myHerb

חופשה ירוקה; אכסניות מייצרות 75% פחות פליטת פחמן מאשר מלונות

האם חשבתם פעם על איכות הסביבה כשהזמנתם חופשה? מסתבר ש- 53% מלקוחות HostelWorld אומרים שקיימות משחקת תפקיד בהחלטה שלהם לאן הם יבחרו לנסוע לנפוש והאופן שבו הם יגיעו ליעד. ו-82% מאמינים שהוסטלים הם ברי קיימא יותר מכל סוג אחר של לינה.

נסיעות ברות קיימא פירושן מציאת דרך לשמירה על התיירות לטווח ארוך, תוך הימנעות מפגיעה בסביבה הטבעית, בהערכת הסביבה ושמירה על משאבי הטבע. נסיעה שכזו אמורה למזער את ההשפעות השליליות של התיירות ולהועיל לאזור בו היא מתקיימת. מטיילים צריכים להיות מודעים יותר לרמות הזיהום הנגרמות מנסיעות וכיצד החופשה שלהם משפיעה על הסביבה.

אכסניה מול מלון; יוזמות ירוקות בתחום הנופש

דו”ח חדש, שפורסם על ידי מומחית הקיימות והתאימות המובילה Bureau Veritas, מצא כי בהוסטלים יש שלושת רבעי פחות פחמן (tCO₂e), מאשר בבתי מלון. המחקר, שקיבל את הכינוי “הבנת השפעת פליטות הפחמן של אכסניות לעומת מלונות”, שנערך בשיתוף Hostelworld. ונפרס על פני מבחר מלונות והוסטלים באירופה, זהו ניתוח ראשון מסוגו שבוצע בתחום.

ככל שהמרחק מהבית שאנחנו נוסעים הוא קצר יותר, כך “טביעת הרגל הפחמנית” שלנו תהיה נמוכה יותר. אבל אם אנחנו מעוניינים לנסוע לטייל רחוק יותר, צריך לקחת בחשבון שחלק מהיעדים הם ברי קיימא יותר מאחרים. ולשם כך הוסטלוורלד עובדת על מנגנון לאיתור אכסניות ברות קיימא, כדי שתוכלו לתכנן את הטיול הבא שלכם באופן מושכל יותר.

Hostel World

HostelWorld הגיעה לאבן הדרך הראשונה שלה וכעת היא חברה מאומתת ע”י Climate Neutral. מה שאומר שהם פעלו לפי ההנחיות להפחתת פליטת גזי חממה תוך פיצוי על יתר הפליטות.

“יותר ממחצית מההוסטלים השותפים שלנו עובדים על קיימות”.

56% מההוסטלים שנסקרו ע”י החברה כבר עובדים על יוזמות קיימות ועוד 37% מעוניינים להיות מעורבים. ב- HostelWorld פועלים עם השותפים כדי לצרף אותם ליוזמת ה- GTPI ולהנחות אותם בצמצום השימוש בפלסטיק.

ה- GTPI היא יוזמת הפלסטיקה העולמית לתיירות (Global Tourism Plastics Initiative) המאחדת את מגזר התיירות מאחורי החזון המשותף של טיפול בגורמים השורשיים של זיהום הפלסטיק בסביבה.

“לקחנו מספר הערכות שעזרו לנו לזהות את ההשפעה הסביבתית הנוכחית שלנו ואת חזון הקיימות והיעדים העתידיים שלנו. לאחר מכן מיפינו אותם למפת הדרכים הגלובלית של האו”ם לפליטות אפס נטו (Net Zero emissions), שמטרתה לצמצם את פליטת גזי החממה העולמית לכמה שיותר קרוב לאפס עד 2050.” אמרו בחברה.

כדי להגיע ליעדים אלה, ב- HostelWorld עובדים בשיתוף עם מומחים של ספקית פתרונות האקלים ומפתחת הפרויקטים המובילה, South Pole. בחברה שואפים ליישם פעולות אקלים שאפתניות על ידי מדידה, צמצום וקיזוז פליטות פחמן. אבן דרך מרכזית בדרך לפליטות נטו אפס היא הפיכתה ל-Climate Neutral, שהושגה על ידי איזון כל הפליטות הבלתי נמנעות של החברה, בעזרת זיכוי פחמן מפרויקטים הנמנעים מפליטות או מסירים אותן מהאטמוספרה.

פרויקטים לפיצוי סביבתי

כחלק מהעבודה של HostelWorld עם South Pole, הם מפצים על הפליטות הבלתי נמנעות שלהם, באמצעות קיזוז פחמן משני פרויקטים אקלימיים משפיעים. פרויקטים אלה עוזרים לשחזר כמה מהמערכות האקולוגיות המגוונות ביותר של הפלנטה שלנו.

פרויקט הגנת יערות בדרום האמזונס

פרויקט South Amazon Forest Protection Forest מגן על אחד מאזורי המגוון הביולוגי ביותר בעולם. הוא מגן על קטע עצום מיער הגשם באמזונס מפני כריתת יערות ומגביר באופן משמעותי את מאמצי השימור הכלליים בברזיל. הפרויקט מבטיח קציר עצים בר-קיימא, מעקב מוגבר והפחתת השפעות חברתיות וסביבתיות בחלק של יער הגשם שעליו הוא מגן.

פרויקט שימור יער ברזיל

Envira הוא פרויקט שימור יער ברזילאי הפועל למניעת כריתת עצים באגן האמזונס. מטרתו להפחית את פליטת הפחמן על ידי שימור 39,300 דונם של יערות, שהיו מיועדים בעבר לכריתה בכדי לשמש כאדמות חקלאיות.

המלצות על אכסניות ידידותיות לסביבה

ב- HostelWorld עובדים על פלטפורמה חדשה, שתאפשר לך למצוא מקום לינה בר קיימא בכל מקום בו אתה נמצא. עד אז, למה שלא תבדקו את ההוסטלים המדהימים שמופיעים ברשימה הקצרה לפרסי “Eco-Warrior” ו”אלופי הקהילה” של HOSCAR לשנת 2022? אלו הם מקומות נהדרים להתחיל בהם.

למידע נוסף על הנתונים הסביבתיים שנמדדו – וכיצד הוסטלים עקפו את בתי המלון בתחום איכות הסביבה – תוכלו לעיין בדוח המלא כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Click to access the login or register cheese
Scroll to Top