myHerb

וירוס הקורונה: כיצד הסינים משלבים צמחי המרפא

  • בפרובינציה של הובי לא העניקו למטופלים צמחי מרפא, וקיבלו הוראה לעשות זאת לאחר שהטיפול במקומות אחרים בסין הציע שצמחי המרפא עשויים לעזור.
  • שיטות מסורתיות ממשיכות להוות מחלוקת בין אנשי הרפואה וקשה לאמוד את הצלחתן כאשר משתמשים בהן יחד או בשילוב עם תרופות מודרניות.

בעוד שמספר ההרוגים מוירוס הקורונוה ממשיך לעלות, מספר חולים אשר נרפאו מהוירוס הגיחו מבתי החולים הסיניים, כשהם נושאים פרחים ולובשים מסכות פנים. היו שני דברים בולטים ב -7 בפברואר בליאנג, במרכז מחוז חונאן בסין – השכנה הצפונית של הובי, מוקד ההתפרצות. בשלושת הימים הבאים שוחררו שלושה נוספים בפרובינציית הנאן, הגובלים בהובי מדרום, יחד עם שניים בהנגז\’ו שבחוף הים.

\"מטופלים

כל אלה היו מהמטופלים הראשונים בעריהם שהחלימו לחלוטין מהזיהום, וכמו כמעט כל החולים האחרים מחוץ להובי, קיבלו טיפול ששילב רפואה מודרנית וצמחי מרפא. לכל מחוז הייתה הזכות לקבוע מדיניות משלה, והובי לא טיפלה בחולים עם תרופות צמחיות באופן שגרתי.

זה הניע את כוח המשימה של ממשלת סין לתגובה כנגד הנגיף בעיר ווהאן, בירת הובי, לשלוח ביום שלישי האחרון הודעה דחופה לכל הסוכנויות ובתי החולים המעורבים בהכלת המגיפה במחוז, ובכך נתן להם 24 שעות להבטיח שתה צמחים יהיה זמין לכל החולים בוירוס. וגם לכאלה החשודים כחולים.

פחות משליש מחולי הובי קיבלו תרופות צמחיות, בהשוואה לכמעט 90 אחוז בשאר חלקי הארץ, על פי ההודעה. \”היעדר הרפואה המסורתית כבר השפיע על התוצאה של המאמצים להציל ולרפא [אנשים]\”, נכתב.

ההוראה שיקפה הסכמה הולכת וגוברת בקרב מומחים רפואיים סיניים כי רפואת צמחי מרפא עשויה וצריכה למלא תפקיד חשוב במאבק נגד נגיף הקורונה. עד יום שני, המגיפה הרגה יותר מ- 1,800 בני אדם, רובם בהובי. המספר העצום של המטופלים הפעיל לחץ אדיר על אנשי הרפואה במחוז. טיפולים לא מספקים בצמחי מרפא לחולים שהיו להם תסמינים קלים בלבד, עשויה להוות גם סיבה לעליה בתמותה.

במחוז גואנגדונג הדרומי ובג\’ה-ג\’יאנג החופית היו בינתיים כמה מהמספר הגבוה ביותר של חולים אחרי חוביי. החולים שם קיבלו משקאות צמחיים בכדי להקל על הסימפטומים עוד לפני שהובחנו במחלה.

האם צמחי מרפא עלולים להרוג את הנגיף? נותר כנושא לוויכוח סוער בקהילה המדעית. קשה להרוג את הנגיף מכיוון שהוא אינו חי כאורגניזם עצמאי, כמו חיידקים. ברגע שהוא נמצא בגוף הוא מזריק לגנים את הקוד הזר שלו והוא יכול להשתכפל במהירות ולגרום הרס רב.

כלל מוזהב בפעילות הצמחים הוא שהרופא צריך לראות את המטופל. בין אנשי המקצוע הראשונים לתמיכה רפואית שהגיעו לווהאן לאחר ההתפרצות היו כמה מרופאי הרפואה המסורתית המכובדים והמפורסמים ביותר, כולל טונג שיאולין, הואנג לוקי וז\’אנג בולי.

\"צמחי

הם בילו ימים ולילות בהסגר בבדיקת הדופק של חולים באמצעות חליפות מגן, בחנו את מצבם הגופני, שאלו שאלות ועדכנו נוסחאות צמחים לחולים בשלבים שונים של התפתחות המחלה. ברשתות החברתיות הסיניות התקבלו חדשות על המאמצים של רופאי הרפואה המסורתית בשבח ובלעג. בעוד שרבים תמכו בשימוש בצמחי מרפא על בסיס הניסיון האישי שלהם, חלקם נותרו ספקנים מאוד, אם לא עוינים.

\”מדוע ההרבליסטים אינם יכולים לשתוק ולתת לרופאים המערביים לעשות את עבודתם\”, כתב אחד הטוקבקיסטים.

חלק מהרופאים העדיפו להשתמש בתרופות מערביות, בין היתר מכיוון שהמנגנונים שלהם ותופעות הלוואי שלהם היו פשוטים יותר ומובנים יותר. לעומת זאת, פורמולת צמחים מכילה לעתים יותר מתריסר מרכיבים, חלקם זרים במדע המודרני.

היו הרבה נתונים התומכים ביעילותם של צמחי מרפא בטיפול אנטי-ויראלי. למרות שהמגיפה נמשכת, החוקרים הסינים השיגו תוצאות מבטיחות ראשוניות מהתצפיות הקליניות. ג\’אנג, שהוא גם חבר בפאנל המומחים הארצי המייעץ לממשל המרכזי, אמר במסיבת עיתונאים בשבוע שעבר: \”צוות בגואנגג\’ואו (Guangzhou) טיפל ביותר מ- 50 חולים ואף אחד מהם לא פיתח תסמינים חמורים אחר כך. בשנגחאי לוקח בדרך כלל שבעה או שמונה ימים לבדיקות שליליות לחולים עם טיפול משולב. ללא רפואת צמחי מרפא זה יכול לקחת יותר מעשרה ימים.\”

מחקר של ג\’אנג צ\’ניו, פרופסור באוניברסיטת נאנג\’ינג, פתר חלק מהפאזל. במאמר ציוני דרך שפורסם בכתב העת Cell Research בשנת 2014, הצוות של ג\’אנג מצא כי יערה (honeysuckle) יכולה לחסל ביעילות נגיף שפעת A בעכברים.
צמח הפרחים הכיל כמה מולקולות קטנות וייחודיות של חומר גנטי המכונה חומצה מיקרו-ריבונוקלאית שיכולה להיקשר עם הזן הנגיפי ולהאט את כפילתו בגנים שלנו. לפני המחקר האמינו כי חומרים גנטיים הינם שבירים במיוחד והושמדו בקלות בתנאי הסביבה.

אולם המחקר של ג\’אנג מצא כי גנים צמחיים קטנים אלו יכולים להישאר כמעט שלמים לאחר שהורתחו – כנדרש בעת הכנת תה צמחים – והם נטו להתרכז בריאותיו של העכבר. הטיפול בצמחי מרפא הכפיל את שיעור ההישרדות של העכברים, על פי הניסוי.

קשה גם לדעת במדויק עד כמה יעילים צמחי מרפא מכיוון שברוב המקרים הם נלקחו על ידי מטופלים יחד עם תרופות מודרניות, וחלק מהמטופלים במצב קריטי אף קיבלו תמיכה מצילת בחיים כמו חיבור למכונת הנשמה מלאכותית.
תומכי צמחי המרפא הצביעו על כך שסין עברה יותר מ- 320 \”מכות\” או מגיפות מאז שושלת האן לפני יותר מ -2,000 שנה. רופאים סיניים צברו ידע וניסיון עשיר במשך אלפי שנים.

טונג, שהוא המדען הראשי של האקדמיה הסינית למדעי הרפואה הסינית בבייג\’ינג, אמר בראיון ל- Sina Technology ביום חמישי כי זוהי אינה העת לויכוח בין הרפואה המודרנית לרפואת צמחי המרפא המסורתית.
\”אין צורך להתווכח מי צריך להיות השחקן הראשי, או למי יש טכניקות טובות יותר\”, צוטט באומרו. \”כולם חייבים לשלב ידיים ולהתאחד.\”

https://www.scmp.com/news/china/society/article/3051009/coronavirus-do-herbal-remedies-work-and-could-they-help-stricken

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Click to access the login or register cheese
Scroll to Top