myHerb

הנימפאה הכחולה; מדוע היא לא נמכרת ב- iHerb והיכן להשיגה

הנימפאה הכחולה הידועה גם בכינוי הלוטוס הכחול פופולרית מאי פעם. אנשים מחפשים היכן לרכוש את הצמח הידוע לשמצה. אך מדוע לא ניתן להשיגו בחנויות תוספי התזונה הרגילות? כמו iHerb למשל.

הנימפאה הכחולה היא צמח מרפא שנוי במחלוקת שעד כה לא “נעכל” בשוק תוספי תזונה ונותר ב”אזור האפור”. הסיבה לכך, תאמינו או לא היא שהלוטוס הכחול אינו חוקי במספר מדינות. iHerb מוכרת תוספי תזונה לאותן מדינות בהן הוא אינו חוקי ולכן הוחלט להסיר את הנימפאה הכחולה מהקטלוג.

לא תוכלו למצוא את הנימפאה גם בחנויות תוספי תזונה מוכרות אחרות, כמו למשל eVitamins, LuckyVitamin. ובוודאי שלא תמצאו אותה ברשתות הפארם הנהדרות שלנו. ולא תודה, אנחנו לא מעוניינים לרכוש במחיר של פי 10 יותר מהמחירון. מילא פי 2. תפנימו, האנשים לא תמימים ולא פראיירים יותר.

יש גבול לרווח, צריך לדעת מתי לשים מעצור. אנשים מעוניינים לרכוש בארץ על מנת לתמוך בכלכלה המקומית אך המונופול ההרסני והחוסר בתחרות גורמים לכך שהצרכנים פשוט נמנעים.

מצב חוקיות הנימפאה הכחולה בעולם

נכון לעכשיו, פרח הלוטוס הכחול אינו מאושר ע”י ה- FDA למאכל אדם בארצות הברית. עם זאת, הוא אינו חומר מבוקר והוא מותר לגידול, מכירה ורכישה על פי החוק, למעט במדינת לואיזיאנה שבה קיים איסור של מכירה ורכישה.

מינהל המזון והתרופות (FDA) סימן את הפרח כרעיל, אך אינו סיווג אותו כחומר מבוקר. זה אומר שניתן לרכוש תה לוטוס כחול באופן חוקי, קטורת ושמנים. הצמח חוקי ברוב המדינות מלבד פולין, רוסיה ולטביה. אשר משום מה מיהרו להוציא את הפרח המתון אל מחוץ לחוק, כאילו יש לתקן את הטבע בדחיפות. “הטבע והפרחים המסוכנים שלו”, אתם יודעים.

היכן לרכוש נימפאה כחולה?

למעשה, ניתן להשיג נימפאה כחולה בקלות. ככלל שהיא חוקית בארץ ניתן להזמין אותה דרך הרשת. השאלה המתבקשת היא היכן עדיף לרכוש. באופן כללי ישנם ספקים מסרי לנקה ומדינות נוספות בהן מגדלים את הנימפאה הכחולה. אבל איך ליצור קשר עם אותם ספקים?

ניתן לעיין בקטלוג של ספקים אלו ב- eBay ולבחור את הסוחר המדורג ביותר. הפרחים מגודלים במקום, מיובשים ונארזים – לאחר מכן נשלחים לכל רחבי העולם. בדרך כלל זו הבחירה היחידה לרכישות אישיות וגם לכמויות סיטונאיות לעסקים.

איך לדעת מה לבחור ב- eBay?

יש לכם מספר קריטריונים שאתם צריכים לעקוב אחריהם כדי לרכוש בבטחה ממקור מהימן. קודם כל חפשו את הכיתוב “Top Rated Seller” שמופיע סמוך לשם המוצר בתוצאות החיפוש ב- eBay. אתם מעוניינים במוצר חדש, לכן שימו לב שרשום “Brand New” מתחת לשם המוצר.

רוב הספקים הם מסרי לנקה. שם הם מגדלים את הלוטוס הכחול, אורזים אותו ומוכרים לכל רחבי העולם. מכיוון שהמבחר הוא די גדול, מומלץ לשים לב לדגשים הנ”ל. בואו נעיין במספר אפשרויות לבחירת נימפאה כחולה:

  1. הסוחר: “win_mart_e_zone” באיביי הוא בעל 163 מדרגים עם דירוג חיובי מקסימלי, מוגדר כ- Top Rated Seller. הספק מציע למכירה פרחי נימפאה כחולה בכמות של מ- 25 גרם ועד 5 קילו לעסקים. במחיר התחלתי של 16.05 ש”ח. “100% Positive Feedback” הוא כיתוב שמופיע בעמוד הספק ב- eBay. שימו לב לפידבק, זהו קריטריון נוסף לבחירת הספק שלכם.
  2. הסוחר: “natural-lanka” באיביי בעל 534 מדרגים עם דירוג חיובי מקסימלי, מוגדר גם כן כ- Top Rated Seller ו- 100% Positive Feedback. הסוחר מציע פרחי נימפאה כחולה ארוזים בשקית אסתטית בכמות של מ- 5 גרם ועד קילו. המחיר ההתחלתי הוא 13.80 ש”ח.

אלו הם 2 הספקים העיקריים והבטוחים כעת באיביי. אם אתם עדיין מתלבטים תוכלו לקרוא ביקורות על הספק הראשון ברשימה: כאן וגם על הספק natural-lanka בקישור הבא.

דגשים לשימוש נכון בנימפאה הכחולה

אל תחרגו מהוראות המינון המומלצות שמופיעות על אריזת המוצר. חשוב גם לרכוש את המוצרים הללו ממקור אמין. אם אתם צורכים תרופות או תוספי תזונה אחרים התייעצו עם הרופא שלכם וקראו את התווית על המוצר לפני השימוש.

מוצרי נימפאה כחולה עלולים להכיל שאריות דבש דבורים או אפילו דבורים, לכן הלוטוס אינו מומלץ לאנשים הסובלים מאלרגיה לדבורים או לדבש.

אופן הצריכה

רוב אוהבי פרח הלוטוס הכחול צורכים אותו בצורת תה, עישון, אידוי או שאיפת שמן אתרי. בשל הבטיחות הלא ידועה והיעדר המלצות מינון סטנדרטיות, הקפידו לעקוב אחר ההוראות שעל גבי האריזה. ובכל אופן עדיף להיוועץ עם הרופא עם הינכם נוטלים תרופות או בהריון.

מדוע לא נקבע מינון סטנדרטי?

עשרות אלפי תרופות סינטטיות נבדקו והמינון שלהן נקבע. כאן מדובר בצמח מרפא שנחשב לקדוש ע”י תרבויות עתיקות והוא בעל היסטוריה עשירה של שימוש למטרות הרחבת תודעה ושימוש בטקסים רוחניים. יחד עם זאת המינון שלו אינו נקבע. הוא אינו נחקר מכיוון שלא ניתן לייצר רווח מהמחקר, וכשאין רווח אין עיניין. הנימפאה הכחולה אינה נחקרת מספיק מכיוון שאין מי שיממן מחקרים, למרות שהעולם גדול ומלא באנשים עשירים.

צמח שנוי במחלוקת

לא נמכר בכל מקום, לא נחקר מספיק, בעל היסטוריה עשירה. זוהי תקלה אחת גדולה במערכת. וכך נפל הצמח לאיזור “האפרורי” מצד אחד מותר, מצד שני לא ברור כמה. האם נחשב לתוסף תזונה או לא. מדוע לא מחליטים לגביו? טוב נו ככה זה כשתרבות מבוססת על אגואיזם, הכל נתקע. בעיקר אם מדובר במשהו שאולי יכול לעשות טוב לאנשים. זה כבר עובר לעדיפות אחרונה. הרי זה חטא לקחת צמח וליהנות ממנו. אבל להיות חזיר של כסף, לבסס הכל על רווח כספי, אינטרס אישי, מונופול זוהי דוגמה למופת. וזה מה שמפיל אותנו שוב ושוב.

המומלצים שלנו

פרחי נימפאה כחולה מיובשים שנקטף ביד 100% אורגני טבעי (100 גרם)

₪51.43

163 מדרגים | 5 / 5
5/5

תמצית שרף נימפאה כחולה 5 גרם (Nymphaea Caerulea RESIN)

₪73.03

1.8K מדרגים | 4.7 / 5
5/5

פרחי לוטוס כחול מיובש 100% אורגני טבעי (50 גרם)

₪22.48

163 מדרגים | 5 / 5
4.9/5

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Click to access the login or register cheese
Scroll to Top