myHerb

בחורף הזה תגדלו את התבלינים שלכם בעצמכם

אחת הדרכים הקלות להוסיף טעם למזון היא ע\”י הוספה של עשבי תיבול כמו פטרוזיליה, טימין ובזיליקום. ובעוד שרבים מאיתנו מגדלים עשבי תיבול טריים בקיץ, בסתיו אנו חוזרים לשימוש בעשבי תיבול יבשים מהחנות בבישול שלנו.

למה? כי צמחי מרפא רבים, במיוחד אלה מאקלים ים תיכוני, אינם משגשגים כאשר מגדלים אותם בעונת החורף. הם רוצים יותר אור ממה שאורך היום החורפי הקצר שלנו מספק. בנוסף, הם לא משוגעים על התנאים היבשים בתוך ביתינו. זו הסיבה שצמחי הבזיליקום או הרוזמרין שתניחו על אדן החלון עלולים לאט לאט לרדת ככל שיחלפו השבועות.

עם זאת, ישנן דרכים מסוימות לעקוף את האתגרים הללו. ראשית, התבונן באור שלך. שים לב כי העציץ על החלון פונה דרומה ומקבל לפחות שמונה שעות שמש בכל יום. אם אין לך חלון פונה דרומה, תצטרך להשתמש באור גידול. תוכלו לקנות גופי תאורה מפוארים לגידול עשבי תיבול, ירקות ומיקרו-ירקות בתוך הבית, אך תוכלו להשתמש גם בגוף תאורה ניאון רגיל או בנורת ליבון פשוטה וזולה.

זה משתלם גם מבחינת המים להשקות כאשר האדמה יבשה, לא בלוח זמנים. מכיוון שרוב עשבי התיבול רוצים אדמה סחוטה היטב, בחרו בעציצים שיש בהם חורי ניקוז.

למצוא צמחי עשב בסתיו יכול להיות אתגר, אך שווקים רבים של חקלאים מקומיים, חנויות מכולת ואפילו משתלות כל השנה שומרות שתילי עשב טריים. גדלו את עשבי התיבול שאתם אוהבים לאכול. לרוב בקולינריה מעדיפים תבלינים כמו בזיליקום, פטרוזיליה איטלקית ואורגנו יווני.

חובבי תה צמחים יכולים לשתול לימונית, ורבנה ונענע.

חמישה עשבי תיבול לגדל בתוך הבית:

1. פטרוזיליה

אפשר לגדל גם פטרוזיליה וגם פטרוזיליה איטלקיות בתוך הבית, אבל נראה לי שעדיף יותר על אדן החלון. פטרוזיליה איטלקית רוצה לגדול בגדול, אבל גדולה מדי עבור רוב החללים הפנימיים. שלא כמו עשבי תיבול רבים, לפטרוזיליה צרכי לחות בינוני-גבוה ואוהבת אספקת מים עקבית. השגיח על האדמה והשקה כשהיא יבשה למגע. פטרוזיליה יכולה גם לקחת פחות אור, כך שאם אין לך חלון בהיר ופונה לדרום, פטרוזיליה עשויה להיות האפשרות הטובה ביותר עבורך.

2. רוזמרין

לפני שנים נאבקתי בגידול רוזמרין בתוך הבית כשהצמחים גוועים במהירות או נופלים קורבן לאקרית אדומה (עכביש קטן ומזיק). עכשיו אני יודע איפה טעיתי: לא שמתי את הרוזמרין שלי בחלון פונה דרומה והשקתי. כיום צמחי הרוזמרין החורפיים שלי נמצאים על חלון המטבח שלי שמקבל אור ישיר ברוב שעות היום ואני משקה רק כל שבוע-שבועיים, כשהאדמה יבשה. אני גם מרסס את הצמחים עם מים כל כמה ימים מה שמקטין את התרחשותם של מזיקים כמו אקרית אדומה תוך מתן לחות צנועה.

3. בזיליקום

בזיליקום הוא מלך בין עשבי תיבול קולינריים, מוערך בטעמו הייחודי שטוב כל כך לפסטה וגם לפיצה. ובעוד שבזיליקום נחשב בדרך כלל לקל לגידול, הוא זקוק להרבה אור. זה המקום בו נורה לגידול שימושית ומוסיפה כמה שעות נוספות של אור יומיומי לצמחים.

\"\"

4. אורגנו יווני

אורגנו יווני הוא אחד מהעשבים הקלים יותר לגידול בתוך הבית כאשר הצמחים מייצרים תל יפה של עלים קטנים אפורים-ירוקים. מפזרים את העלים הקצוצים על פיצה וירקות קלויים, כמו גם כתוספת לסלט ותבשילים. הוא די סובלני בגינה וכשמגדלים בפנים יש לו גם צרכים נמוכים של מים.

5. מליסה (Lemon Balm)

בן דוד של המנטה, ניחוח לימוני עז העושה את התה נפלא. הצמחים זקוקים לאור ולחות רגילה, אך בדרך כלל אינם תובעניים מידי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top