myHerb

אלברטה שבקנדה תהיה המחוז הראשון שמסדיר מרכיבים פסיכדליים לטיפול

אלברטה תהפוך לתחום השיפוט הקנדי הראשון, שיסדיר את השימוש בסמים פסיכדליים לטיפול. כך הודיע גורם רשמי מהמחוז.

שר המשנה לבריאות הנפש והתמכרויות, מייק אליס, כמו כן, הציג כללים חדשים להגביל את מי שיכול לרשום תרופות בעלות עוצמה גבוהה, לאנשים עם התמכרויות לאופיואידים שקשה לטפל בהן. השינויים נועדו להגן על הציבור, להבטיח שהמטופלים יקבלו סטנדרטים גבוהים של טיפול, ולמנוע מסמים מסוכנים להגיע בשוגג לרחובות.

ד”ר רוב טנגואי, פסיכיאטר המתמחה ברפואת התמכרויות ורפואת כאב, אמר שהמטופלים פגיעים בזמן שהם נוטלים תרופות פסיכדליות וזקוקים להגנה.

“הסיכון נמוך בהרבה בהסתייעות בפסיכולוג מקצועי רגולרי הרשום אצל גורם רפואי מוסמך, מאשר מישהו, מהאינטרנט, שמתיימר להיות מטפל ‘אני מטפל פסיכדלי, בוא לנסות אותי’: אמר טנגוואי במסיבת עיתונאים באדמונטון.

למרות שתרופות אלו אינן חוקיות בקנדה, רופאים וחוקרים יכולים לפנות למערכת הבריאות הקנדית כדי להשתמש בהן בניסויים קליניים, לקבל גישה מיוחדת לטיפול או לבקש פטור שהוא לטובת הציבור. מערכת הבריאות הקנדית לא הצליחה לספק מידע על כמה אנשים מורשים לרשום את התרופות. התומכים בשימוש אמרו בעבר שקבלת אישור היא נדירה.

בתדרוך שנערך ביום רביעי, אמרו גורמי הבריאות של אלברטה, שהם מנסים בסיס רגולטורי במחוז מכיוון שצפוי שהתחום יגדל.

התקנות החדשות של אלברטה יחייבו מנהלים רפואיים להגיש בקשה לרישיון, לפני הטיפול בחולים עם תרופות פסיכדליות, עבור הפרעות בריאות הנפש. פסיכיאטר יצטרך לפקח על כל טיפול, על פי התקנות שייכנסו לתוקף בינואר 2023. אנשי מקצוע בתחום הבריאות לא יכלו לגבות כסף עבור התרופות, ועל איש מקצוע מוסמך לתת למטופלים את התרופה רק במתקן רפואי – אלא אם האדם נמצא במצב סיעודי ואינו נייד.

הכללים רופפים יותר עבור רופאים הרושמים קטמין או תרופות במינונים נמוכים, מכדי לגרום להשפעות פסיכדליות. ד”ר פיטר סילברסטון, פסיכיאטר מאדמונטון שלא היה מעורב בהכרזה ביום חמישי, אמר שהסטנדרטים החדשים של אלברטה הם חדשות טובות למטופלים.

השינויים אמורים להיכנס בהדרגה במהלך חמשת החודשים הקרובים. התקנות אינן חלות על רופאים הרושמים תרופות לטיפול בכאב.

השר עמית אליס הודיע גם על השקעה של 500,000 דולר באסטרטגיית כאב פרובינציאלית, שאמורה לסייע לרופאים לרשום בצורה אחראית יותר אופיואידים לטיפול בכאב, תוך מניעת התמכרויות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Click to access the login or register cheese
Scroll to Top