myHerb

פטריות פסיכדליות

סטארט-אפ ישראלי במשימה להפוך את הפסיכדליים לחלק טבעי מהתוכנית הטיפולית של כל רופא

בסטארט-אפ הישראלי PsyRx מייצרים תרופות מפטריות ומצמחים פסיכדלים. צוות החוקרים והפרופסורים מאמינים כי יוכלו להציע תחליף לתרופות נוגדות דיכאון טיפוסיות, שעלולות לגרום לעתים לתופעות לוואי חמורות.

הבהרה: אין בתוכן להוות המלצה או להציג תחליף לטיפול רפואי מקצועי מוסמך. 

סטארט-אפ ישראלי “PsyRx” נמצא במשימה להפוך את הפסיכדליים לחלק טבעי מהתוכניות הטיפוליות של כל רופא. הפסילוסיבין הוא מרכיב מעורר חזיונות המצוי בפטריות הקסם. ידוע כי הוא מקל על תסמינים עבור אלו הסובלים מדיכאון עמיד, שקשה לטפל בו וכן ממחלות פסיכיאטריות נוספות. עפ”י החברה התרופה תלקח ב- “מיקרו-מינונים”, מה שנקרא “Micro-dosing” אשר אינם מייצרים אפקט פסיכואקטיבי.

לפני 12,000 שנים

פטריות קסם שימשו מאז לידתה של הציוויליזציה לפני 12,000 שנה, ואולי אף היו בשימוש לפני כן. אחת העדויות המוקדמת לשימוש בפטריות קסם היא ציור קיר, המצוי בצפון אוסטרליה ומתאר פטריות ואיורים פסיכדליים מובהקים. ארכיאולוגים תיארכו את הממצא לכ- 10,000 לפני הספירה. באירופה, ציורי סלע בספרד מצביעים על כך שכ- 4,000 שנים לפני הספירה פטריות הקסם גדלו בסביבתם של בני-האדם הפרהיסטוריים והיו בשימוש וחלק מהתרבות.

פעם הפטריות היו מרכז העניינים

נראה כי הן קיבלו תשומת לב יתרה בעבר. והנה כיום, אנחנו חוזרים אחורה בזמן, ללמוד מהאנשים “הפרימיטיביים”, משיטות הטיפול “הישנות” שלהם על מנת להתקדם בתחום הרפואה. הרחבת התודעה, בין השאר למטרות ריפוי, הייתה חלק משגרת חייהם של אותן תרבויות עתיקות כגון: האצטקים, מאזאטק, מאיה, ילדי האמזונס, סין העתיקה, מצריים, יוון ועוד.

ד”ר אשר הולצר, יו”ר ומייסד PsyRx בשיחה עם i24NEWS אמר:

הפסילוסיבין, שנמצא בתוך פטריית הקסם, נודע כפועל באותם הקולטנים שבעצם גורמים לנו להיות מאושרים יותר, ואשר קשור לגירוי של סרוטונין והורמונים בסיסיים אחרים אשר נמצאים במוח”.

צמח האיבוגה המשמש כתרופה נגד התמכרות

החברה עובדת גם עם איבוגאין, המרכיב הפסיכואקטיבי העיקרי של צמח האיבוגה, המשמש כתרופה נגד התמכרות. “אנחנו מגדלים את שניהם במעבדה”, קבע הולצר. “אחת הבעיות עם האיבוגאין, שמגיעה מהמקור הבוטני היא שקשה להשיג את אותו האפקט, שוב ושוב.” המחקר מסייע לווסת את התרופה.

לפי אתר הסטארט-אפ PsyRx, התרופה מתכוונת לספק “מינון יומי נוח שאינו גורם לחוויה פסיכדלית ואינו מפריע לאורח החיים של אנשים”.

ב- PsyRx עדיין ממתינים לאישור ה- FDA ומאמינים שביכולתם להציע תחליף לתרופות נוגדות דיכאון טיפוסיות שעלולות לגרום לתופעות לוואי לא נעימות ושעשויות להימשך מספר שבועות עד שהן מתחילות לפעול.

“אנחנו מאמינים שעם השילוב של התרופות הללו, הן יחלו לפעול תוך יום או יומיים”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top