myHerb

מדבר-הנגב נבחר לאחד מתוך 10 מוקדים בעולם שיעברו מיפוי תת-קרקעי של תַּפְטִירי פטריות

היוזמה שהושקה על ידי ארגון בשם “החברה להגנה על רשתות תת-קרקעיות” (SPUN.earth), תתמקד ברשתות תת-קרקעיות עצומות של תַּפְטִירי פטריות (גוף הפטריה). אלו המקיימות אינטראקציה / סימביוזה עם שורשיהם של כ- 90 אחוז מהצמחים. 

מדבר הנגב בישראל נבחר לאחד מ- 10 מוקדים בעולם, שבהם הפטריות, בין גיבורי הטבע הבלתי נראים, אמורות לראשונה בעולם – לעבור מיפוי תת-קרקעי. כחלק מפיתוח מאגר חדש למחקר ופיתוח בתחום פטריות בר.

Spun.earth” היא חברה בינלאומית להגנה על תפטירי פטריות או כפי שמכנים “רשתות תת-קרקעיות”. החברה הפועלת ללא מטרות רווח, מתכננת לאסוף אלפי דגימות מ- 10 מוקדים ברחבי העולם. בחיפוש אחר “איזורים חמים” לאחסון פחמן, שעליהם יש להגן. בהמשך, המיפוי יופיע במפת הפטריות (בדגש על התפטיר התת-קרקעי) העולמית הראשונה מסוגה.

“רשתות פטריות עומדות בבסיס החיים על פני כדור הארץ. אם עצים הם ה’ריאות’ של כדור הארץ, רשתות פטרייתיות הן ‘מערכות הדם'”, אמר מארק טרצ’קה, חבר בגוף המנהל של SPUN, לעיתון “גרדיאן”.

הפטריות עצמן, כלומר, חלקי הגוף הגלויים של הפטריות, אלו הן איברי הרבייה בדומה לפירות של הצמחים. ההבדל הוא שהפטריות מייצרות נבגים ולא זרעים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top