myHerb

מדענים מאמינים כי הם מצאו בעל ברית במאבק נגד זיהום הפלסטיק – פטריות

דו\”ח שפורסם על ידי Kew Gardens בלונדון טוען כי נמצאה פטרייה שיכולה לפרק פלסטיק \”שבועות ולא שנים\”. מומחים אומרים כי הפטרייה, המכונה Aspergillus tubingensis, שנמצאה בפקיסטן, מסוגלת לפרק פלסטיק כגון פוליאוריתן פוליאסטר.

הדו\”ח, אשר כלל 100 מדענים מ -18 מדינות, מצא כי 2,189 מינים חדשים של פטריות נמצאו במהלך 2017. בעוד מוערך כי בין 2.2 מיליון ל -3.8 מיליון מינים עדיין לא התגלו.

חשיפת החיים הימיים לכימיקלים רעילים שיכולים בסופו של דבר להופיע כאוכל על הצלחת שלנו

כיום גדל והולך השיח הציבורי בנושא פסולת פלסטיק, פסולת הפלסטיק באוקיינוס ​​צפויה לשלש את עצמה עד 2050. פלסטיק חונק חיות בר ימיות, וגם נכנס לשרשרת המזון באוקיינוס ​​- חשיפת החיים הימיים לכימיקלים רעילים שיכולים בסופו של דבר להופיע כאוכל על הצלחת שלנו.

הפורום הכלכלי העולמי. עד 2050, יהיה יותר פלסטיק מאשר דגים באוקיינוסים

כ -150 מיליון טונות של פלסטיק כבר צפות באוקיינוסים של כדור הארץ – עם שמונה מיליון טון נוספים שנכנסים למים מדי שנה, לפי הפורום הכלכלי העולמי. עד 2050, יהיה יותר פלסטיק מאשר דגים באוקיינוסים. והדבר יקרה אם שיעור השלכת פסולת הפלסטיק לים תימשך בשיעורה הנוכחי.

פטריות יכולות לפרק את המזהמים תוך שבועות

פטריית האספרגילוס הוצגה בדו\”ח של \”State of the World’s Fungi 2018\”, אשר תיעד גם כי פטריות הן אופטימליות בייצור חומרי בניין בר קיימא ומסוגלות להסיר מזהמים מאדמה ומי שופכין. בעוד שתהליך פירוק הפלסטיק לוקח בדרך כלל שנים. הפטריות, שהתגלו לראשונה גדלות במזבלה פקיסטנית בשנת 2017, יכולות לפרק את המזהמים תוך שבועות אחדים.

פטריית האספרגילוס יכולה לגדול על פני השטח של הפלסטיק, שם היא מפרישה אנזימים שמפרקים את הקשרים הכימיים בין מולקולות הפלסטיק.

\"Catherine
\”יכולת זו יש פוטנציאל להתפתח לאחד הכלים הדרושים נואשות כדי להתמודד עם הבעיה הסביבתית הגוברת של פסולת פלסטיק\”, נכתב בדו\”ח. הדו\”ח נערך על ידי צוות חוקרים בגן הבוטני המלכותי \”Kew Gardens\”, שהוא אחד המוסדות המובילים בעולם למחקר פטריות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Click to access the login or register cheese
Scroll to Top