונה של ג\’ינג\’ר עשויים לעזור להקל על הכאב. מחקרים מצביעים על כך שג\’ינג\’ר עשוי להרגיע כאבי מפרקים, אולי על ידי הורדת רמות הפרוסטגלנדין (prostaglandin) בגוף.

מחקר אחד משנת 2005 אף הצביע על כך שג\’ינג\’ר יכול להפחית כאב ודלקת בצורה יעילה יותר מאשר תרופות אנטי דלקתיות שאינן סטרואידיות (כמו אספירין).

לרכישה: תמצית ג\’ינג\’ר 90 כמוסות צמחיות 29 ש\”ח בלבד

יש לקרוא אזהרות בתווית המוצר לפני הצריכה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Click to access the login or register cheese
Scroll to Top