myHerb

אוניברסיטת ברקלי, שבקליפורניה הודיעה כי היא משיקה מרכז חדש, המוקדש למחקר וחינוך על פסיכדלים

במרכז החדש, מדענים ישתמשו בחומרים פסיכדליים כדי \”לחקור קוגניציה, תפיסה, רגש ובסיסיהם הביולוגיים במוח האנושי\”, זו על פי ההודעה לעיתונות. במקביל, המרכז החדש ישקיע משאבים ליידע את הציבור על \”תחום המחקר המתקדם במהירות\”.

בתור התחלה, המרכז למדע הפסיכדלים UC ברקלי –  יבחן את הפסילוסיבין, המרכיב הפסיכו-אקטיבי העיקרי של מה שמכונה \”פטריות קסם\”. מחקר זה ממומן בחלקו על ידי תרומה אנונימית של 1.25 מיליון דולר.

\”מעולם לא היה תזמון טוב יותר להקים מרכז שכזה\”, אמר מדען והנוירולוג של ברקלי מר דייוויד פרסטי, חבר ומייסד המרכז. \”חידוש המדע הבסיסי והקליני על פסיכדלים צובר תאוצה ומייצר עניין רב בקרב אנשים רבים.\” כדברו.

 

50 years after political & cultural winds slammed shut the doors on psychedelic research, Berkeley is making up for lost time by launching the campus’s first center for psychedelic science & public education. 🍄@UCBerkeleyNeuro https://t.co/lIdtG3KOkR

— UC Berkeley (@UCBerkeley) September 14, 2020

נקודת מבט אחרת על מחלת הנפש; הבנה מעמיקה יותר על המוח האנושי, התודעה וללמוד יותר על עצמנו

הצמחים הפסיכדלים יכולים לתת לאנשים נקודת מבט אחרת על מחלת הנפש שלהם, כמו דיכאון קשה, שכולל הערכה עצמית נמוכה ומוטיבציה נמוכה. בעזרת הפסיכדלים, שימוש באלכוהול והתמכרות לסמים אחרים, עשויים להיפסק. בעקבות תכונת שינוי הדפוסים החוזרים שמזיקים לנו.

שנית, פסיכדלים עשויים לעזור לנו כבני אדם להשיג הבנה מעמיקה יותר על המוח האנושי, התודעה וללמוד יותר על עצמנו. \”זה כלי נוסף שנוכל להשתמש בו כדי לבחון את המוח והתודעה,\” אמר סילבר.

חוויות מיסטיות ורוחניות חזקות

שלישית, צמחים או פטריות פסיכדליות מאפשרות לאנשים לחוות חוויות מיסטיות ורוחניות חזקות. באוניברסיטת – UC ברקלי, חוויות אלה יושוו לחוויות שאינן פסיכדליות.

\"אוניברסיטת

מה שמאפשר לאנשים לראות את עצמם ואת החיבור ו/או הקשר שלהם ל\”עולם בדרכים חדשות ומועילות\” זהו משהו שצמחים או פטריות פסיכדליות יכולות לעשות, אמר בהצהרתו מדען נוירולוגיה, דיוויד פרסטי ממחלקת מדעי המוח באונ\’ UC ברקלי.

מחקרים הניבו תוצאות מדהימות במקרים קשים, שעמידים לטיפולים רפואיים קונבנציונאליים

המחקר נועד להשלים מחקרים שנערכו במוסדות אחרים שהתמקדו בפסיכדלים כמו מרכז דומה, שהושק באוניברסיטת ג\’ונס הופקינס, בשנה שעברה.

\”חלק ממחקרים אלה, הניבו תוצאות מדהימות במקרים קשים, שעמידים לטיפולים רפואיים קונבנציונאליים\”, אמר הנוירולוג ומומחה מדעי המוח מאונ\’ ברקלי, מייקל סילבר, מנהל המרכז החדש. \”העניין מצביע על כך, שתרכובות פסיכדליות עשויות להוות תקווה חדשה לאנשים הסובלים מהפרעות אלה.\”

החוקרים ישתפו פעולה גם עם האיגוד התיאולוגי לתארים מתקדמים (Graduate Theological Union) בכדי ליצור \”תוכנית למידה סוחפת בנושא פסיכדלים ורוחניות\”. התכנית תכלול הכשרה של אנשים להיות \”מנחים\” בטקסים פסיכדליים. תוכנית האימונים תבחן את \”הפן התרבותי והרוחני של הפסיכדלים\”.

\”הכשרת מנחים בנושא היא חלק חיוני בפרויקט זה\”, אמר סם שונקוף, פרופסור באיגוד התיאולוגי לתארים מתקדמים.

חוקרים במרכז ינסו לגלות יישומים טיפוליים פוטנציאליים שיאפשרו הפסיכדלים, לבריאות הנפש, על ידי לימוד המנגנונים הבסיסיים בחוויה הפסיכדלית. הם מתכננים לבחון כיצד הזיות חזותיות פועלות במוח, כמו גם את ההשפעות ארוכות הטווח של נטילת חומרים אלה על \”עמדות חברתיות ופוליטיות, זהות ועמידות בפני לחץ\”.

מרכיבים פסיכדליים טבעיים ביכולתם לפתוח פתח אל ראיית הנפש וחיבורה לעולם בדרכים חדשות ומועילות יותר\”, אמר פרסטי. \”העניין מוערך על ידי מסורות שמאניות במשך אלפי שנים. המדע בוחן כעת דרכים חדשות לחקור את התחום הנ\”ל.\”

פרופסור לעיתונאות מייקל פולן, מחבר הספר \”כיצד לשנות את דעתך: מה המדע החדש של הפסיכדלים מלמד אותנו על התודעה, מוות, התמכרות, דיכאון והתעלות (Transcendence), גם כן יהיה מעורב.

 

UC Berkeley launches a new center for psychedelic science and education. The center will conduct research using psychedelics to investigate cognition, perception, and emotion. The center is also developing a program to educate others about this research. https://t.co/1aZAo1RHI4 pic.twitter.com/fyDuhQrGby

— BerkeleyNeuroscience (@UCBerkeleyNeuro) September 17, 2020

\”אנחנו באמת מעוניינים במה שפסיכדלים יכולים ללמד אותנו על תודעה, תפיסה, יצירתיות ולמידה\”, אמר פולן. \”לפסיכדלים יש ערך מסוים בשלב מאוחר יותר בחיים מכיוון שאאתה כ\”כ תקוע בדפוסים החוזרים הישנים שלך. הפסיכדלים נותנים לך את היכולת לנער אותם ולהשתחרר מדפוסים חוזרים אלו.\”

הקמת המרכז הפסיכדלי באוניברסיטת ברקלי, שבקליפורניה, קורה בעיצומה של תנופה ותנועה כלפי רפורמה פסיכדלית לאומית, כאשר פעילים ברחבי העולם דוחפים לשים קץ להפללה של חומרים אנתאוגניים.

גורמים רשמיים באוקלנד, קליפורניה, ביטלו את ההפללה על החזקתם של כל הצמחים והפטריות הפסיכדליים

בחודש מאי 2019, דנוור, הפכה לעיר האמריקאית הראשונה, שביטלה את ההפללה על החזקת הפסילוסיבין, כאשר אושרה באמצעות הצבעה מקומית. זמן קצר לאחר מכן, גורמים רשמיים באוקלנד, קליפורניה, ביטלו את הפללתם של כל הפסיכדלים על בסיס צמחים ופטריות. מועצת העיר בסנטה קרוז, קליפורניה, הצביעה לשנות את אכיפת החוקים נגד פסיכדלים לסדרי העדיפויות הנמוכים ביותר של העיר.

בחודש שעבר, שר הבריאות בקנדה העניק פטורים המאפשרים לחולי סרטן מסוימים להשתמש בפסילוסיבין באופן חוקי לטיפול כשהם לקראת סוף חייהם.

ממשלת קנדה תצטרך להשיב רשמית לעתירה הקוראת לאי הפללה של פסיכדלים, לאחר שלאחרונה אספה כמעט 15,000 חתימות – במקביל ישנן עבודות חקיקה שעשויות לגרום לרפורמה לצאת לפועל.

מקורות:
https://news.berkeley.edu/2020/09/14/uc-berkeley-launches-new-center-for-psychedelic-science-and-education/
https://sanfrancisco.cbslocal.com/2020/09/17/uc-berkeley-announces-new-research-project-on-psychedelic-drugs/
https://www.marijuanamoment.net/new-psychedelics-research-and-education-center-launched-at-uc-berkeley-as-reform-movement-grows/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Click to access the login or register cheese
Scroll to Top