myHerb

3 צמחי המרפא המובילים העשויים לסייע בכאבים ממקור דלקתי

בהסתכלות על התוצאות המצטברות, נראה כי תמצית ג’ינג’ר היא אחד מצמחי המרפא המועילים ביותר לכאבי דלקת.

ישנו בסיס מחקר רחב על ההבדל בין דלקת חריפה לכרונית בחולים. וכיצד הכרונית קשורה למספר בעיות בריאותיות ארוכות טווח כגון סוכרת, סרטן ומחלות לב וכלי דם. למרבה הצער, מספר האמריקאים הסובלים ממצבים בריאותיים הקשורים לדלקת כרונית ממשיך לעלות בהתמדה. והחולים מתמידים לקנות יותר צמחי מרפא לכאבי דלקת, לעתים כמוצא אחרון.

על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), כמחצית מכלל המבוגרים האמריקאים (או 117 מיליון אנשים) סבלו לפחות מבעיה בריאותית חמורה אחת בשנת 2012, שניתן לייחס לדלקת כרונית. יתר על כן, אחד מכל ארבעה מבוגרים סבל משני או יותר מצבים בריאותיים מסוג זה, במהלך אותה תקופה.

צמחי מרפא לכאבי דלקת

צמחי מרפא לכאבי דלקת יכולים לספק חלק מאותם יתרונות אנטי דלקתיים כמו מזונות מלאים. לאנשים שעלולים לסבול מאלרגיות או הגבלות תזונתיות אחרות. בואו נסתכל על כמה מתוספי התזונה הפופולריים ביותר שעוזרים להילחם בדלקת כרונית.

לעתים קרובות אנשים אינם מודעים עד כמה צמחי מרפא בהחלט יכולים לעזור, זהו אינו מיתוס.

ג’ינג’ר

שורש ג’ינג’ר (Zingiber officinale) הוא אולי אחד מצמחי המרפא הידועים ביותר, בעל סגולות קולינריות חזקות ותכונות מרפא חזקות כאחד. הוא שימש במשך אלפי שנים באזורים שונים של אסיה לטיפול במגוון רחב של בעיות בריאות. כולל הצטננות, מיגרנות, בחילות, דלקת פרקים ולחץ דם גבוה. הג’ינג’ר מכיל יותר מ- 100 תרכובות פעילות, בעלי תכונות אנטי דלקתיות. כגון: כולל ג’ינג’רול, shogaol, zingiberene ו- zingerone.

מאמר משנת 2020 בכתב העת Nutrients פרסם את התוצאות מאנליזה, שבדקה את ממצאיהם של 109 ניסויים קליניים אקראיים. בנוגע להשפעות של תמציות ג’ינג’ר על מספר בעיות בריאותיות, כולל בחילות והקאות בהריון, תסמונות מטבוליות, תפקוד מערכת העיכול, סמנים של סרטן המעי הגס. בהסתכלות על התוצאות המצטברות, נראה כי תמצית ג’ינג’ר היא אחד מצמחי המרפא המועילים ביותר לכאבי דלקת, בהפחתת דלקת ותסמינים אחרים של בעיות בריאות כרוניות.

תוספי תזונה של ג’ינג’ר לרכישה

שום

בדומה לג’ינג’ר, שום (Allium sativum) הוא עוד תבלין קולינרי פופולרי בעל ערך רפואי רב. במשך מאות שנים, היתרונות הבריאותיים הרבים של השום כוללים טיפול בדלקת פרקים, שיעול, עצירות, זיהומים וכאבי שיניים.

מחקרים עדכניים יותר הצביעו על התרכובות הגופריתיות של השום, כולל אליצין, דיאליל דיסולפיד ו-s-allylcysteine, כמקורות לתכונות האנטי דלקתיות שלו. מטא-אנליזה עדכנית בכתב העת Diabetes & Metabolic Syndrome הביטה בתוצאות המשולבות של 17 מחקרים מדעיים, שכללו יותר מ- 830 משתתפים ונמשכו בין 4-48 שבועות, בדקו את ההשפעות של תוסף שום על רמות הדם של הסמן הדלקתי CRP.

למרות שבריא לצרוך שום בצורתו הטבעית, החריפות העוצמתית והריח העז שלו מונעים מאנשים רבים לעשות זאת. יש לכך פתרון פשוט והוא: תוספי תזונה של שום. אותם היתרונות רק ללא הריח והחריפות.

תוספי תזונה של שום לרכישה

כּוּרכּוּם

כורכום (Curcuma longa) הוא אולי התבלין הקולינרי ועשב המרפא הידוע ביותר במסורת האיורוודה (הודית). במטבח הוא המרכיב העיקרי לתבשיל קארי, שהוא גם מרכיב עיקרי במטבח ההודי. בצורתו הרפואית, הכורכום מתהדר ביותר מ- 300 תרכובות פעילות, הכורכומין הוא הנפוץ ביותר. לכורכומין יש גם תכונות נוגדות חמצון חזקות וגם אנטי דלקתיות.

מאמר משנת 2019 ב-European Cardiology Review סקר מספר מחקרים שבדקו את יכולתו של כורכומין לחסום את ההפעלה של NF-κB, מולקולה המפעילה גנים פרו-דלקתיים. החוקרים מצאו שכורכומין יעיל בחסימת מולקולה זו, אשר נקשרה למספר בעיות בריאותיות כרוניות, כולל מחלות לב וכלי דם, השמנת יתר ודמנציה.

תוספי תזונה של כורכומין לרכישה

למה כדאי לרכוש כורכומין (מרכיב פעיל) ולא סתם תבלין כורכום? למרבה הצער, כורכום מכיל רק כ-3% כורכומין במשקל ובעל זמינות ביולוגית ירודה, בגלל חילוף החומרים המהיר שלו בכבד. עם זאת, מספר מחקרים ציינו כי תוסף המשלב כורכומין ותמצית פלפל שחור (פיפרין) יגביר את הספיגה בשיעור של עד 2,000%.

המאמר איננו נועד להוות תחליף לטיפול רפואי מוסמך. השימוש במידע המופיע במאמר הוא על אחריות הקורא בלבד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Click to access the login or register cheese
Scroll to Top