myHerb

עיצובים מתוך מחשבה על קיימות; הפעילות הירוקה של Canva

החברה Canva הידועה בזכות תוכנת העיצוב אונליין המצליחה שלה וכוללת עוד מגוון פי’צרים ייחודיים למעצבים מתחילים ומקצועיים כאחד, שמה לעצמה למטרה לשפר את הפעילות שלה בענף הדיגיטלי לטובת קידום היעילות תוך הפחתת הזיהום ושימוש באנרגיה ירוקה.

אספנו כמה מן ההישגים של Canva בתחום הקיימות:

מהו עיצוב ידידותי לסביבה?

עבודות אמנות פיזיות מוגדרות כברות קיימא אם הן מורכבות מחומרים שעברו מחזור, חפצים שנמצאו, ועבודות שנעשות בתהליכים שאינם גורמים נזק למשאבי כדור הארץ. יצירות אלו, יחד עם דרכי הכנתן, דורשות להדגיש את ההידרדרות הסביבתית, יחד עם המציאות הקשה של שינויי אקלים. אך מה קורה כשמדובר בעיצוב דיגיטלי? האם הוא גם יכול לזהם?

התשובה היא: כן. עיצוב דיגיטלי יכול להיות מזהם וזאת בהתאם לשרת עליו מאוחסן האתר, האופן בו נעשה העיצוב ותוכנו.

מהו עיצוב דיגיטלי בר קיימא?

איך מעצבים גרפיים יכולים להיות ברי קיימא? הגודל, הצורה, הצבע, סגנון ההדפסה ובחירות הנייר שייעשו על ידי המעצב יקבעו בסופו של דבר את גודל טביעת הרגל האקולוגית. על ידי קבלת החלטות מושכלות, מעצבים יכולים להפחית את ההשפעה הסביבתית שלהם, וכתוצאה מכך להביא לפחות פליטת גזי חממה ושימוש יעיל יותר במשאבים טבעיים. עיצובים דיגיטליים שמעודדים שמירה על הסביבה, מציגים אנרגיה מתחדשת וממחישים את הצורך בשינוי היחס כלפי הסביבה אלו הם עיצובים ברי קיימא.

משרדים ברי קיימא

עיצוב בר קיימא שואף להפחית את ההשפעות השליליות על הסביבה, ואת הבריאות והנוחות של דיירי הבניין, ובכך לשפר את ביצועי הבניין. המטרות הבסיסיות של קיימות הן צמצום צריכת משאבים לא מתחדשים, מזעור פסולת ויצירת סביבות בריאות ופרודוקטיביות. תוכנית האירוח והרכש של Canva מציעה לחברי הצוות העובדים בחברה ארוחות בוקר וצהריים מדי יום.

“אנו מביאים את המזון הטרי שלנו מחוות העוסקות בחקלאות מתחדשת, והמזון הארוז והשירותים שלנו הם מעסקים שהם מיזמים חברתיים או בעלי השפעה חברתית חיובית.”

בחברה השקיעו בהפחתת הפסולת ע”י שימוש במערכות חדשות לניהול פסולת, כמו eWaste. והם ממחזרים את כל הפסולת האורגנית שלהם. כמו כן הם גם דאגו להסיר פלסטיק חד פעמי מהמטבחים ויש להם תוכנית שאפתנית לעבור למשרדים נטולי פסולת גלובליים.

מעבר לאפס נטו פליטות

הפעילות של Canva באוסטרליה הייתה ניטרלית פחמן מאז 2020. החל משנת 2021, כל הפעילות הגלובלית שלהם, כולל ההדפסה וחברות הבת, גם הן ניטרליות לפחמן.

“כעת נכנסנו לשלב Beyond Net Zero, שבו אנו מתמקדים בהתחדשות, בניית ההשפעה שלנו וריפוי כדור הארץ.”

פועלים על אנרגיה מתחדשת

הפעילות באוסטרליה מופעלת על ידי אנרגיה מתחדשת. בקנבה עובדים כעת על התאמת ייצור האנרגיה המתחדשת והשימוש בה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. הפעילות האזורית שלהם בפיליפינים, סין, ארה”ב ואירופה אמורה להתחיל לפעול בעתיד הקרוב.

“אתה מדפיס, אנחנו שותלים”

עבור כל הזמנת הדפסה המבוצעת עם Canva, הם שותלים עץ – זהו רעיון פשוט עם השפעה גדולה.

Canva נמצאת במשימה לתמוך באיכות הסביבה ולשמר את כדור הארץ באמצעות שחזור אדמות מוזנחות ומזוהמות המספקות משאבים קריטיים לקהילות מרוחקות ולחיות בר. על ידי שתילה והגנה על עצים, בקנבה משפרים את החזקת המים, המגוון הביולוגי וההגנה על בתי הגידול. תוך כדי יצירת הזדמנויות בחקלאות ובייעור חקלאי עבור חקלאים קטנים – לחקלאות בת קיימא יותר.

שקיפות בנתוני פליטת פחמן

ל- Canva חשוב להיות שקופים בגישה שלהם לאשראי הפחמן. ישנם שני סוגים עיקריים של זיכוי פחמן:

פרויקטי הימנעות/צמצום: הפחתת פליטות ממקורות שוטפים. למשל על ידי מימון יישום טכנולוגיות פחמן נמוכות יותר, כמו אנרגיה מתחדשת.
פרויקטים של סילוק/תפיסה: הוצאת CO2 מהאטמוספרה, לרבות באמצעות קיבוע על בסיס טבעי, כגון ייעור מחדש.

תבניות איכות הסביבה

הכוח של קנבה הוא להעצים את העולם באמצעות עיצוב. בחברה יצרו ספרייה עצומה של תבניות הקשורות בפעולות אקלים אשר מתרחבות ללא הרף. בשנת 2021, תבניות יום כדור הארץ הורדו כ- 3.1 מיליון פעמים. שימו את הקיימות באור הזרקורים חקרו את התבניות שתוכננו על מנת לעזור להעלות את המודעות לשינויי האקלים ולהוות השראה לקיימות.

צפו בתבניות עיצוב ייחודיות הקשורות באיכות הסביבה.

עיצובים ירוקים

“ההבנה כיצד כולנו יכולים לחיות יותר בקיימות ולהפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלנו, חשובה כעת יותר מתמיד. על ידי שימוש ושיתוף בתבניות אלה, תוכלו לחנך אחרים כיצד הם יכולים למלא תפקיד במאבק בשינויי האקלים.” – Canva

להעלות את מודעות הציבור

אנשים רבים מרגישים חסרי אונים במאבק בשינויי האקלים. אבל האמת היא שכולנו יכולים לעשות את שלנו. תבניות אלו מספקות לקהילה פעולות קטנות אך משמעותיות שהן יכולות לשלב בשגרת יומן. צפו בכל התבניות.

קיימות בבית

רוצים לפעול נגד שינויי האקלים, אבל לא יודעים מאיפה להתחיל? התחילו בבית! יש כל כך הרבה שינויים קטנים שאתה יכול לעשות בבית שישפיעו לטובה. התבניות האלה פשוט מגרדות את פני השטח בדיוק בנושא זה.

צריכה ברת קיימא

האוכלוסייה הגדלה במהירות שלנו אומרת שאנחנו צורכים יותר ויותר. כעת עלינו לאמץ בדחיפות הרגלי קנייה ברי קיימא יותר ולהפוך לצרכנים מודעים. הטיפים בתבניות אלו הם מקום מצוין להתחיל בו. צפו בכל התבניות.

“בני אדם הם כיום האיום הגדול ביותר על הסביבה, אבל אנחנו גם התקווה הגדולה ביותר שלו. כולנו ממלאים תפקיד ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לא לעשות כלום. ביחד, בואו נבנה עתיד בר קיימא!” – Canva

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Click to access the login or register cheese
Scroll to Top