myHerb

סטארט-אפים סביבתיים שיתנו השראה ליזמים לצאת לדרך ירוקה

ממיקרו-חוות אצות ועד תוכנות לעיצוב פאנלים סולאריים. סטארט-אפים אלה, בתחום הקיימות והמייסדים השאפתניים שלהם, יניעו אותך להאיר את הסטארט-אפ שלך ולהפוך את העולם למקום טוב יותר.

סטארט-אפים סביבתיים נמצאים בחוד החנית של הטכנולוגיה החדשה, ובמקביל עוזרים לעולם כולו להתאושש משנים של שימוש יתר במשאבים. קיימות מביאה לכולנו תקווה לעתיד טוב יותר, חברות אלה פועלות על שיטות ירוקות, שיעזרו לכולם בשנים הבאות.

להלן החברות הסביבתיות בין הנבחרות ביותר, יחד עם מידע מפורט על מה שהן עושות, המימון שלהן וכיצד הן מקיימות עסק בר-קיימא.

1. Biome Makers

שחזור בריאות הקרקע הוא צעד חיוני לקראת עתיד בר-קיימא יותר. Biome Makers, סטארט-אפ שהוקם ב-2015 על ידי אלברטו אסדו ואדריאן פררו בעמק הסיליקון, מוקדש לשיפור בריאות הקרקע בעולם.

מאז הקמתו, סטארט-אפ הביו-טק העניק עדיפות לשחזור בריאות הקרקע על ידי תמיכה בחקלאים ברחבי העולם, כדי לשפר את שיטות החקלאות והעסקיות של המגדלים. דיווח וניתוח מפורטים מספקים לחקלאים פוריות קרקע, מגוון ביולוגי וסטטיסטיקות של בריאות, כדי לעזור להם לבצע שינויים מושכלים ומשפיעים.

כיום, Biome Makers מיישמת טכנולוגיית בינה מלאכותית הנתמכת על ידי המומחיות שלהם באגרונומיה (מדע ניהול הקרקע וייצור יבולים), על מנת ליצור עוזר וירטואלי המסוגל לעזור לחקלאים להגדיל את התשואות והאיכות של היבול.

2. Green Wall

Green Wall-Israel בונה קירות אנכיים שעליהם מגדלים צמחים, פרחים, ירקות, עשבי תיבול ותבלינים. זהו שימוש גאוני בחלל, כדי להוסיף ירוק לעיצוב הפנים בין אם זה במשרדים, מבני בניין, קירות או בתים. הגנים שלה הם ברי קיימא וקיימים מודלים לבניית חומות ירוקות כאלו במרחב הציבורי.

הירוק סופג פחמן דו-חמצני מהאוויר ומייצר חמצן, ומשפר את איכות האוויר הכוללת. בנוסף, הקיר האנכי שלו מספק לצמחים חומרים מזינים הכרחיים לצמיחה ארוכת טווח והוא נוצר על ידי צוות של בוטנאים, אדריכלים וביו-מהנדסים. גם הלוחות עליהם גדלים הצמחים הם גמישים ועשויים מחומרים ברי קיימא.

3. Aurora Solar

ככל שהביקוש למקורות אנרגיה חלופיים גובר, חברות אנרגיה סולארית פופולריות יותר מאי פעם. Aurora Solar מספקת לחברות אנרגיה סולארית תוכנה לתכנון ומכירה של מערכות פנלים סולאריים עבור לקוחות מרחוק.

לא רק ש-Aurora Solar הפיקה 50 מיליון דולר בסבב הגיוס שלה מסדרה B, אלא שממשלת ארה”ב מתכננת להשקיע כמעט 2 טריליון דולר בתעשייה, השמיים הם הגבול לסטארטאפים בני קיימא כמו זה.

4.Treeapp

מה אם הייתם יכולים לשתול עץ ברחבי העולם, מהטלפון שלכם בדקה אחת בלבד? עם Treeapp, תוכלו. הסטארט-אפ האולטרה-קיימא הזה נוצר על ידי שלושה בוגרי בית הספר לעסקים בלונדון – גודפרוי האריטו, ג’ולס בוקר וליאו נג (Godefroy Harito, Jules Buker, and Leo Ng) – ב-2019.

האפליקציה הושקה רשמית ב-22 באפריל 2020, במקביל ליום כדור הארץ. במהלך שנתו הראשונה, הוא נטע 230,000 עצים ברחבי העולם. לקוחות פשוט בוחרים בפרויקט ייעור מחדש כדי לתמוך בו, לנטוע עץ, לעקוב אחר ההשפעה הגלובלית בחינם, בשל שותפויותיה של Treeapp עם עסקים וארגונים ברחבי העולם אשר נלהבים באותה מידה לגבי קיימות.

5. Tal-Ya

טל-יה היא חברת אגרי-טק המעצימה תהליכים המתרחשים בצמחים באופן טבעי ומטפלת בבעיות של מחסור במים, תנאי מזג אוויר קיצוניים, שימוש יתר בכימיקלים והשחתת קרקע. טכנולוגיית Mitra שלה מפנה מים ודשן ישירות לשורשי הצמחים, תוך הגנה על הקרקע מסביב לשורשים מעשבים שוטים וטמפרטורות קיצוניות. הוא חוסך ב-50% מהמים והדשן ומתפקד כחלופה לקוטלי עשבים מסוכנים. בנוסף, מיטרה תואמת למערכות השקיה בטפטוף ומייעלת מי גשמים וטל. נכון להיום היא מושקעת בחוות ברחבי העולם, ומגדילה את תפוקת היבול.

6. BrightSource Energy

הסטארט-אפ הישראלי BrightSource Energy מתכנן, מפתח ופורס טכנולוגיה תרמית-סולארית להפקת חשמל וקיטור, בעל ערך גבוה עבור שווקי חשמל, נפט ותהליכים תעשייתיים ברחבי העולם. מימון: 805.3 מיליון דולר.

7. HomeBiogas

HomeBiogas הוא סטארט-אפ ישראלי שפיתח מערכת ביו-גז בנה-זה בעצמך שהופכת פסולת מטבח וזבל בעלי חיים לגז שמיש לבישול ומתפקד גם כדשן נוזלי. המערכת יכולה להפיק גז בישול נקי עד שלוש ארוחות וכן 10 ליטר דשן נוזלי טבעי נקי. HomeBiogas מסייע לאנשים להוזיל את חשבונות הגז שלהם, לצמצם את פליטת גזי חממה מסוכנים ומזהמים הנכנסים למערכות מי תהום.

8. Bluebird Climate

Bluebird Climate נמצאת במשימה לעזור למותגים ברחבי העולם למדוד את השיטות הקיימות שלהם, כדי לפתוח הזדמנויות לשותפות עם עסקים אחרים.

התוכנה מתמקדת בתעשיית מוצרי הצריכה, שאחראית למספר רב של פליטות פחמן שהורדו לאטמוספירה. Bluebird מקווה לשחרר את הפחמן של התעשייה על ידי מתן יכולת למותגי צריכה לייצר ולשווק מוצרים שיש להם מעט פליטת פחמן או ללא פליטת פחמן.

המטרה הסופית שלהם היא לעזור למותגי הצרכנים הללו למשוך צרכנים שאכפת להם מקיימות ושיטות עבודה ירוקות עסקיות. מותגים יקבלו ניתוח מעמיק של טביעת הרגל הפחמנית והפסולת של המוצרים שלהם וישוו אותה למוצרים דומים בתעשייה.

הנתונים שלהם יעזרו למותגי צרכנים לזהות הזדמנויות לשיפור שיטות קיימות ולהפחתת עלויות.

9. Algenesis

זה לא סוד שפלסטיק מזהם את האוקיינוסים, האדמה והאוויר שלנו. Algenesis, סטארטאפ ידידותי לסביבה שהוקם ב-2016 על ידי ד”ר סטיבן מייפילד, עושה משהו בנידון. באמצעות טכנולוגיית Soleic™ המוגנת בפטנט, Algenesis מייצרת פלסטיק מתכלה מלא העשוי מאצות.

לא רק שמדובר במוצר מתחדש, אלא שהוא גם חומר בעל ביצועים גבוהים המאפשר לו להתחרות בפלסטיק שאנו משתמשים בו כיום. נכון להיום החברה מייצרת הנעלה וחומר קשיח לגלשנים; עם זאת, הם מתכננים להתרחב לכלול מגוון מוצרים כדי להפחית את השימוש בפלסטיק בזבזני.

10. Bottle+

לתעשיית המים המבעבעים היה נתח שוק של 29.7 מיליארד דולר בשנת 2020, והוא מוערך לצמוח בשיעור שנתי מורכב של 12.6% מ-2021 עד 2028. עם סוג זה של צמיחה, מספר הבקבוקים והפחיות המבוזבזים ברחבי העולם שמיוצרים כדי לאחסן מים מוגזים יגדלו אף הוא.

Bottle+ שואפת לנטרל בעיה זו על ידי ייצור בקבוק מים רב פעמי, שיכול להפוך מים רגילים למים מוגזים בעזרת מיכל CO2 קטן המחובר לתחתית הבקבוק.

Bottle+
Bottle+ אתר האינטרנט של הסטרטאפ

הבקבוק יצמצם בסופו של דבר את הייצור של פסולת פלסטיק חד פעמית, שמגיעה בסופו של דבר למזבלות ולאוקיינוסים שלנו. הבקבוק החדש אמור להפיק שווה ערך ל-15 בקבוקי מים מוגזים וניתן לצרוך אותו בזמן העבודה או בנוחות הבית. צרכנים יוכלו למלא מחדש את מיכלי ה-CO2 שלהם באמצעות צילינדר, שניתן למצוא בחנויות מכולת מקומיות רבות או למוצרי בית.

11. Smart Microfarms

Smart Microfarms לא רק מגדלים אצות בנות קיימא, רווחיות ומזינות הידועות בשם ספירולינה. סטארטאפ זה מייצר גם מיקרו-חוות מדרגיות עבור בתים, גינות קהילתיות ויזמים לגידול ספירולינה גם כן. טכנולוגיית המיקרו-חוות החכמות שלהם הופכת את סוג החקלאות הזה לנגיש אפילו למגדלי אצות מתחילים, מפחיתה את הצורך בייעוץ מומחים במהלך הייצור ועוזרת להגביר את הביטחון התזונתי והיזמות.

עם צוות מומחים הכולל את המנכ”ל רוברט הנריקסון, מייסד Earthrise Farms – חוות האצות הגדולה בעולם – ומחבר הספר Earth Food Spirulina, אפשר לומר ש-Smart Microfarms היא מעצמה הן בתחום האצות והן בתחום הקיימות.

סטארט-אפים של אצות הוא תחום במפני עצמו וקיימות גם חברות ישראליות המתמחות בו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top