myHerb

עובד זר במצב קשה עקב הרעלת פטריות, 2 נוספים אושפזו

שלושה גברים בישלו פטריות שמצאו בזמן טיול ליד ירושלים; אזרח סיני חובר למכונת תמיכה בחיים לאחר שמצבו הידרדר במהירות.

שלושה עובדים זרים אושפזו, אחד במצב קשה, לאחר שהכינו מרק מפטריות שמצאו גדלות ביער ליד ירושלים, כך מסרו גורמים רפואיים ביום ראשון. הגברים כנראה אכלו את הפטריות מתישהו בשבוע שעבר. ביום שישי הגיעו שניים מהגברים למרכז הרפואי הדסה בירושלים עם תסמיני הרעלה.

שעות לאחר מכן, הגבר השלישי, אזרח סיני בן 49, הגיע בעצמו לבית החולים המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב כשהתלונן על תחושת חולשה ובחילה.

האיש הביא איתו תמונה של הפטריות שהוא וחבריו אכלו, כך דווח בוואלה. מצבו הידרדר כשהוא סובל מאי ספיקת כליות ונזק ללב. האיש חלה כל כך עד שהרופאים חיברו אותו למכשיר ECMO שסייע ללב ולריאות שלו.

Davide Puddu (Davide Puddu) at Mushroom Observer

רופא טיפול נמרץ אנדריי נבו אמר לוואלה כי הצוות הופתע מהמהירות בה הידרדר מצבו של האיש. “קשה להעריך את סיכויי ההחלמה שלו”, אמר נבו. בית החולים יצר קשר עם שני הגברים האחרים ופועל ליצור קשר עם משפחתו של החולה הקשה בסין, נכתב בדיווח.

אין תרופת נגד להרעלה והרופאים סיפקו לחולה את התמיכה הדרושה עד שההשפעות יחלפו. נבו ציין כי לצוותי הרפואה בישראל יש ניסיון מועט בהרעלת פטריות בשל היותה תופעה נדירה בארץ, והזהיר את הציבור לא לאכול שום דבר שאינו מכיר.

הגברים ככל הנראה אכלו פטריות אמניטה פרוקסימה (Amanita Proxima), כך דווח בערוץ 12.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top