myHerb

סטודנט שתה 7.5 ליטר קפה תוך 3 שעות וזה מה שקרה לגוף שלו

מקרה חריג נרשם בספרות הקלינית, ד”ר הסו (Dr. Bernard Hsu) מתאר מקרה של סטודנט (שמכונה “ב” כדי להגן על זהותו) שניסה להחזיק את עצמו ער ומרוכז לילה שלם, תוך כדי הכנה לבמחני הגמר שלו. בזה אחר השני, הוא שותה מספר קנקני קפה, בעצם 7.5 ליטר של קפה. זה מה שהתרחש לאחר מכן.

אתם מבינים, ב’ היה סטודנט בקולג’, שלמד לבחינות הגמר. היה זה סוף הסמסטר. הציונים שלו היו בסדר. אולם בכימיה הוא היה גבולי. “אם לא אעבור את זה, אין סיכוי שאי פעם אכנס לבית ספר לרפואה”, הוא חשב.

“אני אהיה ער כל הלילה רק פעם אחת, ויהיה בסדר”, הוא חשב. מישהו בכיתה שלו הציע לו משהו נוסף כדי לעזור לו ללמוד, אך הוא סירב. אחד החברים שלו לקח את המשהו הנוסף הזה בסמסטר האחרון. כמה ימים לאחר מכן, היא עשתה בדיקת שתן אקראית לקראת ההתמחות.

אבל רק לילה אחד. רק מבחן אחד.

הבדיקה יצאה חיובית, והיא הודחה מהתוכנית. לא שווה את זה. ב’ היה טוב, הוא פשוט היה צריך קצת קפה כדי לעבור את המבחן. הוא פיתח סבילות לקפאין במהלך הסמסטר, אז הפעם הוא יזדקק להרבה ממנו, אבל רק לילה אחד. רק מבחן אחד.

מיד לאחר שתיית קנקן קפה שלם, ב’ הרגיש נהדר. הוא היה ער, ערני ורענן. אבל אז, ההשפעה פגה והוא התחיל “להתרסק” (פרץ האנרגיה שחש בהתחלה הסתיים והחל אפקט הפוך של נפילה). “הגיע הזמן לקנקן נוסף”, חשב. ער, חד, ואז שוב מתרסק. קנקן אחד נוסף. ועוד אחד. ואחרי 2 גלונים של קפה, ב’ התחילה להזיע. הוא חש את הרעידות, היה דלוק ויכול היה להרגיש את לבו פועם בצווארו. פעימות ליבו דחקו את עיניו מהגולגולת שלו.

ההתקף הראשון

כעת, בחדר האמבטיה שלו, ב’ חש כאילו רצה לרוץ 20 מייל. הוא הרגיש כאילו הוא מסוגל להרים הרים, אבל הקרביים שלו התחילו להסתבך כמו חוט. הוא חש צריבה בחזהו. ככל שחלף הזמן, מחשבותיו החלו להתרוצץ, הלכו והתעכרו. הוא הזיע מכל מקום. ידיו רעדו.

מאוחר יותר בלילה החלו לכאוב שרירי השוק שלו. כשהוא נכנס לשירותים, ב\’ שם לב שהשתן שלו הופך לחום. “חחח שתיתי כל כך הרבה קפה שהוא פשוט עובר דרכי עכשיו\”, הוא חשב. הוא נשכב על הרצפה למספר דקות. הוא חש את לבו פועם בעיניו, לפני שלבסוף קיבל את ההתקף הראשון שלו. רעשים חזקים מעירים את אמא שלו.

הרופאים מבולבלים; הוא לא מצליח להסביר

היא ממהרת פנימה ומוצאת את בנה על הרצפה, מיוזע ולא מגיב. היא מתקשרת 911, והוא מובא לחדר המיון. לקארן ולרופאים לא היה מושג מה קרה לו.

הוא אפילו לא היה מסוגל להסביר להם, מכיוון שהיה מבולבל לאחר ההתקף שחווה. הם לא יכלו להריח ממנו כלום. עבור בחור בן 20 בקולג’ – אלכוהול עלול להוות בעיה. אבל אלכוהול הוא חומר מדכא. ב. היה נסער ומבולבל, מזיע ומנשימת יתר. הדופק שלו היה מהיר. אישוניו היו גדולים ונועזים. כל אלה ביחד, לא קורים בדרך כלל מחומר מדכא.

אלו הם הסימנים של חומר ממריץ, שהוא מול מדכא, אז לא אלכוהול, אז אנחנו יכולים לצמצם אותו מעט. בדיקה נוספת מגלה של- ב’ יש גם היפרתרמיה. חום גוף גבוה. זה מסוכן, לא רק בגלל שזה אומר שדברים רעים קורים בתוך הגוף שלו שגורמים להיפרתרמיה, אלא שההיפרתרמיה עצמה עלולה לגרום לדברים רעים עוד יותר לקרות. ב’ רעד.

הרמז שהוביל לסיבה

זו יכולה להיות הסיבה להיפרתרמיה. כשאתם זזים, השרירים שלכם שורפים אנרגיה. שמשחרר חום. הרבה חום במקרה של ב’ וזו הסיבה שהוא מזיע כי הגוף שלו מנסה לקרר אותו. בשלב זה, ב’ עדיין היה מבולבל ועדיין נסער. כשנשאל מה קרה, הוא הצליח לומר לרופאים “קפה, גלונים של קפה” וזה נותן להם כמה רמזים לגבי מה שקורה.

על צמח הקפה וזעריו (פולי קפה)

הקפה מגיע מהזרעים של צמח הקפה הקרוי Coffea בשפה המדעית. הם נצלים ונטחנים לאחר מכן כדי ליצור חליטה. קפה הוא מוצר טבעי, ובתוך הזרעים נמצא הכימיקל המופיע באופן טבעי בשם קפאין. אשר מצוי באופן טבעי בתה. הוא חומר ממריץ. בכמויות צנועות כמו כוס קפה אחת, הוא עשוי לעזור לך להישאר ער, ערני וממוקד.

אבל הגוף מסתגל אליו, ואז אתה עלול לגלות שפיתחת סבילות, במידה ואתה צורך אותו מדי יום. אם אתה מקבל כאב ראש בגלל שלא שתית את הקפאין שלך באותו היום, אז אתה אכן חווה תסמיני גמילה או \”נסיגה\”, כי למוח שלך יש בו תלות מסוימת. תלות ביולוגית כפי שאנו רואים אותה כיום היא סוג של הסתגלות.

התגובה של הגוף

כימיקלים יכולים לחסום אותות בגוף ולגרום לגוף לייצר מעברים באיזורים שנחסמו, על מנת לנסות ולשמור על האיזון התקין. כלומר, הגוף מנסה להתמודד עם שינויים לא רצויים המהווים לו סכנה. לפעמים הגוף מגיב בעצמה רבה מידי, בניסיון לחזור למצב המאוזן, מה שעשוי להוביל לשוק ומוות.

הקפאין מכווץ את כלי הדם במוח, כך שכאשר מפסיקים לשתות אותו, כלי הדם מתרחבים מה שעשוי לגרום לכאבי ראש. בכמויות אדירות, כמו 2 ליטרים של קפה בכמה שעות, קפאין לא רק ישאיר אותך ער, אלא יעשה הרבה דברים אחרים.

ובמקרה של ב\’, הקפאין עשה גם דברים אחרים. כאשר הקפאין נמצא בדם, מקום ספציפי שאליו הוא מגיע הוא המוח. אתם מבינים, המוח משתמש בחשמל כדי לשלוח אותות. וכדי לעצור את האותות הללו מלהתרחק בצורה בלתי נשלטת, למוח יש כימיקלים שיעזרו לבודד אותם. קפאין חוסם מבודדים אלה. מה שגורם למוח להתרגש.

בזמן שהאחיות קראו את התוצאות…

כמות כמו כוס קפה של קפאין היא המקום ממנו נובעת הערנות והפוקוס הרגילים שאנחנו מכירים. אבל אם בגוף יש 7 וחצי ליטר קפה בגוף, אז רוב המבודדים חסומים. וכתוצאה מכך, המוח לא מפסיק להתרגש. הכל משתחרר בבת אחת, שבהגדרתו הוא התקף פרכוסים.

בדרך כלל, בתי חולים לא עושים בדיקות לקפאין. הרבה סימנים מעידים על הרעלת קפאין אבל הצוות הרפואי צריך לוודא שהוא לא בלע שום דבר אחר. תוצאות מעבדה לזיהוי חומרים אחרים בגופו חוזרות שליליות. אבל בזמן שהאחיות קראו את התוצאות, פתאום שוב הוא קורס, מחוסר הכרה. הפעם, הלב שלו למעשה כבר לא פועם, אלא, רק רועד במקומו והדם לא יכול לזרום למוחו.

הרופאים ממהרים מיד לבצע פעולות החייאה. הוא מונשם. אבל במהלך 3 השעות הבאות, דומי הלב האלה מתרחשים 5 פעמים נוספות. הוא קיבל תרופות לנסות ולייצב את קצב ליבו, אך הן לא עבדו.

הלך להטיל את שריריו

עודף קפאין לא הולך רק למוח, הוא צף לכל מקום בגוף. הוא מגיע לבלוטות האדרנל ומאלץ אותן לשחרר אדרנלין. הרבה קפאין פירושו הרבה אדרנלין. זה מסביר את הלב הדוהר של ב’. בשלב מסוים, הלב שלו כל כך “נרגש”, שהוא לא שואב יותר דם, אלא רק רועד, במקומו. אך זו לא הייתה הבעיה היחידה שממנה סבל. השתן שלו היה כהה. זה היה צבע הקפה. אבל אף אחד לא משתין קפה, לא משנה כמה הוא שותה אותו. אז מה יצא מגופו?

ב\’ התלונן על כך שהשוק הימנית שלו כואבת. שרירים יכולים להינזק, כאשר למישהו יש התקף, כי כאשר מישהו מתעוות, השרירים שלו מתכווצים בצורה כאוטית ומתפרקים. הם פשוטו כמשמעו התחילו להתפרק ולהתמוסס.

משמע, שהצבע הכהה, לא היה הקפה כאשר הוא הלך להטיל את מימיו. אלה היו חלקים מהשרירים שלו שהתפוגגו והחלו לצוף בשתן שלו. בדיקת דם מגלה שהוא סבל מהיפוקלמיה.

זהו מצב בו סובלים מאשלגן נמוך בכלי הדם. רמות נמוכות של אשלגן מובילות לכמות בלתי נסבלת של התכווצות שרירים, וזו הסיבה ש- ב’ סבל מכאבים בשריריו. עודף התכווצות השרירים הזה חימם את גופו עוד יותר. טמפרטורה גבוהה גורמת להמסה של החלבון, שממנו מורכבים השרירים שלנו. השרירים שלו פשוטו כמשמעו התחילו להתפרק ולהתמוסס. מצב זה נקרא רבדומיוליזה, והוא עלול לגרום למוות.

האם הצליח הסטודנט לחזור לעצמו?

למרבה המזל, הסטודנט התאושש. את המבחן הוא כנראה פיספס, ואחרי אירוע שכזה, כנראה שקפה זה דבר האחרון שהוא ירצה בחיים.

ההמלצה לצריכת קפאין היא לא יותר מ- 400 מיליגרם ליום. מה ששווה בערך ל- 4 כוסות קפה רגיל. שיהיה בהצלחה בבחינה. אבל זכרו, היא לא עד כדי כך חשובה כמו החיים והגוף שלכם. אתם יודעים, שמרו על בריאותכם, עדיף להיכשל בבחינה של מוסד חינוכי כלשהו ולעבור את “המבחן” האמיתי. מאשר להקריב את גופך לכבוד פיסת נייר. כמה שגרועים תיהיו במקצוע, וכמה שקריטית תהיה הבחינה, דעו לכם שאתם טובים בדברים אחרים והערך שלכם לא יורד אם אתם נכשלים בבחינה.

מבנה התרבות המבוסס על המרדף היומיומי אחר ההצלחה והתחרות גורם לנו להגיע למסכנה שאנחנו לא מספיק טובים. תמיד יהיה מישהו “חכם” יותר. אבל אתם תמיד תישארו עם הייחודיות שבכם, שלא דורשת מבחן כדי להוכיח את עצמה והיא שלימה בעצם קיומה כפי שהיא ללא תנאי מקדים. הנפש שלכם היא הדבר היחיד שלא יכולים לקחת מכם. אי אפשר למסד אותה, אי אפשר לקנות אותה בכסף. אין לה ערך חומרי ולכן היא מאיימת על הסדר הרגיל. הנטיעה היא למספר, אבל הפסיכולוגיה והביולוגיה לא מאפשרות ל”סדר” הזה לעבוד כי הן מורכבות הרבה יותר וגם ודינאמיות בטבען וכך נוצר עיוות, בו אנשים נחושים לבצע מעשים קיצוניים כדי להיות כמו אחרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Click to access the login or register cheese
Scroll to Top