myHerb

450,000 עצים יישתלו כדי לצנן את רחובות ערי ישראל

הממשלה אישרה תוכנית לאומית לשתול כ- 450,000 עצים ברחובות ערי ישראל בשני העשורים הבאים, במטרה להילחם בשינויי האקלים ולקרר את הרחובות.

שתילת עצים באזורים עירוניים אמורה להוריד את הטמפרטורות, לקדם אורח חיים בריא יותר ולהפחית את ההשפעות השליליות של שינויי האקלים. כפי שיודע כל מי שאי פעם ניסה ללכת ברחובותיה הלוהטים של ישראל בשיא הקיץ, מכת השמש נמצאת במרחק צעד אחד בלבד. אבל תוכנית חדשה זו אמורה להפוך טיולים שכאלה בשיא החום, לעניין הרבה יותר ירוק ומוצל.

העצים אמורים להיות נטועים לאורך כמעט 2,000 מייל ב-100 רשויות מקומיות, מה שיספק למדרכות העמוסות הולכי הרגל הצללה מתמשכת של 70 אחוז עד 2040. “ממשלת ישראל הציבה את משבר האקלים בראש סדר העדיפויות שלה, וחלק נכבד מההתמודדות איתו הוא קידום נטיעת עצים עירונית”, ציין המשרד להגנת הסביבה באתר האינטרנט שלו.

“פעולת שתילה מאסיבית תשפר את הנוחות התרמית במרחבים עירוניים, תקדם אסתטיקה ואורח חיים בריא יותר, תפחית משמעותית את אזורי החום ותתרום להפחתת ההשלכות השליליות האחרות של שינויי אקלים והזיהום בערים”.

כיסויי הצל שמספקים העצים הקיימים ימופו, יימצא מימון להשקעה ביערות עירונית, וכן יעודכנו תקני הבנייה הירוקה כך שיתייחסו לנטיעת עצים חדשים ולשימור הקיימים, הוסיפו במשרד.

תוכנית רב שנתית של 700 מיליון דולר תגובש על ידי המשרדים הרלוונטיים ותובא לאישור הממשלה במסגרת דיוני התקציב לשנים 2023-2024.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Click to access the login or register cheese
Scroll to Top