myHerb

כיצד טכנולוגיה ישראלית מחלצת את ‘הטוב’ מהצמחים ומתאימה אותם לצריכה

חברה ישראלית משתמשת בתהליך “מהפכני” כדי להפיק את היתרונות הגדולים ביותר מהצמחים ולייצר מוצר, שמונע צריכת קלוריות ומרכיבים פחות רצויים אחרים.

“כשאלוהים נתן לנו את הצמחים ביום השלישי – כשהוא ברא את העולם – אלוהים נתן לנו 500,000 צמחים שכולם נשאו בעצמם תרכובות קריטיות, פעילות ומרפא, החשובות כל כך לגוף האדם”, אמר אילן סובל, מנכ”ל BioHarvest Sciences.

ועל ידי ניסיון להשיג, באופן מדעי את המיטב ממה שהצמחים מציעים, אומר סובל, שהחברה שלו הגיעה לפריצת דרך מדהימה.

“אנחנו ב- BioHarvest Sciences פיתחנו טכנולוגיית פלטפורמה שמסוגלת לקחת כל תרכובת רפואית חיונית ופעילה מהצמח ואנחנו מגדלים את התרכובות הרפואיות הפעילות הללו בתאים באופן שבו אנו מסוגלים לשמור על ההרכב המבני המקורי של תרכובות רפואיות ספציפיות אלו.”, אמר סובל ל- CBN News.

באמצעות תהליך אפוף סודיות, התאים מפותחים בביו-ריאקטורים למשך שלושה שבועות ולאחר מכן נקצרים.

מתוך אתר BioHarvest

“אנו קוראים לטכנולוגיה שידול של צמח ביו, והטכנולוגיה הזו עוזרת לנו לגדל תאים במדיה נוזלית כדי לחקות את הטבע, לקחת את כל היתרונות של הטבע ולהניע אותו, לשפר אותו”, אמרה מלכית אזאצ’י, סגנית נשיא למחקר ופיתוח ב- BioHarvest Sciences.

“נשארנו עם תוצר סופי מסיס להפליא וזמין ביו עם האבקה הייחודית הזו, שמכילה בסופו של דבר את כל הפוליפנולים החיוניים מצמח או את כל נוגדי החמצון החיוניים מצמח ספציפי”, הסביר סובל.

פרופסור למדעי המזון זהר כרם, מהאוניברסיטה העברית אומר, שבעוד שמעבדות אוניברסיטאות יכולות לייצר את מה שהצמחים כבר מייצרים. BioHarvest חורגת מעבר לכך. “הטכנולוגיה של BioHarvest היא מהפכנית במובן זה שהם יודעים היום כיצד לקחת איברים יצרניים של צמח – אולי אלו הפירות, אולי הפרחים, או העלים – והם יכולים לגדל אותם בהתרבות, ולגרום להם לייצר את הכמות הצפויה של המרכיב שהם מחפשים, עם כל שאר התרכובות שמגיעות עימו”, הסביר כרם.

לדברי סובל, יש גם יתרונות סביבתיים. “בשנה אחת, אנו מסוגלים לייצר סכום שווה ערך לכ-250,000 מ”ר של אדמה. זה באמת מאפשר לנו להיות מסוגלים להביא את המתנה של אמא אדמה לאנשים באופן שממש מנצל שבריר קטן מכמות הקרקע”, אמר. “כשזה מגיע למים – כל המים שלנו מתכלים. כך שהכל ממוחזר בחזרה למערכת המים”, הוסיף.

בנוסף לכך, הם גם מעודדים את תעשיית התרופות לחזור לשורשים הצמחיים שלה. “הסיבה לכך שהטכנולוגיה שלנו כל כך ייחודית בתחום זה, ונותנת מענה קריטי לחברות התרופות בעתיד היא, שאנחנו יכולים לחזור לצמח ולקחת את התרכובות הרפואיות הקריטיות, החיוניות והפעילות מהצמח. ואנחנו מסוגל להביא את העקביות שחברות התרופות זקוקות לה”, הסביר סובל.

ומכיוון ש- BioHarvest יכולה לשלוט באיכות ובהרכב, היא עדיין יכולה לעבוד עם הצמח, ולקבל את כל האפקט הרצוי של הצמח. “בצורה שדומה מאוד לתעשיית התרופות”, הסביר פרופסור כרם.

כרם אומר שזה גורם לתעשיית התרופות לחשוב פעמיים ולשאול אם הם עושים את הכי טוב שהם יכולים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Click to access the login or register cheese
Scroll to Top