myHerb

יעדי הקיימות של גוגל לשנת 2030

“מטרת התוכנית שלנו לשימוש שוטף באנרגיה ללא פליטת פחמן היא, שעד 2030 נבטל את פליטות פחמן הנובעות מצריכת החשמל התפעולית שלנו, ונוכל לפעול בעזרת אנרגיה נקייה כל שעה בכל יום.”

התוכנית התחילה ב- 2007 עם ניטרליות פחמנית.  אם מקור אנרגיה לא כולל פחמן, הוא לא גורם לפליטות פחמן. כמה דוגמאות למקורות אנרגיה שלא גורמים לפליטת פחמן הן טכנולוגיות של “סוללות” לאחסון אנרגיה ולכידת פחמן בכמויות גדולות, וכן שימוש במשאבים מתחדשים. גוגל פועלת זה העשור השלישי לפעולות למען האקלים, למימוש עתיד נטול פחמן.

החברה הגדולה הראשונה שהפכה לניטרלית פחמן

קיימות היא ערך מרכזי עבורנו מאז שלארי וסרגיי הקימו את גוגל לפני שני עשורים” אומר מנכ”ל גוגל סונדאר פיצ’אי. “היינו החברה הגדולה הראשונה שהפכה לניטרלית פחמן ב-2007. היינו החברה הגדולה הראשונה שהתאימה את השימוש באנרגיה שלנו ל-100 אחוז אנרגיה מתחדשת ב-2017”. כמו כן, גוגל מפעילה את הענן הגלובלי הנקי ביותר בתעשייה, והם נחשבים לתאגיד הגדול בעולם רוכש אנרגיה מתחדשת.

פעולות למען איכות הסביבה

בעשור השלישי שלהם לפעולת האקלים והסביבה, בגוגל הולכים אפילו רחוק יותר כדי לעזור לבנות עתיד נטול פחמן עבור כולם. באופן הבא:

  1. בגוגל מחסלים את כל מורשת הפחמן שלהם, שלב שנכנס כבר לפעולה.
  2. גוגל היא החברה הגדולה הראשונה שהתחייבה לפעול על אנרגיה נטולת פחמן 24/7 בכל מרכזי הנתונים והקמפוסים שלה ברחבי העולם. זה הרבה יותר מאתגר מהגישה המסורתית של התאמת השימוש באנרגיה עם אנרגיה מתחדשת, אבל בחברה פועלים כדי לאפשר זאת עד 2030.
  3. השקעה בטכנולוגיות כדי לעזור לשותפים ולאנשים בכל רחבי העולם לעשות בחירות ברות קיימא. לדוגמה, בגוגל משקיעים באזורי ייצור כדי לאפשר 5Gigawatts של אנרגיה חדשה נטולת פחמן, עוזרים ל-500 ערים להפחית את פליטת הפחמן שלהן ולמצוא דרכים חדשות להעצים מיליארד אנשים באמצעות המוצרים והשירותים הייחודיים שלהם.

יצירת מקומות עבודה חדשים

בחברה מעריכים שההתחייבויות שהם מבצעים היום ייצרו ישירות יותר מ-20,000 מקומות עבודה חדשים באנרגיה נקייה ובתעשיות נלוות, באמריקה וברחבי העולם, עד 2025.

“חיסול מורשת הפחמן שלנו”

נכון להיום, בגוגל חיסלו את כל מורשת הפחמן שלהם (המכסה את כל הפליטות התפעוליות שלהם לפני שהפכו לחברה בעלת ניטרליות לפחמן ב-2007) באמצעות רכישת קיזוז פחמן באיכות גבוהה. המשמעות היא שטביעת הרגל הפחמנית נטו של גוגל לתמיד היא כעת אפס. “אנו שמחים להיות החברה הגדולה הראשונה שעושה זאת היום. אומר המנכ”ל”.

פועלים על אנרגיה נטולת פחמן 24/7 עד 2030

מאז 2017 בחברה מתאימים את כל צריכת החשמל השנתית שלהם ל-100 אחוז אנרגיה מתחדשת. עכשיו בגוגל הולכים אפילו רחוק יותר: עד 2030 גוגל שואפת לנהל את העסק שלה על אנרגיה נטולת פחמן בכל מקום, בכל עת. זהו הפרויקט הגדול ביותר שלהם בתחום הקיימות עד כה, עם מורכבות מעשית וטכנית עצומה. זוהי החברה הגדולה הראשונה שהתכוונה לעשות זאת, והם שואפים להיות הראשונים להשיג זאת.

כיצד זה משפיע עלינו?

גוגל תחל בעבודתה לקראת אנרגיה נטולת פחמן 24/7 בכל מרכזי הנתונים והקמפוסים שלה ברחבי העולם. מרכזי הנתונים שלה מחזקים את המוצרים והשירותים שעליהם הסתמכנו כמעט בכל יום. המשמעות היא שכל אימייל שאתה שולח דרך Gmail, כל שאלה שאתה שואל את חיפוש Google, כל סרטון YouTube שאתה צופה בו וכל מסלול נסיעה באמצעות מפות Google, מסופק על ידי אנרגיה נקייה בכל שעה של יום.

לפני זמן לא רב, היה קשה לדמיין אספקת חשמל נטולת פחמן 24/7 – ברמה פשוטה, הרוח לא תמיד נושבת, והשמש לא זורחת בלילה. אבל הודות למגמות בטכנולוגיה, ועם מדיניות ממשלתית נכונה, ההבטחה לאנרגיה נקייה 24/7 תהיה בקרוב בהישג יד. כדי להגיע לשם, גוגל תשקיע בגישות המאפשרות לה להשיג אנרגיה אמינה נטולת פחמן בכל המיקומים, בכל שעות היום.

“אנו נבצע מהלכים כמו חיבור בין מקורות כוח רוח וסולאריים, והגברת השימוש שלנו באחסון סוללות. ואנחנו עובדים על דרכים ליישם AI (בינה מלאכותית) כדי לייעל את הביקוש והחיזוי שלנו לחשמל”.

מאמצים אלו יסייעו ביצירת 12,000 מקומות עבודה עד 2025. חשוב לציין, שהעבודה שלהם יכולה להאיץ את זמינות האנרגיה הנקייה בקהילות ברחבי העולם, ולסייע בפתרון אתגרים שעיכבו את יכולתה להפוך למקור אנרגיה מסביב לשעון.

ערים יוצרות 70 אחוז מהפליטות בעולם. הפיצ’ר Google Environmental Insights Explorer עוזר ליותר מ-100 ערים לעקוב ולהפחית את פליטת הפחמן של הבנייה והתחבורה שלהן ולמקסם את השימוש באנרגיה מתחדשת, על ידי הסברה על הפוטנציאל הסולארי שלהן. היום, בגוגל מרחיבים את הכלי הזה ל- 3,000 ערים ברחבי העולם.

“אנחנו גם מתחייבים לעזור ליותר מ-500 ערים וממשלות מקומיות ברחבי העולם להפחית סך של 1 גיגהטון של פליטת פחמן מדי שנה עד 2030 – זה שווה ערך לפליטת הפחמן השנתית של מדינה בסדר גודל של יפן. קרא עוד על המאמצים שלנו לעזור לערים כמו המבורג ויוסטון להאיץ את פעולתן האקלימית.” אומרים בחברה.

עוזרים לשותפים להפחית את פליטת הפחמן

בגוגל מציגים מספר יוזמות כדי לעזור לשותפים ולארגונים להפחית את צריכת הפחמן שלהם ולהסיר פחמן מהאטמוספרה.

יותר מ-10 אחוז מהשימוש באנרגיה בארה”ב מגיע מחימום וקירור של מבנים מסחריים. למידת מכונה (Machine Learning) הפחיתה את האנרגיה המשמשת לקירור מרכזי הנתונים של גוגל ב-30 אחוז, וכעת DeepMind ו-Google Cloud הופכות את הפתרון הטכנולוגי של הענן הזה לזמין ברחבי העולם לשימוש על ידי שדות תעופה, קניונים, בתי חולים, מרכזי נתונים ומבנים מסחריים ומתקני תעשייה אחרים. פרטים נוספים תוכלו לקרוא מתוך בלוג הענן של גוגל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Click to access the login or register cheese
Scroll to Top